sende ringetoner via internet til mobiltlf~
Fra : Anders

Dato : 14-11-05 17:46

Kan dette lade sig gøre:

PC med midi-fil -> internet -> en eller anden internetservice? ->
almindelig mobiltelefon der herefter kan bruge ringetonerne.

Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-05 21:32

Anders skrev:

> PC med midi-fil -> internet -> en eller anden internetservice? ->
> almindelig mobiltelefon der herefter kan bruge ringetonerne.

Jeg har ingen forbindelse fra min mobil og direkte til mine
computere. Jeg har lavet nogle billeder og midifiler som jeg
efterfølgende har lagt ud på en hjemmeside. Derefter kan jeg gå
på nettet med mobilen og hente filerne ganske normalt.

Det kræver kun hjemmesideplads og et FTP-program at overføre
filerne.

PS. Ingen af mine mobilfiler er offentligt tilgængelige.

--
Bertel

Fra : Anders Lund

Dato : 15-11-05 07:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> efterfølgende har lagt ud på en hjemmeside. Derefter kan jeg gå
> på nettet med mobilen og hente filerne ganske normalt.

Jeg bruger e-mail. Jeg kan nemlig også læse min POP3 konto fra mobilen
og sender derfor bare en e-mail til mig selv og hente den.

Dog bruger jeg oftes kablet, men hvis det ikke er tilgængeligt....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders

Dato : 15-11-05 10:47

Anders Lund wrote:

> Jeg bruger e-mail. Jeg kan nemlig også læse min POP3 konto fra mobilen
> og sender derfor bare en e-mail til mig selv og hente den.
>
> Dog bruger jeg oftes kablet, men hvis det ikke er tilgængeligt....

Tak for tippet, det kunne måske være en løsning.

Hvordan skal midifilen så sendes hvis mobilen skal kunne bruge den som
ringetone - er det OK med en kort tekst og midifilen som vedhæftet fil?

Mit problem er at jeg ikke kan afprøve det på min egen mobiltelefon som er
gammel og uden internet - se evt. mit svar i tråden til Bertel.

Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-05 11:09

Anders Lund skrev:

> Jeg bruger e-mail. Jeg kan nemlig også læse min POP3 konto fra mobilen
> og sender derfor bare en e-mail til mig selv og hente den.

Det kan jeg også gøre, men med hjemmesideløsningen ligger filerne
klar hele tiden (hvis jeg nu f.eks. stod i Timbuktu og fik brug
for at hente dem igen).

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 15-11-05 10:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> filerne.
>
> PS. Ingen af mine mobilfiler er offentligt tilgængelige.

Tak for svaret.

Problemet er at ringetonerne ikke skal overføres til min egen mobil.

Min plan er at bruge ringetonerne som reklame ("Hent gratis ringetone") med
noget musik som JEG SELV har copyright på. Det skulle så være et tilbud på
min hjemmeside hvor jeg promoverer min musikgruppe.

Jeg havde forestillet mig at folk skulle lægge en besked på hjemmesiden med
deres mobilnummer og at jeg derefter - på en eller anden måde - skulle
sende min midifil med ringetonen til deres mobil (og at jeg selv skulle
betale udgiften hertil som forhåbentlig er moderat.) Det skulle så være et
tilbud som selv de allermest u-nørdede mobilejere kunne bruge.

Men hvis det ikke er muligt, kunne jeg måske bruge din metode ved at lave et
link til en simpel web-side med en simpel adresse som folk kunne surfe ind
på med deres mobil og selv downloade midifilen. Jeg ved blot ikke hvordan
det fungere i praksis (jeg har selv kun en gammel primitiv mobil uden
internet). Mon jeg skal lave en lille, bitte html-side hvor der bare er et
link til filen? Og kan mobiltelefonen så finde ud af bagefter at bruge
midi-filen som en ringetone?

Selve min hjemmeside er så kompliceret med masser af tabeller, javascript og
overlappende layers at jeg ikke kan forestille mig at mobiltelefon kan
navigere rundt i den.

Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-11-05 11:14

Anders skrev:

> Min plan er at bruge ringetonerne som reklame ("Hent gratis ringetone") med
> noget musik som JEG SELV har copyright på. Det skulle så være et tilbud på
> min hjemmeside hvor jeg promoverer min musikgruppe.

Okay.

> Jeg havde forestillet mig at folk skulle lægge en besked på hjemmesiden med
> deres mobilnummer og at jeg derefter - på en eller anden måde - skulle
> sende min midifil med ringetonen til deres mobil

Det kan jo laves, men jeg har ikke det ringeste kendskab til
hvordan man gør.

> Men hvis det ikke er muligt, kunne jeg måske bruge din metode ved at lave et
> link til en simpel web-side med en simpel adresse som folk kunne surfe ind
> på med deres mobil og selv downloade midifilen.

Ja, det vil virke med alle mobiler der kan gå på nettet.

> internet). Mon jeg skal lave en lille, bitte html-side hvor der
> bare er et link til filen?

Ja, det er det jeg har gjort.

> Og kan mobiltelefonen så finde ud af bagefter at bruge
> midi-filen som en ringetone?

Mine (SE T610 og SE K700i) lagde automatisk filerne i en normal
filmappe, og derfra kan jeg vælge dem som ringetoner.

> Selve min hjemmeside er så kompliceret med masser af tabeller, javascript og
> overlappende layers at jeg ikke kan forestille mig at mobiltelefon kan
> navigere rundt i den.

Med Operamini kan man utvivlsomt godt, men der er jo ingen grund
til at belaste folks mobilbudget mere end nødvendigt.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 15-11-05 11:19

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, det er det jeg har gjort.

Tak for hjælpen. Det er nok den realistiske løsning i første omgang. Og så
kan jeg vel også lægge en stump mp3-fil så folk også har den valgmulighed.

anders