Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Brodtmann på Strøget
Fra : Peewee

Dato : 19-11-05 15:54

Hvornår lukkede Brodtmann Foto på Strøget ?
Kan ikke længere huske lokaliteten: - lå den ikke på hjørnet
af Fr.borggade og Mikkel Bryggers Gade ?

Per

Fra : [HCS] 4000

Dato : 19-11-05 17:31

Den lå der hvor BR ligger i dag.
NB! Jer ar ansat i BR. Årstallet husker jeg ikke præcis men først i 80erne.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 19-11-05 17:36

Hej Per

On Sat, 19 Nov 2005 15:53:34 +0100, "Peewee" <gabeladhart@yahoo.dk>
wrote:

>Hvornår lukkede Brodtmann Foto på Strøget ?
>Kan ikke længere huske lokaliteten: - lå den ikke på hjørnet
>af Fr.borggade og Mikkel Bryggers Gade ?

Den lukkede i 1977 eller 1978.

Jeg var afdelningschef (foto) i Broddmans butik i Hilleröd frem til de
lukkede i eftersommeren 1977, så jeg kender vel til butikken på
Ströget da det var vores hoveokontor Jeg mener alle hans butikker i
Danmark lukkede samme år eller muligvis straks efter nytår 1978.

Den lå i den gamle Polyfoto butik på Ströget og ikke på et gadehjörne,
om min hukommelse svigter mig helt, mener jeg den lå skråt overfor
biografen Metropol noget närmere Kongens Nytorv.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : waal

Dato : 19-11-05 19:24

"Hans Peter Larsson" <hans-peter@tarlin.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> om min hukommelse svigter mig helt, mener jeg den lå skråt overfor
> biografen Metropol noget närmere Kongens Nytorv.

Den lå ikke på et hjørne, men trukket ind fra facaden så der var en slags
arkade ud til Strøget. Det er muligt jeg husker forkert men den længst
levende danske afdeling var den på Nørrebrogade over for Tang Foto.

mvh
Michael