TeleFona er kun bindende i 5 mdr.!
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 20:02

Hejsa!

Bare lige en information til dem der måske har benyttet sig af
TeleFonas tilbud (3310) - og vil bruge et andet telefonselskab.

Jeg opdagede lige, at man kun binder sig i 5 måneder, og ikke 6
måneder som man gør hos de fleste andre. Jeg skal ikke kunne sige
hvorfor, men det står i betingelserne.

Dvs. hvis I vil opsige jeres abonnement (fordi I bruger et andet), så
gør det allerede efter 5 mdr. - og spar 70,- :)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-06-01 20:18

> [...]
>
> Jeg opdagede lige, at man kun binder sig i 5 måneder, og ikke 6
> måneder som man gør hos de fleste andre. Jeg skal ikke kunne sige

Hvor ser du det,,, her står der:

12. Aftalens ophør
Aftalen er for begge parter uopsigelig i en periode på 6 måneder fra
aftalens indgåelse, jf. dog punkt 16.
Herefter kan parterne opsige aftalen med 30 dages skriftligt varsel.
Opsigelse skal ske pr. brev.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 20:22

Bjarke Hansen skrev:

>Hvor ser du det,,, her står der:

Hvor er her? :)

I de papirer jeg fik med ved oprettelsen, der står 5 måneder - jeg
ringede til supporten og spurgte om jeg kunne opsige mit abonnement
efter 5 mdr. - svaret var ja.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-06-01 20:47

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote:
> I de papirer jeg fik med ved oprettelsen, der står 5 måneder - jeg
> ringede til supporten og spurgte om jeg kunne opsige mit abonnement
> efter 5 mdr. - svaret var ja.

Skal det så ikke forstås på den måde, at man kan
opsige det efter 5 måneder med 1 måneds varsel ?

Ialt 6 måneders binding ?
--
M.v.h.
Jan Vestergaard

Fra : Sune Krøll

Dato : 10-06-01 21:07

Lige lidt intern info...hehe
Som I sikkert ved, dem af jer der fik fat i en af de 7500 enheder der blev
solgt under fonas kampange.....
TeleFona nåede desværre ikke at simlåse telefonerne, så det må siges at være
et godt køb for de heldige!!

Jan Vestergaard <jan@jve.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:A7QU6.3139$rs4.582607@news010.worldonline.dk...

Fra : Kristina og Carsten

Dato : 11-06-01 13:09

Jeg fik fat i en af dem, men da jeg (efter at have læst dit indlæg) prøvede
at sætte mit gl. Telia sim-kort i, så skrev telefonen bare "simkort afvist"
så nogle må da være sim locket?

Mvh
Carsten
Sune Krøll <kroell@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b23d2a3$0$1548$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-06-01 16:28

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message

> Skal det så ikke forstås på den måde, at man kan
> opsige det efter 5 måneder med 1 måneds varsel ?
>
> Ialt 6 måneders binding ?

Der står faktisk:

http://www.telefona.dk/pdf/aftvilk/aftvilkmobil.pdf

Aftalen er for begge parter uopsigelig i en periode på 6 måneder fra
aftalens indgåelse, jf. dog punkt 16.
Herefter kan parterne opsige aftalen med 30 dages skriftligt varsel.
Opsigelse skal ske pr. brev.

HEREFTER...

Så er det faktisk 7 måneder, men efter loven er det højest 6 måneder. Så det
må være en fejl i aftalevilkårne..

Fra : Jane & Otto

Dato : 12-06-01 21:25

> Så er det faktisk 7 måneder, men efter loven er det højest 6 måneder. Så
det
> må være en fejl i aftalevilkårne..

Temmelig sikkert. Jeg har arbejdet i Fona, og efter min bedste overbevisning
skal det forstås som: Du kan opsige efter 5 måneder, der er 30 dages
opsigelsesfrist, dvs. du er fri af abonnementet efter 6 måneder.

Mvh. otto

Fra : Hauge

Dato : 10-06-01 20:44

Hejsa

> I de papirer jeg fik med ved oprettelsen, der står 5 måneder - jeg
> ringede til supporten og spurgte om jeg kunne opsige mit abonnement
> efter 5 mdr. - svaret var ja.

Ja du kan opsige det efter 5 mdr., men så er det vel + de 30 dages
opsigelse, altså 6 mdr. ialt.

Mvh Hauge

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-06-01 21:45

Hauge skrev:

>Ja du kan opsige det efter 5 mdr., men så er det vel + de 30 dages
>opsigelse, altså 6 mdr. ialt.

Jeg kan ikke huske præcis hvordan det stod, og jeg kan ikke lige finde
papiret her i rodet. Måske en anden kan fortælle hvordan det præcis
stod - for jeg undrede mig da, men pigen hos TeleFona sagde sådan set,
at det var rigtigt nok - men det ER jo altså ikke første gang en
supporter har sagt noget vrøvl, hvis det er tilfældet.

venligst,
Lasse Hedegaard