/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Visning af baggrundsbillede
Fra : jumbo


Dato : 13-11-05 21:11

Er der en, der kan se hvad der er galt med leftcol i nedenstående
css-fil.
Den vises godt nok, men baggrusbilledet vises ikke.

body, html {
height: 100%;
margin:0 auto;
padding: 0;
position: relative;
background-color:#000000;
}
#main {
background-image: url(bagg.gif);
background-repeat: repeat-y;
position:relative;
width:790px;
height:100%;
background-color:#E5E5E4;
margin:0 auto;
border-left: 1px solid black;
   }
#leftcol {
background-image: url(00.gif);
background-color:#FFFFFF;
position:absolute;
left: 400px;
width:400px;
height:300px;


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
jumbo (13-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 13-11-05 21:12

HTML filen herunder (#main fungerer godt nok)


<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
   <title>[Ingen titel]</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<link rel="stylesheet" href="c.css" type="text/css" />
</head>
<body>


<div id="leftcol">
leftcol
<div>

</body>
</html>

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Christoffer (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Christoffer


Dato : 13-11-05 21:52


"jumbo" <ngr-N-O-S-P-A-M@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43779dbb$0$41145$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der en, der kan se hvad der er galt med leftcol i nedenstående
> css-fil.
> Den vises godt nok, men baggrusbilledet vises ikke.
> #leftcol {
> background-image: url(00.gif);
> background-color:#FFFFFF;
Har du tjekket at stien er rigtig? du mangler desuden citationstegn.
background-image: url('00.gif');

Er der en speciel grund til at du har sat baggrundsfarvene til hvid? Det er
standard at baggrundsbilledet vil dublikere sig selv indtil at skærmen er
fyldt, så man vil alligevel ikke kunne se baggrundsfarven.

--
Christoffer



jumbo (13-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 13-11-05 22:04

Stien er god nok, har tilføjet citationstegn. Stadig intet.
Men #main fungerer udmærket.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

jumbo (13-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 13-11-05 22:28

Christoffer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der en speciel grund til at du har sat baggrundsfarvene til hvid? Det er
> standard at baggrundsbilledet vil dublikere sig selv indtil at skærmen er
> fyldt, så man vil alligevel ikke kunne se baggrundsfarven.


Nej, det er en tilfældighed

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Knud Gert Ellentoft (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-11-05 22:38

Christoffer skrev:

>Har du tjekket at stien er rigtig? du mangler desuden citationstegn.
>background-image: url('00.gif');

Citationstegn er ikke nødevendig, er valgfri.

Faktisk anbefales det ikke at bruge det, da det i enkelte
browsere kan volde problemer.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christoffer (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Christoffer


Dato : 14-11-05 07:17


"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse
news:mecfn199p55034qo6imu6u3904gbpopjre@dtext.news.tele.dk...
> Christoffer skrev:
>>Har du tjekket at stien er rigtig? du mangler desuden citationstegn.
>>background-image: url('00.gif');
> Citationstegn er ikke nødevendig, er valgfri.
> Faktisk anbefales det ikke at bruge det, da det i enkelte
> browsere kan volde problemer.
I hvilke browsere giver det problemer?

--
Christoffer



Knud Gert Ellentoft (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-11-05 17:28

Christoffer skrev:

>I hvilke browsere giver det problemer?

Mener bl.a. i IE for Mac og muligvis andre, men da
citationstegnene er overflødige, så kan man lige så godt udelade
dem.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Erik Ginnerskov (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 13-11-05 23:16

Christoffer wrote:

> background-image: url('00.gif');

Den har Knud svaret på.

> Er der en speciel grund til at du har sat baggrundsfarvene til hvid?
> Det er standard at baggrundsbilledet vil dublikere sig selv indtil at
> skærmen er fyldt, så man vil alligevel ikke kunne se baggrundsfarven.

Hvis man kun definerer baggrundsbillede og ikke nogen baggrundsfarve, får
man en 'Warning' fra W3C.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Knud Gert Ellentoft (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-11-05 23:32

Erik Ginnerskov skrev:

>Hvis man kun definerer baggrundsbillede og ikke nogen baggrundsfarve, får
>man en 'Warning' fra W3C.

Og i WDGs cssvalidator , http://www.htmlhelp.com/tools/csscheck/,
får man en advarsel, såfremt man angiver en background-color uden
angivelse af et background-image (som så kan være none), da folk
_kan_ have sat et baggrundsbillede i deres default
browserindstillinger.

F.eks. background: green url(none);

Samtidig anbefaler de at man bruger kortformen, background.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Knud Gert Ellentoft (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-11-05 23:36

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Og i WDGs cssvalidator , http://www.htmlhelp.com/tools/csscheck/,
>får man en advarsel, såfremt man angiver en background-color uden
>angivelse af et background-image

Men man får, i modsætning til Jigsaw, ingen advarsel ved brug af
transparent som background-color.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Erik Ginnerskov (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 13-11-05 23:39

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Og i WDGs cssvalidator , http://www.htmlhelp.com/tools/csscheck/,
> får man en advarsel, såfremt man angiver en background-color uden
> angivelse af et background-image (som så kan være none), da folk
> _kan_ have sat et baggrundsbillede i deres default
> browserindstillinger.

ØV, nu var jeg ellers lige sluppet af med alle de warnings, Jigsaw kom med.
På'en igen. ;)

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



jumbo (13-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 13-11-05 23:38

> Hvis man kun definerer baggrundsbillede og ikke nogen baggrundsfarve, får
> man en 'Warning' fra W3C.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk/
>
>
Men hvis jeg definerer en baggrundsfarve, så dækker den over
baggrundsbilledet i #main

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Erik Ginnerskov (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 13-11-05 23:43

jumbo wrote:

> Men hvis jeg definerer en baggrundsfarve, så dækker den over
> baggrundsbilledet i #main

#main {
color: #ff0;
background: #0c0 url(bg.gif);
}

Det får da ikke baggrundsfarven til at dække baggrundsbilledet.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



jumbo (14-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 14-11-05 00:24

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> #main {
> color: #ff0;
> background: #0c0 url(bg.gif);
> }
>
> Det får da ikke baggrundsfarven til at dække baggrundsbilledet.


Det gør det på min computer

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Knud Gert Ellentoft (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-11-05 00:29

jumbo skrev:

>Det gør det på min computer

Kom nu med et link, ellers kan vi ikke hjælpe dig.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Erik Ginnerskov (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 14-11-05 00:30

jumbo wrote:

> Det gør det på min computer

Har du indstillet din computer til ikke at vise billeder? Normalt, når
baggrundsfarven er noteret før baggrundsbilledet og når stien til
baggrundsbilledet er korrekt, vil du ikke se det problem, du omtaler.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



jumbo (14-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 14-11-05 00:52

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Har du indstillet din computer til ikke at vise billeder? Normalt, når
> baggrundsfarven er noteret før baggrundsbilledet og når stien til
> baggrundsbilledet er korrekt, vil du ikke se det problem, du omtaler.


Hvis jeg havde så ville den vel ikke vise baggrundsbilledet i #main?

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Thomas gade (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas gade


Dato : 13-11-05 22:37

jumbo wrote:

>Er der en, der kan se hvad der er galt med leftcol i nedenstående
>css-fil.
>Den vises godt nok, men baggrusbilledet vises ikke.
>
>body, html {
> height: 100%;
> margin:0 auto;
> padding: 0;
> position: relative;
> background-color:#000000;
>}
>#main {
> background-image: url(bagg.gif);
> background-repeat: repeat-y;
> position:relative;
> width:790px;
> height:100%;
> background-color:#E5E5E4;
> margin:0 auto;
> border-left: 1px solid black;
>   }
>#leftcol {
> background-image: url(00.gif);
> background-color:#FFFFFF;
> position:absolute;
> left: 400px;
> width:400px;
> height:300px;
>
>
>
>
Du mangler en tuborgklamme til at lukke #leftcol

Du kan med fordel validerer dit css, det hjælper med fejlfindingen.

http://jigsaw.w3.org/css-validator/

Mvh Thomas

jumbo (13-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 13-11-05 22:55

Thomas gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du mangler en tuborgklamme til at lukke #leftcol
>
> Du kan med fordel validerer dit css, det hjælper med fejlfindingen.
>
> http://jigsaw.w3.org/css-validator/
>
> Mvh Thomas


Det virker stadig ikke...............

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Thomas gade (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas gade


Dato : 13-11-05 23:00

jumbo wrote:

>Thomas gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>
>
>
>>Du mangler en tuborgklamme til at lukke #leftcol
>>
>>Du kan med fordel validerer dit css, det hjælper med fejlfindingen.
>>
>>http://jigsaw.w3.org/css-validator/
>>
>>Mvh Thomas
>>
>>
>
>
>Det virker stadig ikke...............
>
>
>
Du må smide en testside op ellers ender det som det rene gætværk.

Du kan få gratis serverplads på www.frac.dk og www.1go.dk.

Som en anden mulighed så omdøb din gif-fil til at starte med et bogstav
istedet for et tal.

Mvh Thomas

Knud Gert Ellentoft (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 13-11-05 22:39

jumbo skrev:

>Er der en, der kan se hvad der er galt med leftcol i nedenstående
>css-fil.

Kom med et link eller upload en testside med fejlen, ellers er
det svært at svare på.
--
Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

jumbo (13-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 13-11-05 22:59

To work as intended, your CSS style sheet needs a correct document
parse tree. This means you should use valid HTML.
Warnings
URI : file://localhost/TextArea

* Line : 6 (Level : 1) You have no color with your
background-color : html
* Line : 6 (Level : 1) You have no color with your
background-color : html
* Line : 14 (Level : 1) You have no color with your
background-color : #main

Valid CSS information

* body, html {
o height : 100%;
o margin : 0 auto;
o padding : 0;
o position : relative;
o background-color : #000000;
}
* #main {
o background-image : url(bagg.gif);
o background-repeat : repeat-y;
o position : relative;
o width : 790px;
o height : 100%;
o background-color : #e5e5e4;
o margin : 0 auto;
o border-left : 1px solid black;
}
* #leftcol {
o background-image : url(00.gif);
o position : absolute;
o left : 400px;
o top : 50px;
o width : 400px;
o height : 300px;
o background-repeat : repeat-y;
}



--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jørgen Farum Jensen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Farum Jensen


Dato : 13-11-05 23:46

jumbo wrote:

> * #main {
> o background-image : url(bagg.gif);
> o background-repeat : repeat-y;
> o position : relative;
> o width : 790px;
> o height : 100%;
> o background-color : #e5e5e4;
> o margin : 0 auto;
> o border-left : 1px solid black;

Hvad er det med o'erne?

Det, der gået galt for mig et par gange er, at jeg ikke har
tænkt over at egenskaben
background

er noget andet end

background-color,

så hvis man af vanvare overser
   background-image : url(bagg.gif);
   ...
   background : #e5e5e4;

går det galt.
--

Med venlig hilsen

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk


Bertel Lund Hansen (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-11-05 23:04

jumbo skrev:

> Er der en, der kan se hvad der er galt med leftcol i nedenstående
> css-fil.

Giv os i dag vort daglige link ... øh altså til din HTML-fil så
vi kan se hvordan den virker.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Erik Ginnerskov (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 13-11-05 23:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Giv os i dag vort daglige link ...

:D

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Allan Vebel (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 14-11-05 04:17

Bertel Lund Hansen skrev:

> Giv os i dag vort daglige link ... øh altså til din
> HTML-fil så vi kan se hvordan den virker.

Hun vil bare ikke have hjælp, så enkelt er det. Hun
vil bare lave ballade - andet kan det ikke være med
så lang en tråd uden et link til problemet.

Sådan er der desværre nogen der er. Dem husker vi
så at lade være med at hjælpe en anden gang - det
giver jo kun lang tråd med gætterier. Når ingen kan se
indholdet, er der ingen der gider at hjælpe fremover.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk
Jeg bærer ikke nag, men jeg glemmer aldrig.



jumbo (14-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 14-11-05 09:42

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Giv os i dag vort daglige link ... øh altså til din HTML-fil så
> vi kan se hvordan den virker.


Hvad er det, du kan se på et link, som du ikke kan se ud fra de
oplysninger, jeg har givet her?


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jørn Andersen (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørn Andersen


Dato : 14-11-05 10:41

On 14 Nov 2005 08:41:57 GMT, jumbo <ngr-N-O-S-P-A-M@mail.dk> wrote:

>Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>> Giv os i dag vort daglige link ... øh altså til din HTML-fil så
>> vi kan se hvordan den virker.
>
>
>Hvad er det, du kan se på et link, som du ikke kan se ud fra de
>oplysninger, jeg har givet her?

I den virkelige verden er der langt flere ting der kan gå galt end i
den teoretiske verden. - Fx *kan* det være en mulighed, at du er
kommet til at give forkerte oplysninger til gruppen.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Bertel Lund Hansen (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-11-05 11:34

jumbo skrev:

> Hvad er det, du kan se på et link, som du ikke kan se ud fra de
> oplysninger, jeg har givet her?

Da jeg læste Allan Vebels svar lige før dit, syntes jeg at han
var en smule hård. Det synes jeg ikke mere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

David Trasbo (14-11-2005)
Kommentar
Fra : David Trasbo


Dato : 14-11-05 19:17

>> Giv os i dag vort daglige link ... øh altså til din HTML-fil så
>> vi kan se hvordan den virker.

(-:

> Hvad er det, du kan se på et link, som du ikke kan se ud fra de
> oplysninger, jeg har givet her?

Kom nu med det link! Jeg tror jeg skriver dit navn ned, og sætter det på min
skærm, så jeg ved at jeg ikke skal hjælpe dig.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. Læs <http://usenet.dk/netikette>.



jumbo (14-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 14-11-05 20:54

David Trasbo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kom nu med det link! Jeg tror jeg skriver dit navn ned, og sætter det på min
> skærm, så jeg ved at jeg ikke skal hjælpe dig.


Slap dog lige af. Man har vel lov at forlade computeren engang imellem.

Når jeg ikke uden videre kommer med et link, så er det fordi jeg ofte har set
diskussions-fora, hvor nogle næsten pr. automatik forlanger link - for derpå
ikke at give mere lyd fra sig.

Men sådan er det nok ikke her, så her kommet det.

Venlig hilsen


http://www.fdp.dk/test/


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Thomas gade (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Thomas gade


Dato : 14-11-05 22:26

jumbo wrote:

>David Trasbo wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>
>
>>Kom nu med det link! Jeg tror jeg skriver dit navn ned, og sætter det på min
>>skærm, så jeg ved at jeg ikke skal hjælpe dig.
>>
>>
>
>
>Slap dog lige af. Man har vel lov at forlade computeren engang imellem.
>
>Når jeg ikke uden videre kommer med et link, så er det fordi jeg ofte har set
>diskussions-fora, hvor nogle næsten pr. automatik forlanger link - for derpå
>ikke at give mere lyd fra sig.
>
>Men sådan er det nok ikke her, så her kommet det.
>
>Venlig hilsen
>
>
>http://www.fdp.dk/test/
>
>
>
>
Var spørgsmålet ikke hvorfor baggrundsbilledet ikke blev vist i #leftcol?

Jeg kan hverken finde den eller en se at der skulle være indsat
bgbillede i din menu.

Mvh Thomas

jumbo (14-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 14-11-05 23:38

Thomas gade wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Var spørgsmålet ikke hvorfor baggrundsbilledet ikke blev vist i #leftcol?
>
> Jeg kan hverken finde den eller en se at der skulle være indsat
> bgbillede i din menu.
>
> Mvh Thomas

Jo, jeg beklager, jeg havde byttet om på en index.html og index.htm.
Men nu har jeg fået hjælp til løsning af problemt.

Venlig hilsen


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

David Trasbo (15-11-2005)
Kommentar
Fra : David Trasbo


Dato : 15-11-05 15:41

> Jo, jeg beklager, jeg havde byttet om på en index.html og index.htm.
> Men nu har jeg fået hjælp til løsning af problemt.

Så var det alligevel spildt...

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. Læs <http://usenet.dk/netikette>.




Jørn Andersen (17-11-2005)
Kommentar
Fra : Jørn Andersen


Dato : 17-11-05 00:45

On 14 Nov 2005 22:37:45 GMT, jumbo <ngr-N-O-S-P-A-M@mail.dk> wrote:

>Jo, jeg beklager, jeg havde byttet om på en index.html og index.htm.
>Men nu har jeg fået hjælp til løsning af problemt.

Og hvad var løsningen så?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

jumbo (17-11-2005)
Kommentar
Fra : jumbo


Dato : 17-11-05 12:14

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Og hvad var løsningen så?
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj


http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/defaul
t.asp?messageid=%3C437bbaae%240%248858%24edfadb0f%40dread14%2Enews%2Et
ele%2Edk%3E


http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/defaul
t.asp?messageid=%3C43785a7c%240%2484032%24edfadb0f%40dtext01%2Enews%2E
tele%2Edk%3E


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Jens Gyldenkærne Cla~ (14-11-2005)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 14-11-05 10:32

jumbo skrev:

> Hvad er det, du kan se på et link, som du ikke kan se ud fra de
> oplysninger, jeg har givet her?

Først og fremmest kan man se siden i sammenhæng. Man kan se
samspillet mellem html, css, grafikfiler og hvad der ellers måtte
indgå på siden.

Man kan også se om der opstår fejl fordi serveren er sat forkert op
(det kan fx være css-filer der sendes med en forkert mime-type,
eller en tegnsætangivelse i mime-headerne der spøger).

Og endelig er et link til en side en noget mere sikker
referenceramme - så er man sikker på at folk kigger på samme side.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste