Ny GigaByte bruger - hjælp! (AMD 64)
Fra : Sven

Dato : 19-11-05 15:09

Hej.
Efter nu at have haft utallige problemer med 2x ASUS A8N-SLI (som ellers har
fået god kritik), blev jeg i dag nødt til at købe, hvad den lokale pusher
havde hjemme, da ASUS-mobo'et slet ikke vil starte mere. Det blev et
Gigabyte GA-K8NF-9 mobo. Jeg har allerede haft lidt kontroverser med det.
Hvor er funktionen F8 Bootmenu fra ASUS? Eller er den der slet ikke?
Hvor stiller jeg mine ram-timings? Den har valgt at køre CAS 2 3-2-6 med
mine Corsair ram. Det ville jeg gerne lave om til CAS 2 3-3-6, da det er
bedre til OC med disse ram-klodser.
Mobo'et har en F7 BIOS og den nyeste hedder F9, men SVJV har dette mobo ikke
dual-bios, så har det andet sikkerhed ved flashing? Har jeg nogen grund til
at flashe til F9? gigabyte skriver ikke rigtig noget om, hvad ændringer der
er, så det er måske slet ikke nødvendigt? Jeg bruger en AMD 4000+ "ikke
dual-core" CPU.
Hvor er PCI-låsen til 33Mhz? jeg kan kun finde låsen til PCI-e.
Selvom det er et Nforce 4 er mobo'et passivt kølet. Dejligt

Sven

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 19-11-05 16:31

Flash til den nye bios og du vil finde ram timmings.

Press ctrl+f1 få at få den udvidede menu.

HUSK at sætte cpu spreading til disable hvis du vil clockke over.

Br,
Morten

Fra : Sven

Dato : 19-11-05 17:27

> [...]
>
> Press ctrl+f1 få at få den udvidede menu.
>
> HUSK at sætte cpu spreading til disable hvis du vil clockke over.

Tak for svaret. Men hvis der ikke er et "sikkerhedsnet" er det så
forsvarligt at flashe BIOS? Med mit ASUS gik det galt indimellem, men pga
ASUS "crashfree" BIOS, var det muligt at reetablere bios. Hvad gør jeg med
dette mobo, hvis det går galt?

Sven

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 19-11-05 18:17

"Sven" <nogen@med.ca> wrote in message
> [...]
> ASUS "crashfree" BIOS, var det muligt at reetablere bios. Hvad gør jeg med

Det ved jeg ikke, jeg har flashet alle min boards mange gange og har aldrig
haft problemer med nogle af dem.

Br,
Morten