Kan i forklare mig ...
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 00:36

Jeg har en webserver stående hjemme som jeg tester lidt på.
Der virker min hjemmeside umiddelbart fint - ip er : http://81.236.140.245
Men når jeg ligger den op på mit webhotel på yanet.dk så får jeg noget
anderledes udseende : www.allanm.dk

Ved ikke lige om jeg fejlposter fordi jeg aner ikke hvad fejlen kan være.

Mvh. Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-11-05 00:50

Allan Møller wrote:
> Jeg har en webserver stående hjemme som jeg tester lidt på.
> Der virker min hjemmeside umiddelbart fint - ip er :
> [...]

Det ser da ret ens ud i min Firefox. Hvad er problemet?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-05 00:55

> Det ser da ret ens ud i min Firefox. Hvad er problemet?

Ja det var så det næste - det virker ikke i Firefox.

Jeg bruger selv explorer og der ser siden ud med menuer som den skal på min
lokale server.
På mit webhotel får jeg en hvid skærm og css formatering mangler stort set
100 %

Mvh. Allan

Fra : Frank

Dato : 18-11-05 02:51

Allan Møller skrev:
<snip>

> Ja det var så det næste - det virker ikke i Firefox.

i .oppekasse, fjern 'bottom:0%;'
i .nedekasse, erstat 'height;33%;' med 'height:33%;'

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-11-05 01:25

Allan Møller wrote:
>>> http://www.allanm.dk

Du har indsat .indhold med en absolut position et antal %'er fra venstre
kant af browservinduet. Hvis vinduet ikke er stort nok, overlapper .indhold
menuen.

Sætter du i stedet denne definition i css, fungerer det uanset
browserbredde:

..indhold {
margin-left:180px;
margin-top:100px;
margin-right:20px;
}

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-05 20:59

> Sætter du i stedet denne definition i css, fungerer det uanset
> browserbredde:
>
> .indhold {
> margin-left:180px;
> margin-top:100px;
> margin-right:20px;
> }

Jeg troede bare at man var på rette spor hvis man brugt % til at "design"
for
så ville det altid passe men der tog jeg vist fejl ?

Mvh. Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-11-05 21:19

Allan Møller wrote:

> Jeg troede bare at man var på rette spor hvis man brugt % til at
> "design" for
> så ville det altid passe men der tog jeg vist fejl ?

Din menu har en absolut bredde. Hvis du sætter indholdets afstand til
vinduets venstre kant til en procentandel af den totale bredde i
browservinduet, vil denne andel på et eller andet tidspunkt - når browser
bliver smallere - blive mindre i antal pixels end menuens fast definerede
bredde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-11-05 00:56

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> writes:

> [...]
> Der virker min hjemmeside umiddelbart fint - ip er : http://81.236.140.245
> Men når jeg ligger den op på mit webhotel på yanet.dk så får jeg noget

Hvordan anderledes udssende?

Jeg kan ikke genskabe fejlen (siger jeg, uden at vide hvad fejlen er).
De to sider ser fuldstændig ens ud for mig i IE6, og også i Opera 8.5 -
dog ser de meget forskelligt ud i de to browsere.

> Ved ikke lige om jeg fejlposter fordi jeg aner ikke hvad fejlen kan være.

Så er vi to :)

Sørg for at HTML'en og CSS'en validerer. HTML'en har et par meget
graverende fejl (mangler ">" efter DOCTYPE og har "link"-element
i body).

Tjek om du har en web-proxy der ændrer siden når den hentes udefra.

/L