CSS placering
Fra : Steffen Sørensen

Dato : 18-11-05 11:46

Kære alle,

Jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg
har fået til opgave at opbygge en hjemmeside og er begyndt at
læse en masse af jeres indlæg og toturials om css osv. har før
opbygget en hjemme side, men meget amatør agtig.

Nu er jeg så kommer igang og har fået siden angivet i % for at
tage hensyn til alle type af brugere, mit problem består nu i at
når man i browseren gør siden mindre så følger indholdet fint
med, men når den når et vidst punkt overlapper de hinanden og det
bliver noget værre rod.

Er det float funktionen jeg skal benytte for at undgå dette, har
forsøgt at bruge denne men uden held. kan i hjælpe mig?

Bedste hilsner
Steffen Sørensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-11-05 12:19

Steffen Sørensen wrote:

> Er det float funktionen jeg skal benytte for at undgå dette, har
> forsøgt at bruge denne men uden held. kan i hjælpe mig?

Som begynder tror jeg ikke du skal interessere dig for
float, den egenskab kan godt være lidt drilsk.

Brug i stedet position-egenskaben, se f.eks.

http://www.webdesign101.dk/w/css/csslayout/eksempler/layout1a.html

eller

http://www.webdesign101.dk/w/css/csslayout/index.php#modeller

hvis du vil have flere moddeller at vælge imellem.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 18-11-05 12:33

> [...]
>
> Er det float funktionen jeg skal benytte for at undgå dette, har
> forsøgt at bruge denne men uden held. kan i hjælpe mig?

Har du et link til din side, så vi kan se eksemplet? Det gør det
nemmere at hjælpe!