k.j.k 3376
Fra : The MANN

Dato : 14-11-05 19:07

Hejsa NG

Jeg har fundet dæmpede signaler på www.problemhunden.dk men hvad siger de
??

a.. At stikke tungen ud af munden.
b.. At slikke sig om munden.
c.. At kigge væk/ned i jorden.
d.. At smaske.
e.. At "klapre" med munden. (Som om hunden fryser).
f.. At snuse i jorden.
g.. At vende hovedet væk.
h.. At sætte sig ned, evt. med siden eller ryggen til.
i.. At rejse sig, og gå længere væk.
j.. At gø.
k.. At give pote.
l.. At lægge ørene tilbage.
m.. At logre med halen.
n.. At gabe.
o.. At lægge sig ned.
p.. At lægge sig på ryggen.
q.. At lægge forkroppen mod jorden, samtidigt med at hunden har strakte
bagben/står på bagbenene.
r.. At gemme hovedet under forpoterne.
s.. At bevæge sig langsomt.
t.. At stå helt stille.
u.. At sætte sig ned og tisse.

The MANN

Fra : Jørgen

Dato : 14-11-05 19:26

The MANN skrev:
> [...]
> d.. At smaske.
> e.. At "klapre" med munden. (Som om hunden fryser).
> f.. At snuse i jorden.
> g.. At vende hovedet væk.
> h.. At sætte sig ned, evt. med siden eller ryggen til.
> i.. At rejse sig, og gå længere væk.
> j.. At gø.
> k.. At give pote.
> l.. At lægge ørene tilbage.
> m.. At logre med halen.
> n.. At gabe.
> o.. At lægge sig ned.
> p.. At lægge sig på ryggen.
> q.. At lægge forkroppen mod jorden, samtidigt med at hunden har strakte

Groft sagt
Man overgiver sig, du er den stærkeste

Jørgen O

Fra : The MANN

Dato : 14-11-05 19:47

"Jørgen" <oh@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Groft sagt
> Man overgiver sig, du er den stærkeste
>
> --
> Mvh
> Jørgen O

OK troede at de betød forskellige ting !!

Takker

The MANN

Fra : Holm

Dato : 14-11-05 22:33

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG
>
> Jeg har fundet dæmpede signaler på www.problemhunden.dk men hvad siger
de
> ??
>(klip)

Hej

Dæmpende signaler er hundens sprog til andre hunde. ( og faktisk også os)!!!
Det er muligt at de hver især betyder noget forskelligt, men når en hund
forsøger at "dæmpe" en anden hunds fremfærd, bruger den nogle af de nævnte
handlinger. (slikker, vender sig væk, snuser i jorden, osv)

Et eksempel: En dominant hund (høj haleføring, oprejst hovede/hals,
fremadrettede ører, stive ben, måske rejste børster) kommer hen imod en hund
som bestemt ikke ønsker nogen konflikt, så kan denne hund med sit kropssprog
bede den dominante om at "dæmpe" sin aggression....den siger med andre ord
"Hej du der, jeg er fredelig, hids dig ned, jeg gør dig ikke noget"

Dæmpende signaler er utroligt spændende at læse om og endnu mere spændende
at forstå. Kan man lære sig dette sprog kan man nemlig selv kommunikere
meget bedre med sin hund.
Jeg bruger konstant dette sprog til mine egen hunde, og de reagerer
promte..også når jeg gør det forkert ha ha!!
Desuden er det alletiders redskab til at forstå hunde meget bedre.

Hilsen Holm

Fra : The MANN

Dato : 15-11-05 16:31

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg bruger konstant dette sprog til mine egen hunde, og de reagerer
> promte..også når jeg gør det forkert ha ha!!

De kunne jeg godt tænke mig at vide mere om

> Desuden er det alletiders redskab til at forstå hunde meget bedre.

vel hvornår er man for frembrusende???

> Hilsen Holm

The MANN