Tisser på dynen
Fra : Søren LH

Dato : 19-11-05 08:33

Vizla har en idé med at tisse på min dyne kort før sengetid. Jeg troede jeg
havde fået det væk ved at holde døren til soveværelset lukket, men igår har
hun alligevel fundet et splitsekundt, hvor hun har kunnet s se sit snit til
at gøre det. Jeg har fået at vide at det skyldes at man har overskridt
hundens grænse på en eller anden måde. Men igår var hun faktisk syg (ondt i
maven) og enormt rolig, de eneste irettesættelser hele dagen har været to
gange med et "hrm!", hvor hun har villet sætte efter katten. Desuden var hun
et kvarters tid lukket ude fra det værelse jeg opholdt mig i. Kan det være
det den forkælede hund er utilfreds med?

Eller hvorfor gør hun det?

Vizla er en schæferhvalp på 4 måneder.

Mvh
Søren

Fra : Kiplers.dk

Dato : 19-11-05 10:13

Hej Søren

Når hun kun er 4 måneder, kan det være pga tryghed. Når man er
lille og usikker tisser man dér hvor man finder tryghed. Og findes der
noget sted som er mere trygt end sengen?
Bestemt ikke når man er syg!!

Når ældre hunde gør det, kan det være ren provokation. sengen
lugter for meget af menneske, og hunden mener den har ret til at der
også lugter af den, for den har da vist en frygtelig masse at skulle
have sagt i det soveværelse, som den ser som sit!
Så må man smide hunden ud, og lade den forstå at sengen er vores, og
man er velkommen når man får lov.

Men med Vizla tror jeg helt sikkert det er et spørgsmål om usikkerhed
i forbindelse med hvalpetid og sygdom.

MVH Marie.

Fra : jopa

Dato : 19-11-05 10:18

Søren LH skriblede bla:
> Vizla har en idé med at tisse på min dyne kort før sengetid.
> hvorfor gør hun det?

Nu har jeg altid kun haft schæfer hanhunde, men hvis psyken er den samme
hos
tæverne, kunne det tænkes at hun forklarer dig at hun ikke vil have at du
forlader hende.

De er jo snottotalt forelskede i sin herre og skal helst sidde i ens
baglomme, så mon ikke det er en form for trods du ser

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 19-11-05 11:52

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De er jo snottotalt forelskede i sin herre og skal helst sidde i ens
> baglomme, så mon ikke det er en form for trods du ser

Hej John,

Hun er enormt førerfokuseret præcis som min forrige schæfer, som også var en
tæve.

Så når du siger dette, er jeg også selv mest tilbøjelig til at tro på denne
forklaring. Ugen før skete det to gange, og den sidste havde jeg også ladt
hende alene, og ved den første gang kan jeg ikke huske det. Men fremover
hvis (når) det sker igen vil jeg lægge mærke til om ikke jeg umiddelbart før
har ladet hende alene.

En anden ting er så at hun jo skal lære at være alene. Hun kan sagtens være
alene hjemme eller i bilen, men at være efterladt på den anden side af en
dør er selvfølgelig noget andet.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 06-12-05 19:55

Lige en opfølgning: Det var slet ikke Vizla, det var en af kattene.. :-/