Kompatibilitet mellem ADSL modem og router
Fra : David List

Dato : 13-11-05 16:05

Er der nogen her der ved om et Siemens Speedstream 4100 ADSL modem og en
Speedstream 5711 router vil kunne arbejde sammen?

Med venlig hilsen
David List

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-05 16:13

David List <newsreader@initio.dk> crashed Echelon writing news:v91k43-
63d.ln1@initio.dk:

> Er der nogen her der ved om et Siemens Speedstream 4100 ADSL modem og en
> Speedstream 5711 router vil kunne arbejde sammen?

Det vil det ikke, 5711 har eget indbygget modem så enten skal du anskaffe
dig en Ethernet2Ethernet router eller droppe at bruge 4100eren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 13-11-05 16:56

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Det vil det ikke, 5711 har eget indbygget modem så enten skal du
> anskaffe dig en Ethernet2Ethernet router eller droppe at bruge

Jeg mener bestemt at 5711 stadigvæk skal have et ADSL-modem foran med
ATM-udgang, da det kun er en ATM router.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-05 17:08

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> crashed Echelon writing

> Jeg mener bestemt at 5711 stadigvæk skal have et ADSL-modem foran med
> ATM-udgang, da det kun er en ATM router.

*tænke* det er jo lang tid siden TDC leverede det skidt, men jow du har
vidst ret.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 13-11-05 17:15

Bjarke Andersen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> crashed Echelon writing

> *tænke* det er jo lang tid siden TDC leverede det skidt, men jow du
> har vidst ret.

Kombinationen 4100 og 5711 duer ihvertfald ikke sammen, da modemet kører
Ethernet og routeren ATM, men både 5711 og 5781 har ikke indbygget modem.

Hans

Fra : Hans

Dato : 13-11-05 17:21

Hans wrote:

>men både 5711 og 5781 har ikke indbygget modem.
Sikke noed schludder.

Der skulle selvfølgelig have stået:

men hverken 5711 eller 5781 har indbygget modem.

Hans

Fra : Niels Callesøe

Dato : 14-11-05 10:18

Hans wrote:

> Sikke noed schludder.
>
> Der skulle selvfølgelig have stået:
>
> men hverken 5711 eller 5781 har indbygget modem.

Det er korrekt.

Jeg kan desværre ikke huske på siddende bag hvilke interfaces der er på
et 4100... jeg tror måske godt det kunne være en af de modeller der har
både ATM og ETH (og hvis det er, så kan det godt bringes til at virke
med en SS5711 via ATM).

--
Niels Callesøe - dk pfy
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

SPF makes baby Jesus retarded.

Fra : Hans

Dato : 14-11-05 10:29

Niels Callesøe wrote:

> [...]
> på et 4100... jeg tror måske godt det kunne være en af de modeller
> der har både ATM og ETH (og hvis det er, så kan det godt bringes til

Der er kun ETH udgang på et SS4100.

Hans

Fra : David List

Dato : 14-11-05 15:46