Suk støn. Hvad skal jeg dog gøre!
Fra : Benny

Dato : 12-11-05 13:08

Min gode gamle og trofaste computer er blevet for gammel. Har lige købt
Quake 4 og kan kun køre det i en opløsning på 800x600 og det er ikke uden
problemer.
Da den er over 3 år gammel, så er det vel på tide at jeg får en ny, men
havde håbet at jeg kunne vente til at Windows Vista og den nye generation af
dobbelt kerne CPUer er klar på marked.

Hvad gør jeg arme mand???

Jeg har en Cult ekstrem
CPU: P4 på 2.26Ghz.
Ram: 1024 DDR
ATI 9600 pro med 256mb DDR Ram.
PSU: 400 watt.
2x80Gb harddiske.
XP SP2

Hilsen
Benny

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-11-05 14:51

"Benny" <benny333@FJERNDETTEORD.email.dk> wrote in message
> [...]
> havde håbet at jeg kunne vente til at Windows Vista og den nye generation
> af dobbelt kerne CPUer er klar på marked.

Windows Vista kommer tidligst til september næste år.

> Hvad gør jeg arme mand???

Bider smerten i dig eller køber en ny lækker spand som du så kan have glæde
af de næste 3 år.

Man kan altid blive ved at med at udsætte en opgradering, men det eneste man
opnår er at den man sidder med bare bliver endnu mere forældet.

Fra : Kuspor

Dato : 12-11-05 16:59

"Benny" <benny333@FJERNDETTEORD.email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde håbet at jeg kunne vente til at Windows Vista og den nye
generation
> af dobbelt kerne CPUer er klar på marked.

Aldi har en fra Onsdag du måske kunne bruge.
www.aldi.com

Fra : Chr

Dato : 14-11-05 21:14

> [...]
> havde håbet at jeg kunne vente til at Windows Vista og den nye generation
> af dobbelt kerne CPUer er klar på marked.

du kunne vel få lidt ved at opgradere dit GFX kort

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/vga-charts-pcie-07.html

9600Pro er lidt sløv...

Fra : Bagdad Bob

Dato : 14-11-05 21:40

> [...]
> havde håbet at jeg kunne vente til at Windows Vista og den nye generation
> af dobbelt kerne CPUer er klar på marked.

Der er da masser af billige gode dobbeltkerne processorer på markedet
allerede nu?

/Abildgaard

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-11-05 22:13

In article <4378f61c$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Bagdad Bob wrote:

> Der er da masser af billige gode dobbeltkerne processorer på markedet
> allerede nu?

Intel er billig, ikke specielt god sammenlignet med AMD, DDR2 support, men
ingen hurtig bus som AMD.

AMD X2 er dyrere, hurtig interconnect bus, DDR2 support kommer i Q2 2006.

Så både Intel og AMD står overfor et sokkelskift i løbet af ca. 6 måneder.
Personligt venter jeg på det. Men jeg har også en billig 2.8GHz Pentium D.
Der er desværre ikke meget der kan udnytte den.