jeg kan ikke holde liv i mine dværg gurami~
Fra : Chokmah

Dato : 10-06-01 19:06

først ahvde jeg dem i 200 L sammen med en masse guppier sværdrager osv -
antog de døde af stress - fik så et nyt hold på 40 L 2 hunner og en 1 han
der gik sammen med 1 kamp fiske han & 2 hunner - men de fik sådan nogen
underlige runde røde ringe efter et stykke tidog døde men lagde ellers
masser af æg og byggede rede dog ikke nogen succes med yngel men indtil de
dør - så virker de til at trives nogen goe råd ?
MvH
Bo

Fra : Søren Steffensen

Dato : 10-06-01 21:48

du skal IKKE holde dem sammen med Kampfisk, da de angriber alt hvad der har
store finner !

--
SOS - www.overclockingdk.com
icq: 102169245

Fra : Simon

Dato : 10-06-01 22:02

> du skal IKKE holde dem sammen med Kampfisk, da de angriber alt hvad der
har
> store finner !
ja og små finner, og alt andet der kommer for tæt på, de er ganske flotte,
men ikke selskabelige... har mistet adskillige neon fisk og andet "småt" i
mit akvarie pga en kampfisk han....

mvh.Simon

Fra : Chokmah

Dato : 11-06-01 00:28

"Simon" <guden@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men ikke selskabelige... har mistet adskillige neon fisk og andet "småt" i

det egendomelige var faktisk at det var kampfisken der tog flugten og
guramien der var den mest agrasive og havde teritorium- men ok i har rat -
det foriøvrigt rat skægt at se dem sammen med slør hallede guld fisk dem man
kan have hel års i bassiner , jeg havde det i Vitnam - kamfiske handen gik
fuldstændigt amok på de her guldfisk men de har jo et tygt panser så der
skete ikke noget .
- ok de skal holdes seperart og årsagen har antageligvis været at kamfisken
har fåed bid og de er døde af infektions sygdomme !?
MvH
Bo

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 11-06-01 19:59

Hej.
Med lidt held skulle du kunne få dine fisk til at gå sammen alle sammen. Jeg
har tre kampfisk (to hanner og en hun) fordelt på to akvarier. I det store
akvariet går paret sammen med 5 gubbier (tre hanner og to hunner) en flok
glødebåndstetra (det norske navnet, kan ikke lige huske hvad de hedder på
dansk) - 13 stykker. Der er også tilsammen 13 corydoras (to arter), 3
algespisere og 2 sugemaller. Dette går fint i mit 112 liter. I det lille
akvariet - 28 liter- går en kamfiskhan sammen med 10 glødebåndstetra, og det
ser ud til at de har stor nytte af hinandens selskab. Så det kan lade sig
gøre, selv om at jeg måtte "eksperimentere" lidt for at få dem til at gå
sammen. Mit triks, som hjalp, var at jeg holdt øje med kampfiskhannerne. Og
blev de for agressive, banket jeg let på ruden med en finger. Hvorfår de
stoppet kan jeg jo bare gætte på, men det virket for mig.
Hilsen Ditte

Fra : jonaserlandsen

Dato : 15-03-03 14:45

"Chokmah" skrev d. 10-06-01 19:06 dette indlæg :
> [...]
indtil de
> dør - så virker de til at trives nogen goe råd ?

Hej Bo.

Jeg har har en masse guppyer sammen med en kampfisk. Der er ikke nået
galt med en kampfisk. Min er meget fredelig og angriber ikke nogen.

Håber at det går bedre.

Hilsen:

Jonas.

http://www.kandu.dk/