Give sin gl. iPod væk...
Fra : Anne Lyngø

Dato : 15-11-05 18:50

....til PC bruger-kan man det?

Jeg vil gerne give min gamle iPod 40 GB click-wheel til en veninde, men
hun har en PC. Er der noget problem i det, når iPod'en har "været vant
til" MAC før? Synes nemlig jeg har hørt noget om, at man ikke kan...

Kan I hjælpe?

Anne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-11-05 19:08

Hej Anne

Ja, hun kan downloade iTunes for Windows 6.0 her:
<http://www.apple.com/itunes/download/>. Eneste krav er, at hun kører
enten Windows 2000 eller XP.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 15-11-05 22:24

Anne Lyngø <alyng_@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hun har en PC. Er der noget problem i det, når iPod'en har "været vant
> til" MAC før? Synes nemlig jeg har hørt noget om, at man ikke kan...
Det skulle du nok kunne, men disken skal nok omformateres.
Mactracker siger ikke noget om Windows, men den model er vist ny nok til
at kunne bruges med begge slags maskiner. Men hun skal altså overføre
sin egen musik.

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-11-05 00:17

In article <dld74l$e7n$1@nwrdmz01.dmz.ncs.ea.ibs-infra.bt.com>,
> [...]

> hun har en PC. Er der noget problem i det, når iPod'en har "været vant
> til" MAC før? Synes nemlig jeg har hørt noget om, at man ikke kan...

Ikke noget problem men den skal reformatteres/slettes af iPodSetup til
Windows som kan hentes hos Apple for at Windows kan se den.

Fra : Mikkel Westh

Dato : 16-11-05 07:20

Den 15/11/05 18:50 skrev"Anne Lyngø" <alyng_@hotmail.com> følgende:

> [...]
> hun har en PC. Er der noget problem i det, når iPod'en har "været vant
> til" MAC før? Synes nemlig jeg har hørt noget om, at man ikke kan...

Som de andre har nævnt, skal den formateres før hun kan bruge den til andet
end opladning på PC'en. En PC-formateret iPod kan godt bruges på Mac uden at
blive formateret, men ikke omvendt. Sådan har det i hvert fald været med de
4 iPods, jeg har haft.

Bare hent den nyeste iPod Updater fra www.apple.dk.

Mvh. Mikkel