Udfylde formulare på nettet via mobilen..?
Fra : Magnus

Dato : 17-11-05 15:33

Med min SE 700i går jeg på nettet og der vil jeg så skrive et indlæg i fx.
et dabatforum hvor der er sådan et tekstfelt man kan skrive i.
Her kan jeg så begynde at skrive men jeg kan kun skrive et vist stykke tekst
eller antal tegn eller sådan noget så kan jeg ikke mere.

Hvorfor det er "browseren" i min mobiltelefon ikke istand til at håndtere et
tekstfelt på mere end ca. 500 tegn eller er det hjemmesiden.

http://www.arnason.dk/textarea/textarea.htm
Jeg har lavet et eksempel på denne adresse hvor det virker når jeg besøger
den med pc men med mobilen får jeg ikke alt teksten med i tekstfeltet:

/Magnus

Fra : FedeDorit

Dato : 17-11-05 15:55

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har lavet et eksempel på denne adresse hvor det virker når jeg besøger
> den med pc men med mobilen får jeg ikke alt teksten med i tekstfeltet:

prøv at hente denne her.
Jeg har den selv på min SE K700i men har ikke prøvet at skrive lang tekst i
forummer

http://opera.com/products/mobile/operamini/?lang=da

Fra : Magnus

Dato : 17-11-05 16:11

> prøv at hente denne her.
> Jeg har den selv på min SE K700i men har ikke prøvet at skrive lang tekst
> i forummer
>
> http://opera.com/products/mobile/operamini/?lang=da

Det var et godt program men det løste ikke mit problem. Når jeg klikker på
et tekstfelt og vil skrive noget så er det den velkendte type der åbnes hvor
man så kan skrive som var det en alm. sms.

Er det så selve softwaren i selve telefonen som sætter denne begrænsning?

/Magnus

Fra : Anders Lund

Dato : 17-11-05 18:56

Magnus wrote:

> Det var et godt program men det løste ikke mit problem. Når jeg klikker på
> et tekstfelt og vil skrive noget så er det den velkendte type der åbnes hvor
> man så kan skrive som var det en alm. sms.

Er det et problem at det er den "velkendte type", at du skriver dit
indlæg i? Eller er det også dette felt der kommer frem når du med den
normale browser, prøver at skrive?

Har du forsøgt dig i Opera Mini at skrive mere end 500 tegn?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Magnus

Dato : 17-11-05 19:23

> [...]
> browser, prøver at skrive?
>
> Har du forsøgt dig i Opera Mini at skrive mere end 500 tegn?

Jeg har forsøgt Opera Mini og det er det samme da det er den samme "tekst
editor" der kommer frem når man vælger rediger for et input felt?

Så kan jeg skrive en masse tegn og tilsidst så kommer den ligesom med sms'er
oppe i hjørnet et felt der fortæller at der nu kun er X antal tegn tilbage
og når man når 0 så siger den bib også er det slut.

Er der noget opsætning der kan undgå at telefonen bruger sin normale "tekst
editor" men istedet en som måske følger med Opera Mini?

/Magnus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-11-05 22:54

Magnus skrev:

> Er der noget opsætning der kan undgå at telefonen bruger sin normale "tekst
> editor" men istedet en som måske følger med Opera Mini?

Det tvivler jeg på. Det gør jo browseren meget mindre at den kan
kalde systemrutinerne.

Det er lidt uheldigt at editoren åbenbart ikke kan kaldes med fri
tekstlængde.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 18-11-05 18:03

Bertel Lund Hansen wrote:
> Det er lidt uheldigt at editoren åbenbart ikke kan kaldes med fri
> tekstlængde.

Lidt lige som mængden af SMS beskeder der kan være....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-05 11:37

Anders Lund skrev:

> Lidt lige som mængden af SMS beskeder der kan være....

Det generer ikke mig. De kan i øvrigt gemmes på simkortet, men
jeg ved ikke hvor mange der kan være.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 19-11-05 11:45

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det generer ikke mig. De kan i øvrigt gemmes på simkortet, men
> jeg ved ikke hvor mange der kan være.

Generer heller ikke mig - men det er en dum begrænsning.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-05 13:49

Anders Lund skrev:

> Generer heller ikke mig - men det er en dum begrænsning.

Den er praktisk for mig. Så er jeg fri for at slette manuelt.

Hvis det skulle være brugervenligt, skulle man kunne indstille
hvor mange beskeder den kan indeholde.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 19-11-05 14:41

Bertel Lund Hansen wrote:
> Den er praktisk for mig. Så er jeg fri for at slette manuelt.

Sletter den automatisk de ældste beskeder? Får du ikke hele tiden en
besked om at hukommelsen er mere end 95% fyldt?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-05 18:08

Anders Lund skrev:

> Sletter den automatisk de ældste beskeder? Får du ikke hele tiden en
> besked om at hukommelsen er mere end 95% fyldt?

Nu tror jeg at min K700i ikke har den begrænsning. Jeg har 45
sms'er i min indbakke og 46 i min udbakke. Jeg holdt først op med
at slette manuelt for nylig da jeg læste om begrænsningen. Derfor
er der ikke flere. Jeg har ikke set sådan en advarsel som du
omtaler.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-05 19:18

Bertel Lund Hansen skrev:

> Nu tror jeg at min K700i ikke har den begrænsning.

Og nu ved jeg den har. Jeg har lige fået en advarsel. Grænsen
ligger bare ved 50 og ikke ved 40 som én havde skrevet.

Så må jeg tilbage til at slette manuelt.

--
Bertel