Ulvehyl
Fra : Helle Nielsen

Dato : 19-11-05 17:17

Vi har erfaret at vores hund kan finde på at hyle som en ulv, når den står i
hundegården og iøvrigt er alene hjemme. Det er ikke noget der medfører
større popularitet hos naboerne, så vi vil gerne have et godt råd til
hvordan vi får den til at holde op med det.
Hvis der er nogen der har erfaring med hvordan man vænner en hund af med
denne dårlige vane vil vi meget gerne høre om det.
Hunden er en Labrador Formel 1, ca. 7 måneder gammel og så er det en han.

Helle

Fra : Holm

Dato : 19-11-05 22:09

"Helle Nielsen" <helle@melbaervej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne dårlige vane vil vi meget gerne høre om det.
> Hunden er en Labrador Formel 1, ca. 7 måneder gammel og så er det en han.

Hej Helle

Først og fremmest er det ikke en dårlig vane at hyle (for hunden altså).
Det er jo blot dens natur. Det er vi mennesker der ser det som en dårlig
vane, og det er da også meget træls, især for naboerne. Men hunden er ensom
og kalder på flokken, og det kan man vel ikke fortænke den i. Det er en ung
hund, og den er også ved at nærme sig kønsmodenhed, det bliver det ikke
bedre af.
Hvad har den at beskæftige sig med derude?
Måske kan det afhjælpe lidt at sprede dens foder ud, tilbyde den en stor
dejlig knogle, en aktivitetsbold med guffer i, lyd evt i form af en radio
med dæmpet musik, ...hvor længe står den derude, og er det efter aktivering?
Har man trænet med hunden/motioneret den meget, så kan den nogen gange have
svært ved at falde ned igen, og så vil den søge selskab mere ihærdigt.
Desuden må den aldrig ynkes når den forlades...

Jeg ved ikke om du kan bruge nogle af forslagene, ellers er der sikkert
flere på vej.)

mange hilsener Holm

Fra : driver

Dato : 21-11-05 10:05

> [...]
> Desuden må den aldrig ynkes når den forlades...
>
> Jeg ved ikke om du kan bruge nogle af forslagene, ellers er der sikkert

Fornuftig tale. Lyt til denne mand/kvinde.
mvh
driver