A History of Violence
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-11-05 01:17

Den film er forbløffende god. En forrygende historie med fremragende
personskildringer fremført af stramt instruerede topskuespillere. Med
dirrende overfladespænding og afgrundsdyb neddykning i det
menneskelige sind.

David Cronenberg er simpelthen en af de største nulevende
instruktører. Han forstår at forene klassisk suspense med stor
psykologisk indsigt. Han mestrer både miljø- og persontegning til
smertefuld fuldkommenhed.

Jeg har indtil nu betragtet Viggo Mortensen som en god, men ikke
specielt bemærkelsesværdig skuespiller, der var så svineheldig at
blive castet som Aragorn på afbud. Men her giver han en præstation,
der er lige til en Oscar. Også John Hurts trætte talent fravristes
overraskende nye facetter. Og Ed Harris er bare lige så god, som han
altid har været. Maria Bello, som jeg første gang bemærkede i "The
Cooler", lever mere end op til mine forventninger. Hun er et
stjerneskud, der vil noget.

Den film skal jeg bare se igen i morgen. Og sikkert også i overmorgen.

--
mvh Niels Søndergaard

burn the land and boil the sea
you can't take the sky from me

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 13-11-05 02:35

On Sun, 13 Nov 2005 01:16:46 +0100, Niels Søndergaard
<Niels.Sondergaard@gmail.com> wrote:

> Også John Hurts trætte talent

Ups. Det er William Hurt. Jeg bytter altid rundt på de to - og John
Heard.

Jeg lod mig nok forvirre af, at jeg forleden så Skeleton Key med John
Hurt. Den var i øvrigt meget, meget bedre, end jeg havde forestillet
mig. Krybende uhyggelig sumpstemning i gammelt spøgelseshus i
Louisiana. Fed, overraskende slutning og gode skuespillere. Gena
Rowlands og Hurt borger for kvaliteten.

Alt i alt en god filmuge.

Fra : HC

Dato : 13-11-05 16:02

Synes bedre om det originale oplæg - tegneserien den er baseret på.

HC

Fra : PerX ...

Dato : 14-11-05 17:31

In article <4377557f$0$8844$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
admin@coolcomics.dk says...
> Synes bedre om det originale oplæg - tegneserien den er baseret på.

Cronenberg var ikke klar over der var en tegneserie før de var næsten
færdig med filmen (han havde bare set et godt manuskript)

Fra : PerX ...

Dato : 14-11-05 17:30

In article <d40dn1db8hdjt2jd8nbvcpe7487kbo8sfc@4ax.com>,
Niels.Sondergaard@gmail.com says...

> [...]
> stjerneskud, der vil noget.
>
> Den film skal jeg bare se igen i morgen. Og sikkert også i overmorgen.

Mark Kermode elsker den også (og mener Mortensens er den nye De Niro) -
men hans mening respektere jeg - ooh, sikke et dilemma ;)

Fra : HC

Dato : 14-11-05 22:53

> Mark Kermode elsker den også (og mener Mortensens er den nye De Niro) -
> men hans mening respektere jeg - ooh, sikke et dilemma ;)

den 'nye' De Niro?? Er han død???

HC