Ladeproblemer på nokia 6310i
Fra : ranner@sol.dk

Dato : 14-11-05 18:23

Hej

Jeg har købt en nokia 6310i på nettet brugt af en privat mand.
Problemet er at jeg har haft den til at ligge i 5 mdr. for jeg skal
bare bruge den engang når min nuværende går kold. Nu vil jeg låne
den ud til familien og så vil den ikke lade. Hvis jeg skifter
batteriet over i en anden 6310i lader det fint.

Så batteriet virker ok. Men displayet viser ikke at den lader. Har
søgt i gruppen men har ikke fundet ret mange løsninger på
ladeproblemer.

Jeg kan ikke umiddelbart udefra se om der skulle være noget galt med
ladestikket i telefonen.

Idag gik jeg til telecare og de vil ikke undersøge hvad der er galt
fordi IMEI nummeret i telefonen siger det er en 8310 så de vil ikke
røre den med en ildtang fordi de så ikke kan give nogen garanti på
deres arbejde. Selv om jeg frasagde al garanti på deres evt.
reperation ville de ikke gøre noget.

Er der nogen her i gruppen der kan give mig ideer til hvad jeg skal
prøve for få gang i telefonen.

Hilsen Randi (Århus)

Fra : Leif Neland

Dato : 15-11-05 01:42

ranner@sol.dk wrote:
> [...]
> røre den med en ildtang fordi de så ikke kan give nogen garanti på
> deres arbejde. Selv om jeg frasagde al garanti på deres evt.

Det tyder jo på at telefonen er stjålet, og har fået et falsk IMEI nummer.

Er det det samme nummer, der står på stregkoden indeni som der vises med
*#06# ?
Og ser stregkoden normal ud?

Hvad gav du for den?

Var der noget mystisk ved den eller ved handelen?

Har du en kvittering?

Måske skulle du overveje at aflevere den til politiet.

Leif

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 15-11-05 08:49

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Det tyder jo på at telefonen er stjålet, og har fået et falsk IMEI nummer.

Det lyder bare mærkeligt, svjv så er 6310i en DCT4 tlf. og på dem kan man
kun skifte IMEI nr. hvis man også skifter en chip indeni den.

Men hvis det nr. nu rent faktisk ikke passer, så tyder det godtnok på at tlf
er stjålet.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail

Fra : ranner@sol.dk

Dato : 16-11-05 12:12

Steen Holm Pedersen skrev:

> [...]
>

> --
> /Steen
>
> Fjern alt til og med sidste underscore for mail

Hej Begge to.

Tak for jeres svar. Jeg har ringet til nokia og de siger at den ikke er
stjålet men at den er produceret i thailand og ikke lavet til at
skulle sælges i europa og derfor ser numrene underlige ud.

Han har formodentlig købt den i thailand og så blevet træt af den og
solgt til mig.

Imei nummeret inde i tlf. passer med serienummeret når jeg trykker
*#06# .

Nokia mente at det kunne være sikringen i bundstikket der er røget.
Nu vil jeg så prøve at skifte bundstikket men det kræver åbenbart
at man kan lade det nye fast. Så det vil koste 400 kr. men jeg gav 600
kr. for den sååååå.

Nå men det kan være at jeg kan finde nogen der kan ordne det lidt
billigere.

Tak for jeres svar.

Hilsen Randi

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-11-05 12:41

<ranner@sol.dk> wrote in message

>Så batteriet virker ok. Men displayet viser ikke at den lader. Har
>søgt i gruppen men har ikke fundet ret mange løsninger på
>ladeproblemer.

Det er ikke bare skidt i stikket?
Jeg har lidt problemer med at lade min egen 6310, en rensning af stikket og
det virkede igen

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : ranner@sol.dk

Dato : 16-11-05 13:03

Hej Dennis

Det har jeg ikke overvejet. Hvordan renser jeg stikket, er det nok at
puste i det eller skal jeg stadig skille tfl. ad. Det er vist ikke helt
nemt efter hvad jeg har forstået, noget med at skrue meget små skruer
ud osv?

Hilsen Randi

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-11-05 13:29

> [...]
>puste i det eller skal jeg stadig skille tfl. ad. Det er vist ikke helt
>nemt efter hvad jeg har forstået, noget med at skrue meget små skruer

Få fat i noget isopropylalkohol og rens stikket med dette. Kan købes i matas
osv.
Find en passende tynd genstand og rens af. Spritten fordamper af dig selv så
brug bare rigeligt