LanParty UT NF4 Ultra-D og NCQ
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 16-11-05 00:24

Understøtter DFI´s LanParty UT NF4 Ultra-D Native Command Queuing (NCQ)?

Hvis ikke, hvilke bundkrort til Socket 393 gør?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Ulrik Løye

Dato : 16-11-05 07:40

"Ole Frederiksen" <baltzerFJERN_DETTE@mail-online.dk> wrote in message
> Understøtter DFI´s LanParty UT NF4 Ultra-D Native Command Queuing (NCQ)?
>
> Hvis ikke, hvilke bundkrort til Socket 393 gør?

De 4 SATA porte som hører til nForce4 chipsettet kører op til 3 Gb/s (SATA2)
mens de 4 porte under Silicon Image Sil 3114 chipsettet kun kører op til 1,5
Gb/s (alm SATA).

http://us.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505101.pdf

Kik på side 10.

nForce4 Ultra chipsettet understøtter NCQ - men jeg er i tvivl om Silicon
Image Sil 3114 chippen også gør det.

/u