Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon F4
Fra : Lars Schou

Dato : 10-06-01 15:05

Er der nogen der har kendskab til et Nikon F4 hus - gode eller dårlige
erfaringer

MVH

schou

Fra : Knud Nielsen

Dato : 10-06-01 16:08

Lars Schou <schou@net.dialog.dk> skrev i en

> Er der nogen der har kendskab til et Nikon F4 hus - gode eller dårlige
> erfaringer

Det er et glimrende, meget robust hus, der absolut kan anbefales.

mvh.
Knud Nielsen
kn@pc.dk
http://kn.cjb.net

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 10-06-01 23:13

Det er jo det gamle "proff.-hus", som nu er erstattet af F5´eren, men det
bliver F4´eren jo ikke ringere af... Det er et robust hus, der kan tåle at
blive brugt. Det kan betjenes fuldt manuelt og fuldt automatisk og iøvrigt
med alle kombinationer heraf, - alt efter behov.
Alle ældre optikker kan selvfølgelig bruges, med forbehold for visse dele af
automatikken; autofokus, matrix lysmåling mv.

Jeg solgte mit F4-udstyr forleden. Det var med blødende hjerte..! Det
fungerede 100% fejlfrit i de 8-9 år jeg havde fornøjelsen af det.
Så jeg kan selvfølgelig varmt anbefale en F4!

/Asger Ellekrog

Fra : Claus Smith

Dato : 11-06-01 08:36

Jeg kan varmt anbefale dig at bruge pengene på en Nikon F4.

Jeg har selv i flere år været proff. bruger af en Nikon F4s som blot er en
udvidelse af den almindelige F4 med større batterikapacitet.

Jeg arbejder idag digitalt, men hvis jeg skulle ud og have spejlrefleks
igen, så ville en F4 stadig være øverst på min ønskeseddel på trods af
alderen og udviklingen.

Det kamera er et must i hænderne på folk som øsnker et robust og stærkt
kamera, som virker under alle tænkelige forhold.

Så invester trygt dine penge i et sådan kamera.

Claus Smith

Fra : Bjarne Kjær

Dato : 11-06-01 10:11

Hej

Det er et godt solidt kamera - jeg har aldrig haft problemer selv under
ikke alt for gode vejrforhold,
samtidig er det en fornøjelse at arbejde med, go' balance, og alle
knapper m.v. er meget lette at gå til.
Desuden kan du også stort set bruge alle de gamle objektiver(hvis det
har nogen interesse) - til forskel fra mange af de nyere modeller

Jeg har kun anbefalinger til F4'ren

m.v.h.
Bjarne Kjær

Fra : Rune Baess

Dato : 11-06-01 21:58

"Bjarne Kjær" <bjarne.kjaer@get2net.dk> wrote in message
> Desuden kan du også stort set bruge alle de gamle objektiver(hvis det
> har nogen interesse) - til forskel fra mange af de nyere modeller

Er det ikke kun F80 samt F65 (og derunder) der ikke kan ?

Rune

Fra : Kim Østrup

Dato : 12-06-01 07:21

Rune Baess <rune@(removethisthing)baess.dk> skrev i en

> Er det ikke kun F80 samt F65 (og derunder) der ikke kan ?
>
> Rune

Hej

Prøv at vend Rune´s svar Det er kun F5, F100 og F90X der kan, og de
er trods alt dyrere end et brugt F4.

Mine betænktligheder med et F4 vil være om jeg kunne holde vægten ud.
Jeg er selv glad for at hus og linse balancerer, men man har jo ikke
altid en 500 mm/ bl. 4 på huset

F4 - 1,2 kg high-tech hed det for 12 år siden ! Men det er ikke
high-tech mere - nu er det primært 1,2 kg imo.

F4 er baseret på god velafprøvet, men også udtjent teknologi - AF er
blevet meget hurtigere og flerpunktslysmåling meget mere præcis.

Men det er stort Og kan du leve med det - og den aldrende
teknologi - så har du et hus for livet.

Mvh

Kim