Skærme
Fijala 3554
min skærm laver underlige ting?
Fra : Martin Thorhauge

Dato : 10-06-01 19:35

Hejsa

Jeg har en Daewoo 710B 17" skærm. Mit problem er at min skærm fra tid til
anden(og det sker med kortere mellemrum i øjeblikket) laver et underligt
glimt i billedet som derefter bliver klart igen. Det glimt siger også en lyd
som når en gnist springer eller lignende. Er der nogen som kender til dette
fænomen, skyldes det skærmen, eller skyldes det mit grafikkort (geforce2MX
7100)

Tyder det på at skærmen er ved at gå i stykker(den fylder snart 3 år)

På forhånd tak

/Martin

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 10-06-01 19:41

"Martin Thorhauge" <math99@i4.auc.dk> wrote in message
> [...]
> 7100)
>
> Tyder det på at skærmen er ved at gå i stykker(den fylder snart 3 år)

Det lyder som overslag fra FBTen. (fly back trafoen)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Martin Thorhauge

Dato : 10-06-01 19:47

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> wrote in message
> Det lyder som overslag fra FBTen. (fly back trafoen)

Øhh ok,
Men hvad betyder dette, er det noget med skærmen eller grafikkortet(jeg er
ikke en haj inde for dette felt), og der noget jeg kan gøre for at løse
dette problem?

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 10-06-01 19:51

> [...]
> ikke en haj inde for dette felt), og der noget jeg kan gøre for at løse

FBTen er den komponent der laver højspændingen, og er nødvendig for at
skærmen virker, så det er din skærm der er problemet.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Martin Thorhauge

Dato : 10-06-01 19:54

> FBTen er den komponent der laver højspændingen, og er nødvendig for at
> skærmen virker, så det er din skærm der er problemet.

og dette kan ikke løses nemt og væsentligt af alt billigt?
Eller er det at foretrække at begynde at spare op til noget bedre? :)

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 11-06-01 00:31

> "Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@get2net.dk> wrote in message

> og dette kan ikke løses nemt og væsentligt af alt billigt?
> Eller er det at foretrække at begynde at spare op til noget bedre? :)

En ny koster 3-400,- (mener jeg, kan sagtens være dyrere) + montering, om
dette er billigt må jo så være på til dig :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen