Q: kopi af simkort der virker 100% ????
Fra : 8700

Dato : 12-11-05 14:13

Hej

Jeg har 2 telefoner en på arbejde og en når jeg har fri.

Jeg har brug for at kunne bruge telefonerne uden at skulle skifte kort
imellem dem. ( de er aldrig tændt samtidig. )

Har prøvet sonoduo, virker fint, men sms delen virker kun på hovedkortet =
ikke godt

Findes der en løsning hvor man kan kopiere hovedkortet så man har 2 stk. ??
Virker det 100 % ??

Hvad vil det koste at lave et ekstra kort ??

<><><><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen Rasser

ICQ 6943693

Messenger Rasser4444XXXX@XXXhotmail.com

Fjern XXX ved kontakt

<><><><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Anders Lund

Dato : 12-11-05 14:26

8700 wrote:
> Jeg har brug for at kunne bruge telefonerne uden at skulle skifte kort
> imellem dem. ( de er aldrig tændt samtidig. )

Kig tilbage i gruppen... det er vist ikke mere end en uge siden at dette
spørgsmål var oppe og vende. Om der kom noget brugbart ved jeg ikke, men
der kom i hvert fald den del indlæg.

> <><><><><><><><><><><><><><><><>
>
> Hilsen Rasser
>
> ICQ 6943693
>
> Messenger Rasser4444XXXX@XXXhotmail.com
>
> Fjern XXX ved kontakt
>
> <><><><><><><><><><><><><><><><>

Må jeg anbefale sig at du får gjort noget ved din signatur?
Den er for lang og den er forkert startet. Højst 4 linier og startes med
"-- ".
Læs mere her: http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Derud over har du sendt samme besked til 3 grupper. Her kan det være en
fordel at sætte "FUT" til en af grupperne. Det betyder at lige meget
hvilken gruppe indlæget bliver besvaret, ryger alle svar til samme
gruppe, så man kan have det samlet.
Læs mere her: http://usenet.dk/netikette/crosspost.html

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Fischer

Dato : 12-11-05 15:02

> Findes der en løsning hvor man kan kopiere hovedkortet så
> man har 2 stk. ??

Nej, det gør der desværre ikke.
Sonofon bruger en kryptering som ikke er sådan lige at knække.
Havde det været et (ældre) kort fra TDC, Telmore, CBB, Telia m.fl. så havde
der været en chance.

*Fischer

Fra : Anders Lund

Dato : 12-11-05 16:49

Fischer wrote:

> Nej, det gør der desværre ikke.
> Sonofon bruger en kryptering som ikke er sådan lige at knække.

Så er det vel bare at få sig en anden udbyder.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-11-05 11:20

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hej Fischer - længe siden man har set noget til dig . Har så heller ikke
lige selv haft så meget tid til at være aktiv hverken herinde eller på
MD/MF..

> Sonofon bruger en kryptering som ikke er sådan lige at knække.

Helt rigtigt, men det har de ikke altid gjort. Hvis jeg får de tre første
cifre i SIM-kortnummeret kan jeg sige om kortet er 16K eller 32K. Mig
bekendt er det kun på 32K-kort at krypteringen ikke kan knækkes, som den kan
ved de fleste andre operatører.

> Havde det været et (ældre) kort fra TDC, Telmore, CBB, Telia m.fl. så
> havde der været en chance.

Kan det lade sig gøre med de kort TDC, Telmore osv. bruger nutildags? Synes
dit svar er lidt tvetydigt .

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv

Fra : Fischer

Dato : 13-11-05 12:39

> Hej Fischer - længe siden man har set noget til dig . Har
> så heller ikke lige selv haft så meget tid til at være aktiv
> hverken herinde eller på MD/MF..

Hej Jeppe.
Nej, der er jo meget andet man kan foretage sige end at sidde foran skærmen.

> [...]
> kan ved de fleste andre operatører.

> Kan det lade sig gøre med de kort TDC, Telmore osv. bruger nutildags?

Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har rodet med kopiering af
SIM-kort.
Lige da jeg fik min SIM-Doctor, prøvede jeg bl.a. andet med et Sonofon-kort
der vel var et års tid gammel. Det kunne jeg IKKE kopiere.
Samtidig havde jeg ingen problemer med hverken TDC, CBB, Telia eller
Telmore. Sidstenævnte var et næsten nyt kort (dog ikke 64K).

Siden havde jeg problemer med et 64K Telmore kort, så jeg antager at nyere
kort fra de fleste operatører efterhånden kan give problemer.
Men det er som nævnt et stykke tid siden jeg har prøvet, så jeg har ikke
noget klart overblik.

*Fischer

Fra : C Howard

Dato : 13-11-05 13:50

> [...]
> kort fra de fleste operatører efterhånden kan give problemer.
> Men det er som nævnt et stykke tid siden jeg har prøvet, så jeg har ikke

De får SIM kort fra samme sted, så efterhånden får de vel ens kort
efterhånden som sim lagerne bliver tømt.

Carsten

Fra : Max

Dato : 12-11-05 16:59

Hej

> Hvad vil det koste at lave et ekstra kort ??

Har du spurgt hos Sonofon ?

Mvh Max

Fra : Sir John

Dato : 13-11-05 09:42

Hej hvad med at kopierer simkort til Mobilens kontakter og sæt så det
andet simkort i og kopierer kontakter fra mobil ned til det andet
simkort sådan gø jeg Mvh SirJohn

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-11-05 11:16

> Hej hvad med at kopierer simkort til Mobilens kontakter og sæt så det
> andet simkort i og kopierer kontakter fra mobil ned til det andet
> simkort sådan gø jeg Mvh SirJohn

Han vil have to SIM-kort med samme telefonnummer - så han eksempelvist kan
slukke sin telefon på arbejdet når han tager hjem, og så tænde sin private
telefon når han er hjemme.

Fra : abl

Dato : 14-11-05 17:16

Hej
Ja det kan laves, alt efter hvilken type simkort det er.
Mange kort kan kopieres, så det er bare at prøve.

Her er et link til en side der fortæller hvordan man gør, nogle steder kan
man købe kort hvor der bare skal indtastes data fra det orginale kort og det
data skal selvfølgelig hentes ud af det orginale kort og det er her det kan
knibe lidt

http://simemu.cjb.net/

Fra : Mogens Winther Larse~

Dato : 16-11-05 12:05

Hej...

Jeg kan kopiere dit Simkort, så du har 2 stk. 100% ens.
En anden mulighed er jeg har Dual-Sim. Så kan du have 2 Simkort i 1 mobil.2
numre, Dobbelt Telefonbog og du skal ikke slukke for at skifte nr.

Skriv evt. og jeg skal forklare nærmere, foto haves.

Mvh.
Mogens

Fra : D9N

Dato : 16-11-05 17:51

"Mogens Winther Larsen [9000]" <mogens@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobil.2 numre, Dobbelt Telefonbog og du skal ikke slukke for at skifte nr.
>
> Skriv evt. og jeg skal forklare nærmere, foto haves.

eh er dette en gruppe hvor man må reklamere i ???
troede den hed teknik ...

D9N

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 16:07

Jeg vil nu ikke rigtigt sige at han laver reklame, 8700 beder om en løsning
og det har Mogens så!
Så faktisk kommer han bare med en løsning, at han så har et firma der netop
sælger den slags er irelevant.

Havde han bare postet et tilbud uden at svare på et indlæg, så havde der
været tale om reklame.

Jeg kender godt de der Dual sim holdere og det skal siges at der skal være
plads i telefonen til at de kan ligge der, så hvis der ikke er plads mellem
bagklappen og batteriet så duer den løsning ikke.

--

Mvh Jan

Fra : Mogens Winther Larse~

Dato : 08-12-05 02:34

Tak til Thunder.. Enig..

Der er rigelig plads mellem batteri og cover.. På Nokia 3310 og 15 kan der
nemt være 3 sim.. Men jeg har nogle hvor der kan være 16 sim på 1 Stk. via
Software, det er fedt...

Dette er ej heller reklame. Og hvad får dog folk til at spilde deres tid på
noget de ikke har med at gøre.. Misundelse?..

Siden jeg "prøvede" at hjælpe dig, D9N har du opført dig underligt!.

Mvh.
Mogens

Fra : D9N

Dato : 08-12-05 14:36

Mogens okey det vil sige du vil gøre det gratis for ham ??
eller agter du at sælge ham noget ??
hvis du vil sælge ham noget er det reklame.

og hjælpe mig ???
nej du prøvede at sælge mig noget uden at oplyse din adresse, tilmed var du
ikke momsregistreret det vil sige du ikke skal yde garanti, du kunne ikke
overholde vores aftale om levering...

flot Mogens

D9N

Fra : Lindberg Olesen

Dato : 08-12-05 16:09

>Har en lille idè til jer 2 knaldskaller..........................

FIS LIGE I DK MUDDER eller over i den der hedder unlock hvor i plejer at
svine hinanden til.

Venligst

Jens

Fra : D9N

Dato : 08-12-05 20:23

den eneste der kaster med mudder her er vist dig ... så fis du selv...
og fortæl mig lige var det har med unlock at gøre ??

og en sidste ting .. jeg har ikke svinet en eneste til her. og kommer
heller ikke til det.

D9N