fejl 47 ? Mb k7som+
Fra : niels andersen

Dato : 19-11-05 17:38

Under installing af ny køler / cpu fan
regner jeg med at jeg ødelage core / cpu
det var en Athlon 1900 socklet A - 462 Fsb 266
Computer helt DØD. dvs. fan kørte og intet andet skete.

Købte hvad jeg nu kunne få fat i
Duron 1800 socklet A - 462 Fsb 266

Nu starte køler / keyboard blinker en enkel gang og cdrom drev spinner op
Så cutter PSU for strømmen.
Er det mig der har begådet en fejl 47.
iflg. manualen ser det sådan ud ,kan det bekræftes ?

The following processors are currently supported by this mainboard.
Athlon XP: 2000+ and above; FSB: 266 MHz
Athlon: 650 MHz ~ 1.4 GHz, FSB: 200 MHz, 266 MHz
Duron: 550 MHz ~ 1.2 GHz, FSB: 200 MHz

Hilsen Niels.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 19-11-05 23:50

"niels andersen" <nielsandersen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Duron 1800 socklet A - 462 Fsb 266
>
> Nu starte køler / keyboard blinker en enkel gang og cdrom drev spinner op

Er du sikker på dit bundkort selv kan finde ud af hvilken
CPU du har i maskinen Nyere bundkort kan i dag, men
førhen skulle man stille FSB i BIOS og endnu før via
jumpere for at konfigurere den.

Fra : claus b. p.

Dato : 20-11-05 01:24

"Hans M. Pedersen" <hmp45@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> CPU du har i maskinen Nyere bundkort kan i dag, men
> førhen skulle man stille FSB i BIOS og endnu før via

På mit K7S5A kan man resette CMOS ved at flytte en jumper, prøv det. Så
starter den op med en langsom clockfrekvens, så alle kan følge med. Der
kommer hele tiden BIOS opdateringer med support for nye CPU typer, så du kan
ikke regne med manualen. Den viser kun hvad der var aktuelt da den blev
trykt. Hent den nyeste BIOS og flash den i, hvis du har problemer med at
CPU'en ikke genkendes korrekt, men den burde kunne virke alligevel.

/Claus