Problem med Brother HL-2030
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-11-05 08:01

Jeg har lidt problemer med en Brother HL-2030.

Da den første gang blev tilsluttet virkede den med det samme. Men nu en
uge senere svarer Apples egne applikationer blot "fejl under
udskrivning", Firefox gør intet, og f.eks. Word siger jeg skal rette
mine printerindstillinger.

Men så vidt jeg kan se åbner den slet ikke printværktøjet. På min egen
PB med en Laserjet 2200 åbnes et ikon i docken mens dokumentet sendes
til printeren. Det sker ikke her. I loggen finder jeg dette:

2005-11-14 23:24:31.417 TextEdit[311] PMSessionBeginDocumentNoDialog
failed (error code = -108)
2005-11-14 23:24:35.242 TextEdit[311] Failed to create PMPrintContext

Nogen bud på hvad der går galt her?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-11-05 10:14

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> wrote:

> [...]
> PB med en Laserjet 2200 åbnes et ikon i docken mens dokumentet sendes
> til printeren. Det sker ikke her. I loggen finder jeg dette:

<snip>

> Nogen bud på hvad der går galt her?

Switcher du osse printer ind imellem på den maskine som du har problemer
med, med HL-2030 printeren? I så fald skal du gøre det Word skriver: gå
ind i printerindstillinger i Word og check indstillingerne der, og se
efter om der ikke er noget der ikke står rigtigt.

Jeg har haft noget der ligner det samme problem, når jeg skiftede
printer fra en HL-2070N og til en BJC-85.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 15-11-05 10:44

> Switcher du osse printer ind imellem på den maskine som du har problemer
> med, med HL-2030 printeren?

Nej. Det er en helt ny iBook og printer, som ikke har haft andre
installeret.

/JD

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-11-05 11:46

> Nej. Det er en helt ny iBook og printer, som ikke har haft andre
> installeret.

OK. Men gå alligevel ind i Words Print... funktion og se efter om der er
noget der ikke står rigtigt.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener der har været en Software Update
til Brother printers - det er altså Apple's software update.