Åbne og lukke vindue - html
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-11-05 23:13

Efter råd herinde har jeg været på biblioteket og lånt Farum Jensens
"Webdesing ... 2. udgave". Det er en diger og solid bog. Absolut
læseværdig og lærerig.
Men det er nu ikke én, som man sluger fra side 2 til den aller sidste.
Den er til små bidder.
Har dog ikke (endnu?) fundet en løsning på det antydede spørgsmål.

Når man har åbnet et nyt browservindue med et link i èn side, kan man så
i den nyåbnede side indsætte et link, der fortæller brugeren, at hun/han
ved et museklik kan lukke siden igen?

Jo, jeg véd godt, at man kan bruge browserens lukkefunktion, men da jeg
gerne vil være meget, meget venlig (pædagogisk?) kunne det nu være rart
om jeg kunne fortælle "læseren", at hun/han blot skal trykke på et link
(en knap?) for at lukke det nysåbnede vindue - og vende tilbage til det
oprindelige (som jo ligger lige bagved).
Og jo, jeg véd osse, at man kan lave en åbne funktion i det første
vindue i java script og så lave et andet java script i vindue nummer to.

Men kan det ikke lade sig gøre med html?

P.S.: Findes der ikke en elektronisk oversigt over html-koder, som man
kan downloade? Helst i meget søgbar form - database eller et
pdf-dokument?

--
v.h.
Mich.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-11-05 23:16

Mich. Ottosen skrev:

>Men kan det ikke lade sig gøre med html?

Nej er det korte svar.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:20

> P.S.: Findes der ikke en elektronisk oversigt over html-koder, som man
> kan downloade? Helst i meget søgbar form - database eller et
> pdf-dokument?

http://www.htmlhelp.com/distribution/

Mvh. Allan

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-12-05 23:23

Allan Møller <allanatallanmdotdk> wrote:

> http://www.htmlhelp.com/distribution/

Tak for det.

--
v.h.
Mich.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-11-05 00:14

Mich. Ottosen wrote:
> Efter råd herinde har jeg været på biblioteket og lånt Farum Jensens
> "Webdesing ... 2. udgave". Det er en diger og solid bog. Absolut
> læseværdig og lærerig.

Tak for de ord!

> Når man har åbnet et nyt browservindue med et link i èn side, kan man så
> i den nyåbnede side indsætte et link, der fortæller brugeren, at hun/han
> ved et museklik kan lukke siden igen?

Side 267 og flg., fig 12-7, eks. 12-21.

> Men kan det ikke lade sig gøre med html?

Nej. Du er nødt til at bruge window.close()

> P.S.: Findes der ikke en elektronisk oversigt over html-koder, som man
> kan downloade? Helst i meget søgbar form - database eller et
> pdf-dokument?

http://www.htmlhelp.com/reference/html40/olist.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-12-05 23:23

Jørgen Farum Jensen <jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

> Tak for de ord!

Velbekomme da. Undskyld mit sene svar.

> http://www.htmlhelp.com/reference/html40/olist.html

Tak for henvisningen, skal kigge på den senere.

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-11-05 00:35

Mich. Ottosen wrote:
> Efter råd herinde har jeg været på biblioteket og lånt Farum Jensens

> P.S.: Findes der ikke en elektronisk oversigt over html-koder, som man
> kan downloade?

http://www.html.dk/dokumentation/html4/

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/