logon problem
Fra : TEST

Dato : 17-11-05 12:30

Hej

Netværk består af en Windows NT Server (der skal ikke grines) og et antal
klienter. Efter installation af nye switche /dell 5324 gigabit switche) har
jeg problemer med at logge på fra nogle af klienterne. Det er specielt
hurtige PC'ere med både windows 2000 og Windows XP begge i PRO udgaver.
Patchet op til hvad microsoft kan levere af patche.

Det er følgende fejlbesked. der kommer i eventloggen under SYSTEM:

Event Type: Error

Event Source: NETLOGON

Event Category: None

Event ID: 5719

Date: 22/04/2003

Time: 7:49:59 AM

User: N/A

Computer: WORKSTATION

No Domain Controller is available for domain DOMAIN due to the following.

There are currently no logon servers available to service the logon request.

Make sure that the computer is connected to the network and try again.
If the problem persists, please contact your domain administrator.

Jeghar søgt med lys og lygte på Google og prøvet mange af de forslag der
dukker op, men endnu har intet hjulpet.

Er der nogen der har set problemet og eventuelt fundet en løsning ?

På forhånd tak

Asbjørn

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 17-11-05 12:55

TEST wrote:
> [...]
> klienter. Efter installation af nye switche /dell 5324 gigabit switche) har
> jeg problemer med at logge på fra nogle af klienterne.

Har du stadigvæk nogle af de gamle switche/hubs, du kan
sætte indimellem de maskiner, der har problemer, og så
resten af nettet? Kan du logge ind, hvis du gør det?

Kører du noget spanning tree på dine switche?

Jeg har haft problemer med, at gigabit maskiner ikke
kunne PXE boote og var længe om at komme på nettet, hvis
spanning tree var enablet i switchene.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-11-05 13:05

On Thu, 17 Nov 2005 12:54:30 +0100, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

> Jeg har haft problemer med, at gigabit maskiner ikke
> kunne PXE boote og var længe om at komme på nettet, hvis
> spanning tree var enablet i switchene.

Med PortFast?

-A

Fra : TEST

Dato : 17-11-05 13:14

Hej Asbjørn

> Med PortFast?

Der er PortFast i switchene. Skal det slåes fra eller være slået til ?

Jeg har også prøvet at sætte nogle ældre swithche og hubs imellem, men uden
held.

/asbjørn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-11-05 13:25

On Thu, 17 Nov 2005 13:14:22 +0100, "TEST"
<ababab105FJERN@hotmail.com.fjern> wrote:

> Der er PortFast i switchene. Skal det slåes fra eller være slået
> til ?

Det skal være slået til på porte, der bruges til endeudstyr (som
pc'er), der ikke kører spanning tree.

-A

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 17-11-05 13:24

Asbjorn Hojmark wrote:

> Med PortFast?

Det er en D-Link DGS-3024 switch. Der står ikke noget om
portfast.

Man kan vælge imellem "rstp" eller "stp compatibility".

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-11-05 15:07

On Thu, 17 Nov 2005 13:24:00 +0100, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

> Det er en D-Link DGS-3024 switch. Der står ikke noget om portfast.

Nåh... Ja, man skulle jo også gerne få noget ekstra for pengene, når
man betaler ekstra...

-A

Fra : Dennis Olesen

Dato : 17-11-05 15:18