Opsætning af netværk...
Fra : Thomas Østerbye

Dato : 13-11-05 12:52

Hejsa,

Jeg har fået en trådløs netgear router fra TeleDanmark. Jeg har to bærbare
med XP pro - begge udstyret med trådløse netkort. Jeg kan på begge maskiner
nemt logge på router og derved komme på internettet.

Burde jeg ikke kunne få de to computere til at se hinanden? Således at jeg
kan dele filer mellem de to maskiner?

En guide eller link til hvordan man gør, kunne godt bruges

Jeg har kigget rundt i gruppen, men syntes ikke rigtigt jeg har fundet de
vise sten endnu.

Håber nogle kan hjælpe mig

Mvh. Thomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-05 13:00

"Thomas Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev

> [...]
> En guide eller link til hvordan man gør, kunne godt bruges
> Jeg har kigget rundt i gruppen, men syntes ikke rigtigt jeg har fundet de

Du kunne jo starte med at trykke på "F1"...

Der er ikke alene hjælp, men også en nem guide på dansk, som forklarer dig,
hvordan man opsætter et lokalnetværk...

"Start>indstillinger>netværksforbindelser" og så guiden
"netværksinstallation".

Herefter er det blot at slå deling til på alle de drev og mapper, der skal
deles. Deling er også forklaret i hjælpen.

Claus

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 13-11-05 13:52

Hejsa,

Nu har jeg kørt guiden på begge maskiner - og kan nu fra den ene maksine se
den anden under "netværksteder" men når jeg dobbelt klikker på den, får jeg
af vide, at den ikke er tilgængelig!?!? Hvad gør jeg forkert?

Mvh. Thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-11-05 14:22

Thomas Østerbye <osterbye@mail.dk> wrote:

> [...]
> den anden under "netværksteder" men når jeg dobbelt klikker på den, får jeg
> af vide, at den ikke er tilgængelig!?!? Hvad gør jeg forkert?

Ikke noget. Det kan godt ta' lidt tid.

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 13-11-05 13:54

Hej igen,

Det er under "Microsoft Windows-netværk" jeg kan se den anden computer - men
ikke har adgang til den...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-11-05 10:08

"Thomas Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev

> Det er under "Microsoft Windows-netværk" jeg kan se den anden computer -
> men ikke har adgang til den...

Se også under arbejdsgrupper. Alle maskiner skal være tilsluttet i samme
arbejdsgruppe. Dernæst skal der være åbent i evt. firewall.

Claus

Fra : Tveskaeg

Dato : 13-11-05 13:34

On Sun, 13 Nov 2005 12:52:12 +0100, "Thomas Østerbye"
<osterbye@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>En guide eller link til hvordan man gør, kunne godt bruges
>
>Jeg har kigget rundt i gruppen, men syntes ikke rigtigt jeg har fundet de

Er begge maskiner medlem af den samme arbejdsgruppe?

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 13-11-05 13:52

Ja - MSHOME

Mvh. Thomas

Fra : Tveskaeg

Dato : 13-11-05 14:45

On Sun, 13 Nov 2005 13:52:18 +0100, "Thomas Østerbye"
<osterbye@mail.dk> wrote:

>Ja - MSHOME
>
>Mvh. Thomas
>

>"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

Hvis den indbygge windows firewall er slået til så slå den fra
og se om du så kan få forbindelse.

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 13-11-05 16:25

> Hvis den indbygge windows firewall er slået til så slå den fra
> og se om du så kan få forbindelse.

Firewall er slået fra - kan bare ikke få kontakt alligevel...