Vask af hund
Fra : driver

Dato : 18-11-05 20:52

Min hund skal af og til vaskes - ja, den elsker at rulle sig i ådsler hvis
den støver et op på marken- så det er nødvendig men en ordentlig vask.
Men hundeshampo er ukristelig dyr at bruge - og der skal jo anvendes en hel
del til en hundepels. Den er faktisk dyrere at købe end den jeg bruger til
min egen paryk.
Spørgsmålet er om man ikke lige sågodt kan bruge en billig menneskeshampo ?
Nogen erfaringer ?

mvh
driver

Fra : pwh

Dato : 18-11-05 21:08

> [...]
> jeg bruger til min egen paryk.
> Spørgsmålet er om man ikke lige sågodt kan bruge en billig

Så vidt jeg ved må man ikke bruge alm menneskeshampo da det
affedter pelsen for meget, det skulle dog værer ok at bruge babyshampo.

/Jens

Fra : H. Jensen

Dato : 20-11-05 06:58

> Så vidt jeg ved må man ikke bruge alm menneskeshampo da det
> affedter pelsen for meget, det skulle dog værer ok at bruge babyshampo.

Tro det eller ej... Der er forkskel på hvor rent de forskellige shampooer
vasker... En babyshampoo er ikke lige så effektiv som en hundeshampoo, men
brugsen den billige "som faktsik er ret dyr", vasker mildelst talt af H....
til.. Jeg måtte (da jeg var løbet tør for andet, og sendingen var ikek
kommet endnu) sæbe min hund i 3 gange med den fra Brugsen, og alligevel
blev hun ikke ordenlig ren! Jeg kan anbefale Boxadan, Sky Scoot eller Kate
Winter, som er rimelig billige produkter....... Hvis det er prisen det
kommer an på!

Heidi

Fra : Lott

Dato : 18-11-05 21:39

"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote in message
> [...]
> jeg bruger til min egen paryk.
> Spørgsmålet er om man ikke lige sågodt kan bruge en billig

Hejsa

Jeg bruger en god babyschampoo til mine hunde, det er ikke nødvendig
med den dyre hundeschampoo, hvis hunden ikke har hudproblemer.

Lotte

Fra : Søren LH

Dato : 18-11-05 21:34

"driver" <XXmgcar@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til min egen paryk.
> Spørgsmålet er om man ikke lige sågodt kan bruge en billig menneskeshampo

Kan du ikke få den ren nok ved at spule den grundigt med telefonbruseren?
Ingen hundepelse har godt af daglig eller ugentlig shampoovask.

Mvh
Søren

Fra : Kiplers.dk

Dato : 19-11-05 13:20

Hej,

Da man skal blande hundeshampoo op i vand inden man bruger det på
hunden, er det ret så drøjt brug.
Det er ikke meget shampoo der i realiteten skal til for at vaske hele
hunden.

MVH Marie.

Fra : driver

Dato : 19-11-05 15:02

"Kiplers.dk" <marieunold@hotmail.com> wrote in message
[...]

Ups. Det vidste jeg ikke. Tak for tippet.
Nu er det jo ikke en udpræget skødehund jeg har, og når den har været " på
arbejde " kan den være godt tilsvinet og lugte fælt. Selvom det ikke er en
skødehund opholder den sig i stuen når den har fri.
Dog aldrig i møblerne.
mvh
driver

Fra : Kiplers.dk

Dato : 19-11-05 20:24

Det vidste jeg heller ikke første gang jeg skulle vaske en hund, med
det resultat at hunden fik nogle irritationsknopper i huden.
Jeg kunne bare have læst bagpå flasken for der stod det klart og
tydeligt.

Men det havde jeg ikke skænket en tanke, for jeg læser heller ikke
bagpå shampooerne til hverken mig eller børnene.

Men jeg blev klog af skade

MVH Marie.

Fra : pwh

Dato : 19-11-05 20:44

Kiplers.dk wrote:
> [...]
> det resultat at hunden fik nogle irritationsknopper i huden.
> Jeg kunne bare have læst bagpå flasken for der stod det klart og

Det kommer vel an på mærket, på den shampoo jeg har stående
skriver de at man kan fortynde med vand hvis det er en langhåret race.

> Men det havde jeg ikke skænket en tanke, for jeg læser heller ikke
> bagpå shampooerne til hverken mig eller børnene.

Indrømmet, jeg chekkede heller ikke efter før jeg læste dit indlæg
Men mine hunde blive nu også kun vasket 4-5 gange om året med shampoo.

> Men jeg blev klog af skade

Ja skam dig

/Jens

Fra : Kiplers.dk

Dato : 20-11-05 11:35

Hej Jens

Jeg skammede mig nu også lidt. Men ikke mere end at hun kom på
udstilling alligevel.

MVH Marie.