Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Engangskameraer
Fra : Svend

Dato : 10-06-01 18:47

Hej NG,

mine unger har haft fornøjelse af et par engangskameraersom de havde med til
Bornholm. Billederne der kom ud af det er slet ikke så dårlige som man
skulle tro.
I denne uge kan man købe 3 stk for en hundredekroneseddel, ikke meget mere
end hvad 3 stk film koster.

Men, bliver kameraerne eller dele af dem genbrugt?

mvh
Svend

Fra : kurt k

Dato : 10-06-01 19:40

On Sun, 10 Jun 2001 19:46:39 +0200, Svend wrote:

> Men, bliver kameraerne eller dele af dem genbrugt?

Kodak alene genbruger over 50 millioner per år.

http://www.kodak.dk/US/en/corp/environment/performance/recycling/suc.shtml

kurt

Fra : Egholm

Dato : 10-06-01 19:56

Hejsa,
Det er muligt at Kodak og visse andre lab genbruger engangskameraer - men
Cewe Color skiller sagerne ad, piller filmen ud og kaster resten i
affaldssække sammen med øvrigt affald. Indeholder engangskameraet batteri
tages det som oftest ud - men hvad sker der så med de udtagne batterier ?
Alt i alt synes jeg at forbrugerne burde vende tommelfingeren nedad til et
sådan koncept.
Hilsner
Klaus Egholm

Fra : Karsten Olesen

Dato : 10-06-01 21:02

"Egholm" <troeholm@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alt i alt synes jeg at forbrugerne burde vende tommelfingeren nedad til et
______________________________

Da jeg var i fotobutik, kasserede vi også AGFA og FUJI og sågar KODAK
engangscameraer...de var alle lavet af hårdt plastik, som kunne
være svære at skille ad !

Blitzdelen røg ud, og ofte hjem til stor morskab for gadens børn....blitzen
virker ligeså lang tid som alm. blitz...

Resten røg i plastaffaldet, batteriet røg på genbrug osv...og jo..filmen
blev fremkaldt og var altid i god kvalitet.

Så thumbs UP !

MVH

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 11-06-01 10:04

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> Da jeg var i fotobutik, kasserede vi også AGFA og FUJI og sågar KODAK
> engangscameraer...de var alle lavet af hårdt plastik, som kunne
> være svære at skille ad !

Samme her.

> Blitzdelen røg ud, og ofte hjem til stor morskab for gadens
børn....blitzen
> virker ligeså lang tid som alm. blitz...

Vi havde adskillige forsøg med at koble blitzene sammen uden succes.
Tilgengæld var kondensatoren i Kodaks kameraer så kraftig at den kunne lave
mærker hvis man f.eks. afladte den med en skruetrækker. Fik vi meget skæg ud
af :)

> Resten røg i plastaffaldet, batteriet røg på genbrug osv...og jo..filmen
> blev fremkaldt og var altid i god kvalitet.

Ditto her - bortset fra at vi selv brugte batterierne til walkmans o.s.v.
(der var sjældent brugt ret meget af dem). Jeg har da også fået haft mine
nærkontakter med kondensatoren til blitzen....:)

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-06-01 16:43

"Henrik Bøgh" <h_nospam_@boegh.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> (der var sjældent brugt ret meget af dem). Jeg har da også fået haft mine
> nærkontakter med kondensatoren til blitzen....:)

___________________________

Ha...jeg har OGSÅ haft en finger inde under plasticet og prøve at
aflade kondensatoren MANUELT..man lærer af det !

Jeg har tænkt på at sætte flere bliz-enheder sammen og så ha
en fælles udløser...den sku' virke om aftenen, hvis modkørende
IKKE vil blænde ned *GNÆK*

MVH

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-06-01 14:27

> Jeg har tænkt på at sætte flere bliz-enheder sammen og så ha
> en fælles udløser...den sku' virke om aftenen, hvis modkørende
> IKKE vil blænde ned *GNÆK*
Ja - det ville jo være skidesmart!
I så fald ville i begge to være blændet når i møder hinanden, hvilket
sikkert kan skabe en meget morsom situation - LOL (not)

/Jakob

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-06-01 19:34

"Jakob Jeppesen" <pause@acoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - det ville jo være skidesmart!
> I så fald ville i begge to være blændet når i møder hinanden, hvilket
> sikkert kan skabe en meget morsom situation - LOL (not)
>
> /Jakob
______________________-

*LOLLER*..hvis man er smart nok, og det er du åbenbart ikke..
så lukker man da æ- ywn i det sekund man trykker på "FIRE"...

MVH

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-06-01 15:02

> *LOLLER*..hvis man er smart nok, og det er du åbenbart ikke..
> så lukker man da æ- ywn i det sekund man trykker på "FIRE"...

Nu tror jeg måske at du har glemt hvad du selv skrev!
Hvis du er blændet af den modkørende, fordi han ikke vil blænde ned og du så
blænder ham med din blitz (og samtidig vælger at køre bil med lukkede øjne)
skal der da ikke så meget til før det går galt.

Er det skåret nok ud i pap for dig nu?

/Jakob

Fra : Karsten Olesen

Dato : 13-06-01 19:47

> [...]

øjne)
> skal der da ikke så meget til før det går galt.

________________________

Ork jo..man er vel en durk-dreven Driver...

Sjældent har jeg "lidt" under at blive blændet, idet
lygterne mine har en ganske positiv effekt på modkørende,
som nægter at blænde ned...det er mere et irritationsmoment
over "sløve" folk som gør sig, -mere end det rent sikkerhedsmæssige...
og jo...jeg er sikker på, en blitz ikke lyser ret meget
længere, end det tar at blinke anywayo...

Og nej...det er ikke skåret nok ud endnu..hvad
har du mere at byde på ??

Fra : Rune Gøgsig

Dato : 13-06-01 14:35

Hmmm sådan lige en tanke....
Hvis man nu sætte en flere blitz sammen og så sørge for at de alle sammen
udløser hvis der er en blitz som blinker, kunne man så ikke overeksponer det
billeder som bliver taget ved en fotofælde ??

Rune

Fra : Karsten Olesen

Dato : 13-06-01 19:49

"Rune Gøgsig" <rune@goegsig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> billeder som bliver taget ved en fotofælde ??

____________________________________

Jeg er sikker på det er anden teknik som bruges af disse fotovogne..
...en teknik, som ikke lige er til at omgå...

MVH

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 10-06-01 21:36

On Sun, 10 Jun 2001 19:46:39 +0200, "Svend" <svjkl@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>skulle tro.
>I denne uge kan man købe 3 stk for en hundredekroneseddel, ikke meget mere

Og her er en lidt skæg ide til festen: Sidst jeg var til 18 års
fødselsdag var der lagt en del engangskameraer som 'bordpynt' med
opfordring til gæsterne om at skyde løs. Det blev der meget grin ud
af.

Jeg har dog ikke set resultaterne...
--
Venlig hilsen Kirsten

Fra : Svend

Dato : 13-06-01 12:34

Takker for oplysningerne om genbrug samt ideen med at dele ud af dem til en
eller anden fest.
mvh
Svend