linieskift
Fra : Thomas K

Dato : 15-11-05 21:21

jeg har kastet over et nyt design efter at have læse mange gode og
konstruktive kommentarer i ris/ros og er derved kommet frem til flg.

Men det er dog ikke det det handler om.

Som i kan se er der en stort mellemrum i mine linieskift. Jeg bruger to
forskellige styles, men vil gerne have dem samlet så de står uden
mellemrummet.

har prøvet med span class men jeg kan ikke rigtigt få det til at
virke....

hvad gør jeg forkert ?

Thomas K

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-11-05 22:00

Thomas K skrev:

>Som i kan se er der en stort mellemrum i mine linieskift. Jeg bruger to
>forskellige styles, men vil gerne have dem samlet så de står uden
>mellemrummet.

Det e hvad blokelementer som <div> og <p> skal gøre.

Det kan ændres ved, at du i din css sætter margin: 0 på dem, evt.
blot margin-top og/eller margin-bottom.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-11-05 22:00

Thomas K skrev:

> Som I kan se er der en stort mellemrum i mine
> linieskift.

Prøv med

p{
margin-top:3px;
margin-bottom:3px;
}

eller hvad der nu passer

> Jeg bruger to forskellige styles, men vil gerne have
> dem samlet så de står uden mellemrummet.

Jeg ser kun en enkelt css-fil på
http://thomaskaarup.com/strand2/assets/styles/styleslayout.css

eller også har jeg ikke forstået hvad du mener med to
forskellige styles?

Du bruger

font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

flere forskellige steder. Den kan du med fordel samle
oppe under body{ - så bliver den nedarvet til de elementer
der ligger under.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 00:09

> Jeg ser kun en enkelt css-fil på
> http://thomaskaarup.com/strand2/assets/styles/styleslayout.css
>
> eller også har jeg ikke forstået hvad du mener med to
> forskellige styles?

lidt vag forklaring fra min side. det jeg mente var at jeg har noget tekst
med et format og en anden tekst med et andet format.

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-11-05 01:03

Thomas K skrev:

> lidt vag forklaring fra min side. det jeg mente var at
> jeg har noget tekst med et format og en anden tekst
> med et andet format.

Jeg ved fortsat ikke hvad det er du vil opnå. Nogen steder
bruger du <p class="dish_content">, andre steder bruger
du <p class="dish">, og andre steder igen har du også

Den <span> du har inde i <p> vil arve egenskaberne fra

Det er sikkert det du løber sur i? Lav det ensartet hele
vejen ned, så er det meget nemmere at styre.

Du kan også have en

..dish_content span {
color:red
}

som kun henvender sig til de <span> der står inde i <p>,
her er det unødvendigt at give dem en class.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-05 02:05

> Jeg ved fortsat ikke hvad det er du vil opnå. Nogen steder
> bruger du <p class="dish_content">, andre steder bruger
> du <p class="dish">, og andre steder igen har du også
ved godt det måske ikke er tip top, men det er det eneste jeg pt kunne finde
ud af. JEg fik dog rettet det med margin

> [...]
> }
>
> som kun henvender sig til de <span> der står inde i <p>,
> her er det unødvendigt at give dem en class.
det vil jeg kigge på med tiden. lyder noget nemmere.

Grunden til dish og dish_content er at den ene er bold men det er den anden
ikke og det var den eneste måde jeg kunne finde ud af at lave det på.

thomas