PCMCIA Netkort
Fra : Ole B. Nielsen

Dato : 10-06-01 16:33

Hej NG

Er der nogen der kan anbefale et PCMCIA netkort til en bærbar. Kortet
skal anvendes til en min bærbare computer når jeg får installeret
ADSL.

Jeg tænker på et 3com kort, man kan ikke finde en leverandør/pris.

Ole

Fra : Alex Holst

Dato : 10-06-01 16:54

Ole B. Nielsen <ole.nielsen@get2net.dk> wrote:
> Er der nogen der kan anbefale et PCMCIA netkort til en bærbar. Kortet
> skal anvendes til en min bærbare computer når jeg får installeret
> ADSL.

PCMCIA's rigtige navn er PC Card. Den nye bus standard hedder CardBus. Jeg
synes Xircom's RealPort kort (CardBus med 10/100 Ethernet og 56K modem) er
ganske sexede og de virker i min Latitude -- en model der snart er 2 aar
gammel. Jeg bruger OpenBSD som OS.

Fra : Ole B. Nielsen

Dato : 10-06-01 17:19

On Sun, 10 Jun 2001 17:54:15 +0200, a@area51.dk (Alex Holst) wrote:

> [...]
>ganske sexede og de virker i min Latitude -- en model der snart er 2 aar

Jeg har modem, så det er unødvendigt at få det med. Det gør jo kun
netkortet dyrere... Jeg tænkte selv på 3com, med ved ikke hvad det
hedder.

ole

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 17:59

"Ole B. Nielsen" <ole.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan anbefale et PCMCIA netkort til en bærbar. Kortet
> skal anvendes til en min bærbare computer når jeg får installeret
> ADSL.

Xircom RealPort _er_ klart det fedeste. Du kan også få ethernet alene.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Toke Pedersen

Dato : 11-06-01 09:33

Prøv at gå ind på www.3com.dk
Her kan du finde pc-card ned til 90$ stykket!!!
Og de kan købes over nettet!!