Nestede div-tags som lige brede og sidesti~
Fra : SBK

Dato : 19-11-05 20:17

Er der nogen der kan hjælpe med at svare på dette:

Er det er muligt med CSS at få nestede div-tag til at stå som
lige brede og sidestillede spalter? Som var det en tabel.

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frank

Dato : 19-11-05 21:13

SBK skrev:
> Er der nogen der kan hjælpe med at svare på dette:
> Er det er muligt med CSS at få nestede div-tag til at stå som
> lige brede og sidestillede spalter? Som var det en tabel.

Hvad med at bruge en <table> ? ? !
Ellers kan du prøve med 'display:table', 'display:table-row',
'display:table-cell' osv...

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-05 21:40

SBK skrev:

> Er det er muligt med CSS at få nestede div-tag til at stå som
> lige brede og sidestillede spalter? Som var det en tabel.

Sagtens. Men hvis det er tabeldata, bør de opstilles i en tabel.
Det er en misforståelse at CSS har udkonkurreret tabeller. De
skal blot ikke bruges til design af det der bedre kan laves med
CSS.

Men du får min løsning alligevel:

CSS:
..indhold { hvadsomhelst }
..spalte { float: left; width:10%; }

HTML:

Første spalte.
Anden spalte.
Tredje spalte - alle bruger samme spalte-klasse.

--
Bertel

Fra : Tidemann

Dato : 21-11-05 03:18

"Bertel Lund Hansen" skrev

> [...]
> Første spalte.
> Anden spalte.
> Tredje spalte - alle bruger samme spalte-klasse.

Hov, du var da vist træt da du skrev dette

Det skal vel være
Første spalte.
OSV
da du har lavet dem som class i css. Og der må kun genbruges classer ikke
id´er.

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-05 00:45

Tidemann skrev:

> Hov, du var da vist træt da du skrev dette

Jeg er i hvert fald meget træt af det nu.

Tak for rettelsen.

--
Bertel

Fra : SBK

Dato : 26-11-05 12:06

Tak for svar!
Jeg læser det sådan at det ikke er muligt at sidestille nestede
divs.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-05 14:07

SBK skrev:

> Tak for svar!
> Jeg læser det sådan at det ikke er muligt at sidestille nestede
> divs.

Hvad vil du opnå? Man kan sagtens sidestille div'er.

Hvis man lægger den ene inden i den anden, kan man naturligvis
ikke, men man kan lave en ydre div med 250 sidestillede div'er
indni hvis det er det man har brug for.

--
Bertel

Fra : SBK

Dato : 27-11-05 18:28

> Hvad vil du opnå? Man kan sagtens sidestille div'er.

Jeg ville sidestille følgende nestede divs som en tabelmed css. Jeg
kan ikke ændre html koden!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-05 18:53

SBK skrev:

> Jeg ville sidestille følgende nestede divs som en tabelmed css. Jeg
> kan ikke ændre html koden!

Hvorfor så spørge om noget som helst? Hvis ikke du kan ændre
koden på beggrund af hvad jeg forklarer, kan det da være lige
meget?

Glem lige div'er, tabeller og alle andre koder et øjeblik.

Hvad vil du opnå hvad sidens udseende angår?

--
Bertel