Pumpe
Fra : MICHAEL HANSEN

Dato : 10-06-01 19:56

hej er der nogle der har gode råd om udv.pumper
jeg har et 250l men ville sener skifte til et større 350-400l
hvilken pumpe ville i anbefale
er der en pumpe der vist nok hedder shark og er den god eller.......

Fra : Tom Manczak

Dato : 10-06-01 21:01

> hej er der nogle der har gode råd om udv.pumper
> jeg har et 250l men ville sener skifte til et større 350-400l

Eheim er gode, pålidelige, støjsvage og dyre. Kig på www.eheim.com,
kan du vælge. en 2215, 2217, 2226, eller 2228 er passende til et
300-400L. Det kommer også an på hvilke fisk du har/vil have.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-06-01 11:58

"Tom Manczak" <tom_manczak@mobilixnet.dk> writes:

> Eheim er gode, pålidelige, støjsvage og dyre. Kig på www.eheim.com,
> kan du vælge. en 2215, 2217, 2226, eller 2228 er passende til et
> 300-400L. Det kommer også an på hvilke fisk du har/vil have.

Er det bare mig, eller er Eheim pumper ikke afsindigt dyre ? Jeg er
på udkig efter en ny pumpe til mit 325l akvarium (den nuværende er for
lille). Jeg fandt ved en lokal forhandler et eller andet skummelt
mærke hvor jeg kunne slippe afsted med en passende pumpe (~ 800 l/t så
vidt jeg husker) for 600 kr. Hvad ville folk forslå af Eheim pumpe
til et 325l akvarium, og hvad vil jeg skulle bløde for sådan en ?

/Esben

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-06-01 12:43

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vidt jeg husker) for 600 kr. Hvad ville folk forslå af Eheim pumpe
> til et 325l akvarium, og hvad vil jeg skulle bløde for sådan en ?

Hej Esben

Jeg var lige ved at kigge på avifaunas hjemmeside www.avifauna.dk . En Eheim
2224 prof. handles til 739,- kr. Det synes jeg da ikke er dyrt. Og så er du
sikker på at det virker.
Du kan også se specifikationerne på www.eheim.de . 2224 giver 700 l/h. Men
der er jo også andre muligheder. F.eks. : 2222 til 649,- kr., den skulle
faktisk være nok til 325l. Men kig selv videre på ovenstående sider.

Mvh Renate

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 11-06-01 17:30

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> writes:

> [...]
> der er jo også andre muligheder. F.eks. : 2222 til 649,- kr., den skulle
> faktisk være nok til 325l. Men kig selv videre på ovenstående sider.

Ok. Det er straks nogle bedre priser end jeg har set. Men jeg er
ikke enig med dig i at en 2222 er stor nok, og den er da også kun
specificeret til 150 l akvarie.

Men er 2224 god nok ? Den er godt nok specificeret til 250 l...

En 2026 ser derimod interessant ud. Er det overkill med sådan en til
et 325 l ?

Men når det kommer til stykket så afhænger det vel meget af hvad man
har i sit akvarium. Lige i øjeblikket har jeg ikke overdrevet mange
fisk, og en del planeter. Men senere kunne det jo være jeg skiftede
til et cichlide akvarie uden planter og med en del store fisk. Og så
skal der vel en del mere filterkapacitet til. Og så ville det jo være
træls at have købt for småt.

/Esben

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 11-06-01 18:13

> "Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> writes:
> Ok. Det er straks nogle bedre priser end jeg har set. Men jeg er
> ikke enig med dig i at en 2222 er stor nok, og den er da også kun
> specificeret til 150 l akvarie.

Gad vide hvad jeg har kigget efter Undskylder mange gange.

> Men er 2224 god nok ? Den er godt nok specificeret til 250 l...

> En 2026 ser derimod interessant ud. Er det overkill med sådan en til
> et 325 l ?

Jeg kører selv med et 2217. Det hører ikke til prof. serien, men det kører
lige så godt for det. Det jo dog lidt mere bøvlet uden snapkobling. Det
giver 1000 l/h. Overkill?

> [...]
> til et cichlide akvarie uden planter og med en del store fisk. Og så
> skal der vel en del mere filterkapacitet til. Og så ville det jo være

Ja, hvis du går i de tanker, er det i hvert fald ikke overdrevet med et
2026. En anden tanke der slog mig: Min mands 2228 har flere gange stoppet
til, fordi trådkurvene kommer til at sidde skævt. Det problem har jeg
aldrig, idet der jo slet ikke er nogen.
Alene af den grund vil jeg gerne undvære snapkoblingen. De tre gang om året
jeg skal have filteret af går det nok uden. Jeg synes at man får mere for
pengene ved at købe et alm. spandfilter frem for de nye fra professionel.

Mvh. Renate

Fra : Jonas Jacobsen

Dato : 11-06-01 18:54

Renate Jacobsen skrev:
> Jeg kører selv med et 2217. Det hører ikke til prof. serien, men det kører
> lige så godt for det. Det jo dog lidt mere bøvlet uden snapkobling. Det
> giver 1000 l/h. Overkill?

Ikke hvis man har nogle værre slughalse af nogen skrumler af nogen fisk,
og man er slem til at overfodre.

> [...]
> 2026. En anden tanke der slog mig: Min mands 2228 har flere gange stoppet
> til, fordi trådkurvene kommer til at sidde skævt. Det problem har jeg

Det er fordi han er et fjols og ikke kan finde ud af at være omhyggelig
nok med placeringen af kurvene når han har haft dem ude af filtret.
Når han får lidt mere erfaring og har prøvet det nogle gange kommer
det til at fungere helt fint!

> [...]
> pengene ved at købe et alm. spandfilter frem for de nye fra professionel.

Især hvis man sammenligner brugtpris med nypris. Og man kan roligt
købe et (lettere) brugt Eheim - de har jo ry for at køre i årevis.

Mvh
Jonas (Renate's mand)

Fra : Steen Suder

Dato : 11-06-01 22:47

Renate Jacobsen wrote:

<KLIP>

> Jeg var lige ved at kigge på avifaunas hjemmeside www.avifauna.dk . En Eheim
> 2224 prof. handles til 739,- kr. Det synes jeg da ikke er dyrt. Og så er du
> sikker på at det virker.

En gang til for en eller anden prins...

Hvis man interesserer sig for prisen, kan det betale sig at køre 10KM
længere til det nordlige Flensborg. Jeg gav godt og vel 600.- for min
2224 hos Futterhaus i Batteriestrasse. Det er dog inkl. dansker-rabat
(10%)... no kidding; de giver virkelig dansker-rabat. Samme filter har
jeg set til 1050.- i Danmark. Spørg efter Markus; han taler et godt
dansk.

http://www.futterhaus.de/indernaehe/flensburg_batterie.html

<KLIP>

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : J@N

Dato : 12-06-01 07:10

Eheim er det bedste, men desværre meget dyrt i Danmark,
årsag Eldorado har eneret på importen og tager åbenbart
en god bid af kagen. Heldigvis er der råd for dette:
Prøv denne adresse i Tyskland

http://www.aquaristic.net/

Jeg købte to Eheim pumper 1250, de koster normalt fra
kr. 750-1100 pr stk i Danmark. Jeg bestilte 2 til
DM 99,- pr. stk. efter en uge kom de og den samlede
pris inkl. fragt var kr. 845,- ca. det halve af prisen i DK.

Jan