Telefonkodelås hvad er det ?
Fra : Mythos

Dato : 17-11-05 15:59

Hej i gruppen

Jeg har fået en S E T610 smidt i nakken af en der har fået en anden mobil.
Nu er han rejst, og jeg sidder her og skulle prøve den, men når jeg sætter
mit eget sim-kort i, så får jeg beskeden, "indtast telefonkodelås", hvad er
det for en kode, og kan jeg omgås den ?
Jeg har ikke fået noget at vide om nogen kode, og jeg kan ikke fange ham
foreløbig, så hvis det er noget jeg selv kan rode bod på, så ville det være
en god ting.

Mythos

Fra : jce

Dato : 17-11-05 18:10

"Mythos" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke fået noget at vide om nogen kode, og jeg kan ikke fange ham
> foreløbig, så hvis det er noget jeg selv kan rode bod på, så ville det

Mig bekendt er det en kode man kan aktivere, så mobilen ikke kan bruges med
et andet simkort, uden at taste koden først (eks. ved tyveri) Du kan ikke
bruge telefonen uden den kode... _Så enten skal du ha fat i din ven der nok
har koden, ellers kan den muligvis flashes via en PC. har du prøvet de
klassiske 1234, 0000,1111,2222 osv?

Fra : Mythos

Dato : 17-11-05 19:07

> [...]
> nok har koden, ellers kan den muligvis flashes via en PC. har du prøvet de

Mine naller er helt blå efter at have prøvet et utal af gange, men jeg har
ikke ramt den rigtige
Det anede mig det var den slags kode, og jeg kan ikke få fat i ham
foreløbig, han er på langtur til østen, et eller andet sted.

Mythos

Fra : Mythos

Dato : 17-11-05 19:50

> [...]
> Jeg har ikke fået noget at vide om nogen kode, og jeg kan ikke fange ham
> foreløbig, så hvis det er noget jeg selv kan rode bod på, så ville det

Problemet er løst, jeg fik koden via sms

Mythos

Fra : jce

Dato : 17-11-05 23:08