tempside...
Fra : Robert

Dato : 10-06-01 19:38

Jeg har et anbefal denne side system som bl.a. har følgende
inputtag:

<input type="hidden" name="side" value=<%= tempside %>>

Jeg skal ha' defineret siden som skal anbefales. Og derfor
skriver jeg i toppen:

<%
tempside = request.servervariables("http_referer")
%>

Men hvorfor virker det ikke. Min fejlmeddelelse for "Ingen side
er valgt" kommer hele tiden op, fordi systemet åbenbart ikke kan
finde ud af at definere siden !

Jeg har snakket med flere som mener at det er rigtigt nok sat op,
men det kan det jo ikke være, når det ikke virker....

Håber meget at nogen kan hjælpe mig.

Robert

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 10-06-01 19:46

Robert wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har et anbefal denne side system som bl.a. har følgende
> inputtag:
>
> <input type="hidden" name="side" value=<%= tempside %>>

Hej Robert

Prøv at sætte gåseøjne om din value:
<input type="hidden" name="side" value="<%= tempside %>">

Venlig hilsen Joachim

Fra : Robert

Dato : 10-06-01 19:52

Joachim Cohn Jacobsen - html.dk wrote in
dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hej Robert
>
> Prøv at sætte gåseøjne om din value:
> <input type="hidden" name="side" value="<%= tempside %>">

Det virker desværre heller ikke. Det virker som om at den ikke
kan finde den siden. Når man går ind på siden hvor man skal sende
anbefalingen og gå ned i ovenstående linje så står der sådan her:

<input type="hidden" name="side" value="">

og så er det jo klart at den ikke finder nogen side. Men hvorfor
gør den ikke det ???

Som sagt har jeg dette i toppen af min side:

<%

Fra : Robert

Dato : 10-06-01 20:18

> [...]
>
> og så er det jo klart at den ikke finder nogen side. Men hvorfor
> gør den ikke det ???
>
> Som sagt har jeg dette i toppen af min side:

&gt; tempside = request.servervariables("http_referer")
&gt; %>

Kan man ikke bare på en eller anden måde skrive siden som skal
anbefales i value ?? Altså noget i stil med
value="http://www.side.dk"> ???

Robert

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-06-01 19:54

"Robert" <rh@roberthoegh.dk> wrote in message
> <%
> tempside = request.servervariables("http_referer")
> %>

http_referer virker ikke i mange tilfælde, f.eks. hvis der overgås fra https
til almindelig http, der er derudover også en del browsere som ikke sender
den med eller bare sender den med "randomly"

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Robert

Dato : 10-06-01 20:00

Jakob Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> til almindelig http, der er derudover også en del browsere som ikke sender
> den med eller bare sender den med "randomly"

Hvad pokker gør jeg så ???? Det er da ret ufedt.....

Robert

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-06-01 20:32

> Hvad pokker gør jeg så ???? Det er da ret ufedt.....

Ja, sånt er livet....

hvad med et link som dette på siden der skal anbefale:
<a
href="tipenven.asp?side=<%= Request.ServerVariables.Item("SERVER_NAME") &_
Request.ServerVariables.Item("SERVER_NAME") %>">Stik en ven</a>

Og så på tipenven.asp

<input type="hidden" name="side" value="http://<%=
Request.Querystring.Item("side") %>">

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp hvor ASP diskussioner hører
hjemme

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-06-01 21:36

Jakob Andersen wrote:

> [...]
> href="tipenven.asp?side=<%= Request.ServerVariables.Item("SERVER_NAME") &_
> Request.ServerVariables.Item("SERVER_NAME") %>">Stik en ven</a>

ehh, vil du ikke hellere bruge SCRIPT_NAME for at få sidens adresse med?

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-06-01 21:34

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> ehh, vil du ikke hellere bruge SCRIPT_NAME for at få sidens adresse med?

Jo, selvfølgelig det var en smutter... Så står vi også lige med End Funktion
fra igår