Brændeovn
Fra : Egebo

Dato : 14-11-05 16:27

Har lidt problemer med vores brændeovn i stuen.
Den brænder "ukontroleret" dvs. meget kraftigt.
Og der er ikke nogen effekt i at lukke af for luft sluserne.

Har lagt mærke til at det brænder mere vildt alt efter hvor meget det blæser
udenfor. Det giver også mening for mig da jeg forestiller mig skorstenen som
en dyse. Når vinden passere hen over toppen af skorstenen dannes der
undertryk og der kommer sug i skorstenen.

Mit spørgsmål er så.
Må der ikke være en læk i under "brænd højden" for at dette sker.
Ellers burde ilden vel bare gå ud?
Eller kan der kort komme luft flow både ind og ud af skorstenen?

Mvh
Kasper Egebo

Fra : ke

Dato : 14-11-05 17:57

"Egebo" <kasper_egebo@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ellers burde ilden vel bare gå ud?
> Eller kan der kort komme luft flow både ind og ud af skorstenen?

Der kommer falsk luft ind i brændeovnen. Du skal sikkert have nye
tætningssnore i.
Det er DIG der skal styre forbrændingen, ikke ovnen.
Mvh
K.E.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 14-11-05 21:23

"ke" <engstedFjern@Dettefanonet.dk> wrote in

> Der kommer falsk luft ind i brændeovnen. Du skal sikkert have nye
> tætningssnore i.

Lyder rigtigt - vi havde samme problem og købte et sæt med
nye snore + lim (ca. 150 kr). Det var som at få en ny ovn :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Mikkel Lund

Dato : 14-11-05 18:48

Hej

Hvis du skal bruger mere viden om brændeovne så prøv dk.teknik.energi.

--
Hilsen Mikkel
------