Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panoramabilleder software
Fra : Aksel

Dato : 18-11-05 00:38

Hvilken software kan bruges til at sætte billeder sammen til et
panoramabillede?

Hilsen Aksel

Fra : Brizz

Dato : 18-11-05 03:51

Aksel skrev:
> Hvilken software kan bruges til at sætte billeder sammen til et
> panoramabillede?
>
> Hilsen Aksel

www.panoramafactory.com er ganske udemærket.
CS2 har også en funtion der hedder Photomerge som virker fint. Hvis du
har et canon kamera har du sikkert fået et program der hedder
photostitch med. Det kan også.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Asle Bjerva

Dato : 18-11-05 15:04

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i melding

> [...]
> et canon kamera har du sikkert fået et program der hedder photostitch med.

Etter å ha testet en rekke forskjellige panoramaprogram, har jeg endt opp
med Photovista Panorama.
http://www.iseephotovista.com/products/panorama/product_info.html
Det gir et meget bra en-strip panorama uten stort behov for manuell
etterbehandling.
Blir stadig imponert over kvaliteten på resultatet fra dette programmet.

PS Alle panoramaprogrammer gir betydlig bedre resultat om man benytter et
stativ som vender kameraet i nodalpunktet til objektivet.
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Oddbjorn Steffensen

Dato : 18-11-05 18:06

On 2005-11-17, Aksel <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:
> Hvilken software kan bruges til at sætte billeder sammen til et
> panoramabillede?

Autostitch:

http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html

For eksempler, se:

http://www.flickr.com/groups/79139841@N00/

> Hilsen Aksel

-oddbjørn

Fra : Aksel

Dato : 18-11-05 23:46

"Oddbjorn Steffensen" <oddbjorn@tricknology.org> skrev i en meddelelse

> Autostitch:
>
> http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html
>
> For eksempler, se:
>
> http://www.flickr.com/groups/79139841@N00/
>
> -oddbjørn

Jeg vil prøve Autostich, jeg har downloadet en demo af PTGui, den ser ud til
at fungere fint, men softwaren koster omkring 3000 kr. så det er lige i
overkanten til hobbybrug.

Tak for svarene.

Aksel