MOD af LanParty UT NF4 Ultra-D?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 16-11-05 00:01

Jeg kigger lidt på en værdig afløser af mit Epox Socket A bundkort.

Jeg har kig på LanParty UT NF4 Ultra-D, som kan købes for omkring 1000 kr
Jeg læste en test
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=1597&cid=6&pg=2 , hvor de
snakker om at man kan slå SLI til med en blyant. (Gud, hvor det minder mig
om min gamle AMD Duron)

De siger også at nVidia har lovet at sætte en stopper for mulighederne.

Har de det? Artiklen er fra mej 2005, så måske festen er sluttet?

Er der andre bundkort jeg skal kigge på når hovedvægten er pris og OC?
Skal være S939

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 16-11-05 08:27

Ole Frederiksen wrote:

> Er der andre bundkort jeg skal kigge på når hovedvægten er pris og OC?
> Skal være S939

En mulighed kunne være
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159169
Jeg har godt nok ikke fået leget med det endnu, men ifølge tests på
nettet, skulle det være ganske godt til at OC'e

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 16-11-05 18:23

Ole Frederiksen wrote:
> [...]
> snakker om at man kan slå SLI til med en blyant. (Gud, hvor det minder mig

Hehe, ja jeg fik også næsten julelys i øjnene (eller var det angstens
sved ned af ryggen?) da jeg læste det

> De siger også at nVidia har lovet at sætte en stopper for mulighederne.
>
> Har de det? Artiklen er fra mej 2005, så måske festen er sluttet?

Det ved jeg ikke, men måske er de blevet sure fordi havde nForce4 SLI
X16 chipset'et på vej?

> Er der andre bundkort jeg skal kigge på når hovedvægten er pris og OC?
> Skal være S939

Hvis du udelukkende går efter overclocking, vil jeg mene at du skal gå
efter DFI. Der er tonsvis af muligheder for at tweake i BIOS, og endda
indbygget Memtest, så vidt jeg husker.

Der er en Expert-udgave på vej, måske kunne den være interessant?

<http://us.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=3872&CATEGORY_TYPE=LP%20UT&SITE=US>

Eet andet alternativ er Asus A8N32-SLI Deluxe. Det har fået virkelig
gode anmeldelser rundt omkring, fx:
<http://www.pcper.com/article.php?aid=179&type=expert>
<http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2589>
<http://www.legionhardware.com/document.php?id=476>

Jeg skal også snart investere i nyt motherboard og er endt op med DFI vs
Asus. Jeg har lagt mere vægt på at Asus er passivt kølet, samt at det er
temmelig stabilt. Derudover har det 8 faser, hvilket både hjælper på
stabiliteten samt giver mulighed for at overclocke, hvis man har de
lyster

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : michael bs

Dato : 24-11-05 09:59

"Jeppe Høiby" <test@example.com> skrev i en meddelelse

> Asus. Jeg har lagt mere vægt på at Asus er passivt kølet, samt at det er
> temmelig stabilt. Derudover har det 8 faser, hvilket både hjælper på
> stabiliteten samt giver mulighed for at overclocke, hvis man har de lyster

Har du kunnet finde det noget sted? Altså på lager?

mvh Michael

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 24-11-05 17:27

michael bs wrote:

> Har du kunnet finde det noget sted? Altså på lager?

Nej ikke endnu - jeg går også og venter på at Opteron 165 og 170 kommer
i større mængder. Det bliver nok først i december, eller måske januar...

Iøvrigt er jeg kommet gevaldig i tvivl om A8N32, da Asus lige har
udgivet A8R-MVP, som er et nyt socket 939 board med ATI Crossfire
chipset. Ifølge testen hos Anandtech rykker temmelig vildt, og er
*billigt* ~$110...!

Læs mere:
<http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2617>

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Hans

Dato : 24-11-05 18:27

Jeppe Høiby wrote:

> [...]
> udgivet A8R-MVP, som er et nyt socket 939 board med ATI Crossfire
> chipset. Ifølge testen hos Anandtech rykker temmelig vildt, og er

Jeg overvejer også at droppe nForce4 og gå tilbage til ATI's Radeon Xpress
200 chipset, og især efter at ATI's south bridge er udskiftet til ULi M1575.
Jeg havde et MSI RS480-IL bundkort og det kørte fremragende, men havde ikke
den samme ydeevne på disktransfer som nForce4, men med den nye south bridge
er det problem løst. Der er specielt to detaljer som tiltaler mig ved ATI's
board. Det ene er blæserstyringen, hvor der er mere kontrol over blæserne,
og det andet er placeringen af PCI-E slottene, da det primære kort skal
placeres nederst. Det giver mig mulighed for igen at bruge en passiv
heat-pipe løsning på mit grafikkort da der er nu bliver masser af plads
mellem cpukøler og grafikkort.

Jeg vil dog vente med at købe indtil de første hovsaer bliver rettet fra
Asus, for hovsaer bliver der som sædvanligt.

Hans

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-11-05 22:30

On Thu, 24 Nov 2005 09:59:09 +0100, michael bs
<michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote:

> Har du kunnet finde det noget sted? Altså på lager?
>
> mvh Michael

Hej Michael

Jeg har lige bestilt et kort fra
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Socket_939.html
De har det på lager og ifølge den mail jeg har modtaget skulle de sende på
mandag.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Hans

Dato : 27-11-05 23:13

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Socket_939.html
> De har det på lager og ifølge den mail jeg har modtaget skulle de

Det ville jeg godt nok ikke vælge. Ikke et med en ATI SB450 south bridge.
Disk perfomance er ikke særlig imponerende, heller ikke med Silicon Image
chippen, og ingen support for Sata-II.

Jeg ville helt klart vente på Asus' med ULi M1575 south bridge, som samtidig
er passivt kølet.

Hans

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-11-05 06:34

> [...]
> chippen, og ingen support for Sata-II.
>
> Jeg ville helt klart vente på Asus' med ULi M1575 south bridge, som
???

Jeg tror du kikker på det forkerte kort. Vi taler om NF4 Ultra-D

Har du prøvet at scrolle lidt ned til det board vi taler om?

> Hans

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 28-11-05 21:37

Hans skrev:

>Jeg ville helt klart vente på Asus' med ULi M1575 south bridge, som samtidig
>er passivt kølet.

Kender du navnet på dette bundkort?

Har du nogen anelse om hvornår at det dukker op?

Jeg kan godt vente en måned eller to inden at jeg køber de
nye dele.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 22:54

Jørgen Lyng wrote:

> Kender du navnet på dette bundkort?

> Har du nogen anelse om hvornår at det dukker op?

Det er rimelig tæt på.

Hans

Fra : Jørgen Lyng

Dato : 28-11-05 23:33

Hans skrev:

>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=170160

Det er jo A8R-MVP. Den kendte jeg godt og det var også den
jeg selv havde udset mig. Troede at du mente at der kom
endnu et bundkort.

Jørgen Lyng
(uden z)

Fra : michael bs

Dato : 28-11-05 19:15

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.s0w4ovd6uxvtjp@sprinter...

> [...]
> http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Socket_939.html
> De har det på lager og ifølge den mail jeg har modtaget skulle de sende på

hmmm nu var det asus32 sli deluxe jeg spurgte til, og det har dit link IKKE
på lager.
mvh Michael

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-11-05 18:06

> hmmm nu var det asus32 sli deluxe jeg spurgte til, og det har dit link
> IKKE
> på lager.
> mvh Michael

Ok. Nu så jeg kun overskriften og gik derfor udfra at det var et NF4. Min
fejl.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"