Dobbelt Sim / Dual sim eller hvilken løsni~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-11-05 14:56

Hej.

Hvilken løsning findes der, gerne så billigst som muligt, for at have 2 x
mobilnumre/ SIM-kort i sim mobil samtidig? Kan det lade sig gøre uden at
skulle genstarte (Nokia 6230..)

Takker.

Mvh Thomas

Fra : Thomas G

Dato : 19-11-05 14:11

> Hvilken løsning findes der, gerne så billigst som muligt, for at have 2 x
> mobilnumre/ SIM-kort i sim mobil samtidig? Kan det lade sig gøre uden at
> skulle genstarte (Nokia 6230..)

Så vidt jeg ved er der ingen dimser på marked der kan løse det unden at du
skal slukke og tænde telefonen (ledte efter det samme for 6-8 mdr. siden).

Jeg kan ikke anbefale nogen af de løsningen der er på marked (dem hvor du
slukker og tænder for at skifte mellem de 2 simkort) enten fylde de for
meget (fordi de skal indeholde 2 simkort) eller også skal du sidde og skære
i begge simkort for at få dem til at passe i en adaptor (det gjorde jeg).
Det fungede såmænd ok i et stykke tid, men da jeg skiftede telefon gik det
helt i kage, selvom den var tændt og havde net kunne andre ikke ringe til
mig (som om den skiftede mellem de 2 simkort uden at jeg gjorde noget). Jeg
fandt aldrig ud af hvad og hvorfor men jeg holdt op med at bruge det.

Så min anbefaling er at du skal holde dig fra det

mvh Thomas G

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-11-05 01:59

Thomas G wrote:

> [...]
> mellem de 2 simkort uden at jeg gjorde noget). Jeg fandt aldrig ud af
> hvad og hvorfor men jeg holdt op med at bruge det.

Her er en løsning, som du mener er skidt?
http://www.2mobil.dk/

Og hvad med denne løsning:
http://sim-max.biz/store/index.php

/ Thomas

Fra : Thomas G

Dato : 21-11-05 20:37

> Her er en løsning, som du mener er skidt?
> http://www.2mobil.dk/
>
> Og hvad med denne løsning:
> http://sim-max.biz/store/index.php

Den løsning jeg prøvede var http://www.dualsim.de/, men selvom det ser pænt
ud på billede var kortet tykt når der sad to simkort i holderen, og dimsen
ville f.eks. ikke passe ind i min nuværende Nokia 3230 ... og jeg tror
faktisk det er præcis den samme som den på www.2mobil.dk ... dog med den
undtagelse at softwaren i dimsen er opdateret (vurdert ud fra det de skriver
på siden), og nu jeg tænker over det ... så tror jeg det var på 2mobil siden
jeg købte min (men jeg er ikke sikker). Jeg ville ikke stole på deres
udtalelse om at den passer til alle Nokia modeller.

Det sidste link ser absolut mere intressant ud ... det koster også en del
mere jeg har ingen holdning til produktet for jeg kender det ikke, men
hvis du køber det og får det til at fungerer må du meget gerne melde tilbage

hilsen Thomas G

Fra : Flemming

Dato : 21-11-05 23:09

Thomas G wrote:

> [...]
> del mere jeg har ingen holdning til produktet for jeg kender det
> ikke, men hvis du køber det og får det til at fungerer må du meget

Problemet er bare at man ikke kan bryde låsen på de nyere sim kort. (og så
virker den løsning ikke)

Mvh. Flemming

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 22-11-05 01:51

Thomas G wrote:
> [...]
> over det ... så tror jeg det var på 2mobil siden jeg købte min (men
> jeg er ikke sikker). Jeg ville ikke stole på deres udtalelse om at

Tænk, syntes da det virker smart. Specielt med menu på mobil til at skifte
Simkort med. Denne løsning har en Mogens Winther Larsen også præsenteret mig
for, at kunne skifte imellem kortene uden at skulle genstarte telefon. Det
skal prøves!

/ Thomas

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 22-11-05 01:54

> [...]
> over det ... så tror jeg det var på 2mobil siden jeg købte min (men
> jeg er ikke sikker). Jeg ville ikke stole på deres udtalelse om at

Se video - virker det ikke okay?
http://www.2-phones-in-1.com/english/downloads.htm

/ Thomas

Fra : Thomas G

Dato : 22-11-05 19:32

> Se video - virker det ikke okay?
> http://www.2-phones-in-1.com/english/downloads.htm

Softwaren ser ud til at virke fint så hvis du kan mase den ind i telefonen
skulle det nok virke ok.

hilsen Thomas G