"Spyware" i Mozilla ?
Fra : Benny Nissen

Dato : 15-11-05 21:30

Hej.

Hvorfor bliver der ( forsøgt ) oprettet flere forbindelser til
cph.instadia.net på forskellige portnumre, hver gang jeg starter et
Mozilla program (Firefox eller Thunderbird) ?

Er det et statistiksite eller hvad ?

Min hosts-fil hjælper dog ved at resolve adresserne til 127.0.0.1, hvad
hvad skal de til for ?

--
Benny Nissen

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-11-05 21:38

Benny Nissen wrote:

> Er det et statistiksite eller hvad ?

Det ser det ud til:

"Custom Web Analytics

How much do you really know about your online customers, who they are
and what it takes to catch their interest?

ClientStep will in less than a week tell you exactly what visitors are
looking for and through this become a powerful tool for optimizing your
online presence!"

Taget fra corporate.instadia.com

--
Benny Nissen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-11-05 22:50

Den 15-11-05 21.30 skrev Benny Nissen følgende:

> Hvorfor bliver der ( forsøgt ) oprettet flere forbindelser til
> cph.instadia.net på forskellige portnumre, hver gang jeg starter et
> Mozilla program (Firefox eller Thunderbird) ?

Det er vel ikke, når du starter programmerne, men når du får indlæst en
side i dem? Hvad sker der, hvis du benytter en tom startside i Firefox,
er der så forbindelsesforsøg ved opstart? Og hvis det er tilfældet,
hvilket udvidelser har du installeret? Prøv evt. at starte i safe mode,
hvor udvidelserne er deaktiveret. Er der så stadig forbindelsesforsøg?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-11-05 00:43

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er vel ikke, når du starter programmerne, men når du får indlæst en
> side i dem?

Nej, det er allerede når jeg starter Firefox f.eks.
Ellers kunne jeg sagtens forstår det, men uden at indlæse nogen side
oprettes der forbindelse.

Jeg kan forøvrigt se, at mange tdc.dk sider indeholder link til
cph.instadia.net

> Hvad sker der, hvis du benytter en tom startside i Firefox,
> er der så forbindelsesforsøg ved opstart?

Ja, stadig.

> Og hvis det er tilfældet,
> hvilket udvidelser har du installeret?

Web Developer 0.9.4
Live HTTP Headers 0.10
Install New Theme 0.7
downTHEMall! 0.9.4
User Agent Switcher 0.6.7
IE View 1.2.7
Tabbrowser Preferences 1.2.8.7
ShowIP 0.7.11
MesureIt 0.3.5
SmoothWheel 0.44.7.20050605

> Prøv evt. at starte i safe mode,
> hvor udvidelserne er deaktiveret. Er der så stadig forbindelsesforsøg?

Ja. Dette er et uddrag af netstat -a efter opstart af Firefox.exe
-safe-mode (jeg har kun medtaget de linier, som kommer ekstra efter
opstart af Firefox) :

TCP office:1225 80.80.12.120:http ESTABLISHED
TCP office:1227 tycho-brahe.pil.dk:http TIME_WAIT
TCP office:1228 myparty.pil.dk:http TIME_WAIT
TCP office:1229 myparty.pil.dk:http TIME_WAIT
TCP office:1230 myparty.pil.dk:http TIME_WAIT
TCP office:1231 myparty.pil.dk:http TIME_WAIT
TCP office:1219 cph.instadia.net:1218 TIME_WAIT
TCP office:1220 cph.instadia.net:1221 ESTABLISHED
TCP office:1221 cph.instadia.net:1220 ESTABLISHED

Og hvorfor er pil.dk nu pludseligt blandet ind i det ? ( Jeg har skrevet
til dem og spurgt, så nu må vi se, hvasd de svarer )

Og ja, maskinen er scannet for både spyware og virus, men der blev (
selvfølgelig ) ikke fundet noget.

--
Benny Nissen

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-11-05 01:11

Benny Nissen wrote:
> [...]

Nå, nu blev jeg alligevel for nysgerrig

Installerede lige Ethereal i sniffede lidt ...

Det viste sig, at det var en default bookmarket side, som skabte lidt
trafik. Efter at have tømt "Bookmark Toolbar Folder" var der ikke mere
trafik, når jeg startede i hverken safemode eller normal.

Jeg troede dog ikke af Firefox begyndte at læse RSS-feeds i safemode,
men det gør den åbenbart.

--
Benny Nissen

Fra : Anders Lund

Dato : 16-11-05 10:44

Benny Nissen wrote:
> Jeg troede dog ikke af Firefox begyndte at læse RSS-feeds i safemode,
> men det gør den åbenbart.

Er det ikke bare deaktivering af alle extenstions?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-11-05 12:31

Anders Lund wrote:

> Er det ikke bare deaktivering af alle extenstions?

Ikke helt. Selv når jeg starter i safemode (hvor extentions er
disablede) forsøger den at forbinde til omtalte stats. side.

--
Benny Nissen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-11-05 13:08

Den 16-11-05 12.30 skrev Benny Nissen følgende:

> [...]

Jo.

> Ikke helt. Selv når jeg starter i safemode (hvor extentions er
> disablede) forsøger den at forbinde til omtalte stats. side.

Det er fordi, bogmærkerne ikke er en udvidelse (extension). Men godt du
fandt årsagen.