Kan ikke lukke Firefox
Fra : Steen Jensen

Dato : 13-11-05 16:36

Hej. Jeg har prøvekørt Firefox 1.5RC, og den virker en del hurtigere end
1.0
Det var dog nogle sider, der ikke virker så godt med 1.5, så jeg
installerede 1.07 istedet. Nu er det pludseligt umuligt at lukke
programmet på normal vis - hvordan klarer jeg lige dette?
Jeg har prøvet at lukke hele computeren, men intet sker - nok fordi
Firefox stadig er åben.

Fra : Morten Lind

Dato : 13-11-05 17:15

Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> wrote:

> [...]
> programmet på normal vis - hvordan klarer jeg lige dette?
> Jeg har prøvet at lukke hele computeren, men intet sker - nok fordi

Alt+æble+escape
M.

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-11-05 17:43

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Alt+æble+escape

Tak for det....det lettede.
Overvejer om man ikke kan finde en lidt mere stabil udgave af Firefox,
hvad anbefaler I?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-11-05 17:48

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Steen Jensen <steen@rudekuvert.dk> wrote:

<snip>

> Alt+æble+escape

Start en Terminal. I terminalvinduet:

1. skriv: TOP (eller top) på kommandolinien og tryk Return.

2. noter PID-nummeret ud for Firefox.

3. tryk Ctrl + c.

4. skriv: kill [PID-nummeret] og tryk Return.

Metoden kan også bruges fra en terminal på en anden computer (der f.eks
kører OS X eller Linux) i dit LAN, hvis også Finder er låst, når Remote
Login er aktiveret i Sharing i System Preferences. Det er det altid hos
mig. Jeg bruger en Suse Linux live CD som jeg har liggende til det, som
jeg booter en PC med. Jeg har ikke fundet en terminal i Windows der kan
snakke SSH.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-11-05 17:28

> [...]

> mig. Jeg bruger en Suse Linux live CD som jeg har liggende til det, som
> jeg booter en PC med. Jeg har ikke fundet en terminal i Windows der kan

Du kan ikke have prøvet særligt hårdt. prøv putty.

<http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html>

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-11-05 20:58

> Du kan ikke have prøvet særligt hårdt. prøv putty.

Rigtigt! Jeg fandt nemlig frem til den føromtalte SUSE Linux Pro 9.2
live CD først og den løste opgaven.

Og så hører jeg til den paranoide type, der undgår at installere
programmer, der er under udvikling især på min Windows boks hvis jeg kan
undgå det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-05 02:28

> [...]

> Og så hører jeg til den paranoide type, der undgår at installere
> programmer, der er under udvikling især på min Windows boks hvis jeg kan

stort set alle opensource programmer er "under udvikling" konstant.

putty opfører sig meget pænt, det er en .exe fil der ikke installere
nogen dll'er eller lignende. Den kan afvikles fra låste medier,
disketter, USB nøgler - den kan sågar afvikles fra et webDAV drev.
(hvad jeg har haft glæde af på netværk hvor man ikke må installare
programmer på PC'erne)

putty er i dag defacto standart når det drejer sig om ssh klienter til
windows.

Jeg synes det er "lidt" storm-P agtigt at reboote en PC blot for at
starte en ssh session.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-11-05 19:03

http://www.google.com/search?q=putty

--