mere end en style på link
Fra : Thomas K

Dato : 19-11-05 21:34

jeg har lavet css til at styre links.
Har dog nu nogle flere links som jeg gerne vil have i en anden farve.
hvordan, hvis muligt kan dette gøres..

thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-05 22:03

Thomas K skrev:

> jeg har lavet css til at styre links. Har dog nu nogle flere
> links som jeg gerne vil have i en anden farve. hvordan, hvis
> muligt kan dette gøres..

Brug forskellige klasser:

// Evt. fælles egenskaber sættes her:
a { textdecoration:underline; }
// Hvis det skal ændres ved hover, så medtag næste linje:
a:hover { text-decoration: none; }

// Første linkgruppe
..link_1 a:link { color:black; }
..link_1 a:hover { color:white; }

// Anden linkgruppe
..link_2 a:link { color:red; }
..link_2 a:hover { color:green; }

Osv.

I HTML:

Blablablabla <a class='link_1' href='førstelink.htm'>Klik her, din bavian!</a> blablablablablab.

Blablablabla <a class='link_2' href='førstelink.htm'>Klik her, din bavian!</a> blablablablablab.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-11-05 22:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> a { textdecoration:underline; }

> a:hover { text-decoration: none; }

Du glemte en - i første linje.

a { text-decoration:underline; }

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-05 22:13

Thomas K skrev:

>Har dog nu nogle flere links som jeg gerne vil have i en anden farve.

Brug class til det.

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion7.asp
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-11-05 01:55

Det er der skrevet lidt om på http://html-faq.dk/2008.asp

> mere end en style på link

Du kan også lægge forskellige klasser sammen:

a{
text-decoration:none;
}
..red{
color:red;
background:white;
}
..bold{
font-weight:bold;
}
..osv{
/* flere */
}

og i dit link:

<a class="red bold osv" href="link.htm">Link</a>

.... og sådan kan du blive ved med at lægge flere til.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk