/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Åh, gider De lige fortælle mig, hvad det v~
Fra : contra@tdcspace.dk


Dato : 12-11-05 11:10


Nej, jeg gider sgu ej.

Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han blev
interviewet i tv-avisen i går.

Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du ikke
har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende kønsliv,
som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den danske
stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de andre
tosser.

Tillid er godt, men kontrol er bedre - check på den danske stat og
dens grundlovskrænkende overgreb, forstås.

Grundlovens § 71: Den personlige frihed er ukrænkelig.

Grundlovens § 72: Boligen er ukrænkelig.

Alle folketingsmedlemmer inkl. Peter Skaarup har skrevet under på, at
de vil overholde grundloven. Når Peter Skaarup og Dansk Folkeparti
samt de liberale partier, som i gamle dage påstod, at de var der for
at forsvare individets frihed, er færdige med lovkomplexet om
aflytning m.m., så er dine personlige friheder blevet så
rundbarberede, at det, der er tilbage, næppe er værd at skrive hjem
om. Til gengæld er den danske stat blevet tilsvarende mægtigere og
mægtigere end nogen sinde før. Er det den vej, vi skal gå ?

Steen Hjortsø


 
 
Jim (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 12-11-05 14:10

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...

Nej, jeg gider sgu ej.

Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han blev
interviewet i tv-avisen i går.

Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du ikke
har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende kønsliv,
som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den danske
stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de andre
tosser.

************************

Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
terrorisme.
Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du heller ikke
noget at være nervøs for.
Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan du også
sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med naboens datter.

J.



Allan Riise (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-11-05 14:17

Jim wrote:
> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Nej, jeg gider sgu ej.
>
> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han blev
> interviewet i tv-avisen i går.
>
> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du ikke
> har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende kønsliv,
> som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den danske
> stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de andre
> tosser.
>
> ************************
>
> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
> terrorisme.

Næ, en idiot der ikke kan li' dig (Og dem er der nok nogen stykker af, kan
jeg forestille mig) , kan jo bare anmelde dig anonymt, og endda få penge for
det!

> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.

Så I.R.A. medlemmer, E.T.A. medlemmer, F.A.R.C. medlemmer har ikke noget at
skjule, og kan operere ganske roligt i Danmark?

> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du
> heller ikke noget at være nervøs for.

Nå, jeg er da blevet stoppet, lagt i håndjern og bliver muligvis sigtet
efter terrorloven, da min kammerat lod sin rygsæk være låst til hans
knallert.

> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan du
> også sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med
> naboens datter.

Du vrøvler løs, kom igen når du har noget signifikant at sige!

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates
Ved Odin's skæg, Valhal venter !



Jim (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 12-11-05 14:30

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4375eb30$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jim wrote:
>> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>>
>> Nej, jeg gider sgu ej.
>>
>> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han blev
>> interviewet i tv-avisen i går.
>>
>> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du ikke
>> har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende kønsliv,
>> som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den danske
>> stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de andre
>> tosser.
>>
>> ************************
>>
>> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
>> terrorisme.
>
> Næ, en idiot der ikke kan li' dig (Og dem er der nok nogen stykker af, kan
> jeg forestille mig) , kan jo bare anmelde dig anonymt, og endda få penge
> for det!

Du er da dummere end fem våde brosten en kold novembernat.
Ingen kan anmelde noget som helst anonymt, og da slet ikke når det drejer
sig om terrorisme.

>> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
>
> Så I.R.A. medlemmer, E.T.A. medlemmer, F.A.R.C. medlemmer har ikke noget
> at skjule, og kan operere ganske roligt i Danmark?

Jo dit medlemsskab af FARC bør du nok stille i bero.
Og resten har der ikke været problemer med i Dk.
Hverken IRA eller ETA opererer i DK.

>> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du
>> heller ikke noget at være nervøs for.
>
> Nå, jeg er da blevet stoppet, lagt i håndjern og bliver muligvis sigtet
> efter terrorloven, da min kammerat lod sin rygsæk være låst til hans
> knallert.

Tillykke.
Når du sågar er gift med en muhamedaner, så kan jeg godt forstå det.

>> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan du
>> også sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med
>> naboens datter.
>
> Du vrøvler løs, kom igen når du har noget signifikant at sige!

Og lige over.

J.



Allan Riise (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-11-05 20:19

Jim wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4375eb30$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jim wrote:
>>> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>>>
>>> Nej, jeg gider sgu ej.
>>>
>>> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han
>>> blev interviewet i tv-avisen i går.
>>>
>>> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du
>>> ikke har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende
>>> kønsliv, som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den
>>> danske stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de
>>> andre tosser.
>>>
>>> ************************
>>>
>>> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
>>> terrorisme.
>>
>> Næ, en idiot der ikke kan li' dig (Og dem er der nok nogen stykker
>> af, kan jeg forestille mig) , kan jo bare anmelde dig anonymt, og
>> endda få penge for det!
>
> Du er da dummere end fem våde brosten en kold novembernat.
> Ingen kan anmelde noget som helst anonymt, og da slet ikke når det
> drejer sig om terrorisme.

Anonymt for dig.

>>> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
>>
>> Så I.R.A. medlemmer, E.T.A. medlemmer, F.A.R.C. medlemmer har ikke
>> noget at skjule, og kan operere ganske roligt i Danmark?
>
> Jo dit medlemsskab af FARC bør du nok stille i bero.
> Og resten har der ikke været problemer med i Dk.
> Hverken IRA eller ETA opererer i DK.

Og det er noget du ved !

>>> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du
>>> heller ikke noget at være nervøs for.
>>
>> Nå, jeg er da blevet stoppet, lagt i håndjern og bliver muligvis
>> sigtet efter terrorloven, da min kammerat lod sin rygsæk være låst
>> til hans knallert.
>
> Tillykke.
> Når du sågar er gift med en muhamedaner, så kan jeg godt forstå det.

Og hvor skule Politiet vide det fra?

>>> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan
>>> du også sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med
>>> naboens datter.
>>
>> Du vrøvler løs, kom igen når du har noget signifikant at sige!
>
> Og lige over.
>
> J.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates
Ved Odin's skæg, Valhal venter !



Egon Stich (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 12-11-05 17:49


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
news:4375ee60$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4375eb30$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> ************************
>
> Du er da dummere end fem våde brosten en kold novembernat.
> Ingen kan anmelde noget som helst anonymt, og da slet ikke når det drejer
> sig om terrorisme.

Der er vist noget, du ikke rigtig har fulgt med i.
Og efter denne ubegavede ytring, tror du, nogen vil tage dig alvorlig?

Egon.





Jim (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 12-11-05 23:20

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:%Dtdf.1751$Fn3.678@news.get2net.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> news:4375ee60$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4375eb30$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> >> ************************
>>
>> Du er da dummere end fem våde brosten en kold novembernat.
>> Ingen kan anmelde noget som helst anonymt, og da slet ikke når det drejer
>> sig om terrorisme.
>
> Der er vist noget, du ikke rigtig har fulgt med i.
> Og efter denne ubegavede ytring, tror du, nogen vil tage dig alvorlig?
>
Kan du ikke argumentere for det?
Hvis du vil anmelde nogetsom helst, så er der altid en eller anden, som vil
vide, hvad du hedder, og hvor du bor.
Ergo kan du aldrig være helt anonym.
Og man anholder jo ikke folk på må og få, og da slet ikke på anmodning og
løs anklage fra en tilfældig redneck som Allan Riise.
Er du uenig i det?

J.



Egon Stich (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 13-11-05 17:43


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
news:43766a8f$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:%Dtdf.1751$Fn3.678@news.get2net.dk...
> >
> Kan du ikke argumentere for det?
> Hvis du vil anmelde nogetsom helst, så er der altid en eller anden, som
vil
> vide, hvad du hedder, og hvor du bor.
> Ergo kan du aldrig være helt anonym.
> Og man anholder jo ikke folk på må og få, og da slet ikke på anmodning og
> løs anklage fra en tilfældig redneck som Allan Riise.
> Er du uenig i det?
>
> J.

Man kan da sagtens anmelde nogen anonymt.
Loven siger, at politiet har pligt til at agere, på eget initiativ, hvis de
kommer under vejr med kriminalitet.
Og det gør de også, i det omfang, de har tid til det.
Også når kendskabet opstår p.ga. en anonym anmeldelse.
Det samme gør Told og skat.
Arbejdstilsyn.

Så når du beder om argumenter, kan det alene skyldes, at du ikke kender til
forholdene.
Så der er rigelig mulighed for at genere folk, hvis det er det man ønsker.
Blot skal man huske, at falsk anmeldelse, hvis det opklares hvem der står
bag, er strafbart.

MVH
Egon







Egon Stich (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 12-11-05 17:46


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
news:4375e9ae$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>
> Nej, jeg gider sgu ej.
>
> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han blev
> interviewet i tv-avisen i går.
>
> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du ikke
> har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende kønsliv,
> som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den danske
> stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de andre
> tosser.
>
> ************************
>
> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
> terrorisme.
> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du heller
ikke
> noget at være nervøs for.
> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan du også
> sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med naboens datter.
>
> J.
>

Fuldkommen samme argumentation er sikkert brugt i USSR.
Det trøstede sikkert de deporterede.

MVH
Egon



Jim (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 12-11-05 23:21

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:%Dtdf.1750$Fn3.1021@news.get2net.dk...
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> news:4375e9ae$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
>> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>>
>> Nej, jeg gider sgu ej.
>>
>> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han blev
>> interviewet i tv-avisen i går.
>>
>> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du ikke
>> har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende kønsliv,
>> som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den danske
>> stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de andre
>> tosser.
>>
>> ************************
>>
>> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
>> terrorisme.
>> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
>> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du heller
> ikke
>> noget at være nervøs for.
>> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan du
>> også
>> sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med naboens
>> datter.
>>
>> J.
>>
>
> Fuldkommen samme argumentation er sikkert brugt i USSR.
> Det trøstede sikkert de deporterede.

Nu var USSR ikke en retsstat, selv om AHW sikkert vil græde for sin syge
moster, når hen ævler løs om sovjettidens velsignelser.
Så det kan du ikke anvende til en skid.



Allan Riise (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 12-11-05 23:34

Jim wrote:
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:%Dtdf.1750$Fn3.1021@news.get2net.dk...
>>
>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
>> news:4375e9ae$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>>>
>>> Nej, jeg gider sgu ej.
>>>
>>> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han
>>> blev interviewet i tv-avisen i går.
>>>
>>> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du
>>> ikke har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende
>>> kønsliv, som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den
>>> danske stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de
>>> andre tosser.
>>>
>>> ************************
>>>
>>> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
>>> terrorisme.
>>> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
>>> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du
>>> heller ikke noget at være nervøs for.
>>> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan
>>> du også
>>> sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med naboens
>>> datter.
>>>
>>> J.
>>>
>>
>> Fuldkommen samme argumentation er sikkert brugt i USSR.
>> Det trøstede sikkert de deporterede.
>
> Nu var USSR ikke en retsstat, selv om AHW sikkert vil græde for sin
> syge moster, når hen ævler løs om sovjettidens velsignelser.
> Så det kan du ikke anvende til en skid.

Og når denne lovpakke vil have at der ikke skal ske supervision med P.E.T.
F.E.T og Politiet når det gælder Terror, så er det jo netop en udhulning af
retstaten.

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates
Ved Odin's skæg, Valhal venter !



Jim (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 13-11-05 00:59

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:43766dce$0$2088$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jim wrote:
>> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>> news:%Dtdf.1750$Fn3.1021@news.get2net.dk...
>>>
>>> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4375e9ae$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
>>>>
>>>> Nej, jeg gider sgu ej.
>>>>
>>>> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han
>>>> blev interviewet i tv-avisen i går.
>>>>
>>>> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du
>>>> ikke har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende
>>>> kønsliv, som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den
>>>> danske stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de
>>>> andre tosser.
>>>>
>>>> ************************
>>>>
>>>> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
>>>> terrorisme.
>>>> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
>>>> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du
>>>> heller ikke noget at være nervøs for.
>>>> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan
>>>> du også
>>>> sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med naboens
>>>> datter.
>>>>
>>>> J.
>>>>
>>>
>>> Fuldkommen samme argumentation er sikkert brugt i USSR.
>>> Det trøstede sikkert de deporterede.
>>
>> Nu var USSR ikke en retsstat, selv om AHW sikkert vil græde for sin
>> syge moster, når hen ævler løs om sovjettidens velsignelser.
>> Så det kan du ikke anvende til en skid.
>
> Og når denne lovpakke vil have at der ikke skal ske supervision med P.E.T.
> F.E.T og Politiet når det gælder Terror, så er det jo netop en udhulning
> af retstaten.
>
Det kan du heller ikke vide, om det sker.
Forslagene er netop ikke færdigbehandlede, men jeg er meget sikker på, at
der er taget højde for den slags.
Jeg ved, at EL har udbedt sig detaljer om PET's og FET's arbejde, hvilket
naturligvis ikke kan lade sig gøre.
Det er klart, at deres arbejde af naturlige årsager ikke kan offenliggøres
for visse dele af de folkevalgte politikere.
Engang, når opgaverne er udført, så kan de autonome i Folketinget godt få en
del af det at vide, men ikke før.
Desuden mener jeg, at disse myndigheder godt kan finde ud af det, uden
yderligere kontrol.
Hvis de laver en bøf, må de jo stå til ansvar for det. Der sker jo også
varetægtsfængslinger af personer, som bliver undersøgt, for derefter at
blive fundet 'clean'.
Det er desvære en bivirkning af vores retssamfund. Og jeg finder det ok med
den bivirkning, hvis vi skal terrorismen og kriminaliteten til livs.
Hvis en betjent vil kropsvisitere mig på mistanke eller rutine, så skal hun
være yderst velkommen. ;0)
Og hvis de vil lytte til min samtaler på telefonen, så skal de også være
velkomne til det.
Jeg har intet at skjule. Og når det er sagt, så kan jeg fortælle dig, at man
indtil gsm-æraen med simpelt udstyr kunne aflytte nmt-mobiltelefoner.
Alm. telemontører kunne aflytte dine samtaler med en lille elektronisk
anordning bestående af en lille kreds lidt andre komponenter og en højttaler
eller øresnegl.
Tro mig, jeg har også arbejdet som telemontør. Så jeg ved, hvad jeg taler
om.

J.



Egon Stich (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 13-11-05 17:36


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
news:437681ca$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > Og når denne lovpakke vil have at der ikke skal ske supervision med
P.E.T.
> > F.E.T og Politiet når det gælder Terror, så er det jo netop en udhulning
> > af retstaten.
> >
> Det kan du heller ikke vide, om det sker.
> Forslagene er netop ikke færdigbehandlede, men jeg er meget sikker på, at
> der er taget højde for den slags.''
> Jeg ved, at EL har udbedt sig detaljer om PET's og FET's arbejde, hvilket
> naturligvis ikke kan lade sig gøre.

Her har du så selv sagt, at du godt kender, og accepterer, de begrundelser,
der vil blive brugt til at fratage os vor retssikkerhed.
Tænk dig nu om.
Det er da ikke svært at forstå, at man ikke kan have love, der strider imod
demokratiske retssikkerhedsprincipper.
Men man kan jo være bange for, at du godt forstår, men ønsker det således.
Men selv en højrefløjser kan vel forestille sig, hvorledes det kunne gå,
hvis jeres skræmmebillede skulle blive virkelighed.
Tænk, hvis de frygtede "røde" en dag fik regeringsmagt.
Og havde rådighed over disse love?
Og brugte dem, som højrefløjserne har tænkt sig, blot imod samme?
Har du tænkt på det?


> Det er klart, at deres arbejde af naturlige årsager ikke kan offenliggøres
> for visse dele af de folkevalgte politikere.

Og hvem bestemmer så, hvad "visse dele" er?
Du er langt ude på det totalitære område her, kære ven..!!


> Engang, når opgaverne er udført, så kan de autonome i Folketinget godt få
en
> del af det at vide, men ikke før.

Det er som at høre Hitler, Stalin, Mao, eller hvem man nu kan komme i tanker
om.
Du er jo ikke demokrat..!!


> Desuden mener jeg, at disse myndigheder godt kan finde ud af det, uden
> yderligere kontrol.
> Hvis de laver en bøf, må de jo stå til ansvar for det. Der sker jo også
> varetægtsfængslinger af personer, som bliver undersøgt, for derefter at
> blive fundet 'clean'.
> Det er desvære en bivirkning af vores retssamfund. Og jeg finder det ok
med
> den bivirkning, hvis vi skal terrorismen og kriminaliteten til livs.

Det er jo ikke småting b.la. jeg, som socialist, i tidernes morgen er blevet
skudt i skoene.
Det kan vi jo lege lidt med
Hvorledes tror du, højrefløjsere ville få det, hvis jeg, med de grusomme
ting jeg er blevet skudt i skoene, kúnne finde på at anvende disse
overvågningsinstrumenter, hvis jeg fik magt?
Så ville det være fascisterne, som dig, jeg ville anvende dem på.
Og det kunne jo godt ske?
Eller en anden "rød"?
Så vil du nok ikke finde det OK.
Vel?


> Tro mig, jeg har også arbejdet som telemontør. Så jeg ved, hvad jeg taler
> om.
>
> J.

Jeg tror gerne, du ved hvad du taler om.
Rent fagligt.
Men dine holdninger til disse love, er ganske enkelt en ønskedrøm for en
flok autoritære magtgale politikere.
Du bør nok revurdere.

MVH
Egon



Egon Stich (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 13-11-05 17:25


"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
news:43766ae6$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> news:%Dtdf.1750$Fn3.1021@news.get2net.dk...
> >
> > "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpalp.com> skrev i en meddelelse
> > news:4375e9ae$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >> <contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...
> >>
> >> Nej, jeg gider sgu ej.
> >>
> >> Men jeg kan fortælle dig, hvad Peter Skaarups ærinde var, da han blev
> >> interviewet i tv-avisen i går.
> >>
> >> Vi skulle beroliges, aflytning er slet ikke så slemt, og hvis du ikke
> >> har noget at skjule - det kunne f.eks. være et blomstrende kønsliv,
> >> som du lis'som ikke synes rager hverken politiet eller den danske
> >> stat - ja, så finder du dig sgu nok i det, ligesom alle de andre
> >> tosser.
> >>
> >> ************************
> >>
> >> Politiet vil jo kun aflytte din telefon, hvis de mistænker dig for
> >> terrorisme.
> >> Og hvis du ikke er muhamedaner, så har du vel ikke noget at skjule.
> >> Og hvis du ikke tilhører minoritetslistens medlemmer, så har du heller
> > ikke
> >> noget at være nervøs for.
> >> Og støtter du ikke terroristerne i den columbianske jungle, så kan du
> >> også
> >> sove roligt om natten og have al den telefonlir du vil med naboens
> >> datter.
> >>
> >> J.
> >>
> >
> > Fuldkommen samme argumentation er sikkert brugt i USSR.
> > Det trøstede sikkert de deporterede.
>
> Nu var USSR ikke en retsstat, selv om AHW sikkert vil græde for sin syge
> moster, når hen ævler løs om sovjettidens velsignelser.
> Så det kan du ikke anvende til en skid.
>

Og hvorfor var det så ikke en retsstat?
Blandt andet på grund af love, der ikke afviger ret meget fra dem vores
statsminister m.fl. vil gennemføre.
Så jo, det kan i høj grad anvendes "en skid"..!!
Men det ved de borgerlige jop godt.
Det er derfor de ønsker at gennemføre disse antidemokratiske love.

MVH
Egon



Egon Stich (12-11-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 12-11-05 17:45


<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:1131790224.125884.229120@g47g2000cwa.googlegroups.com...

Alle folketingsmedlemmer inkl. Peter Skaarup har skrevet under på, at
de vil overholde grundloven. Når Peter Skaarup og Dansk Folkeparti
samt de liberale partier, som i gamle dage påstod, at de var der for
at forsvare individets frihed, er færdige med lovkomplexet om
aflytning m.m., så er dine personlige friheder blevet så
rundbarberede, at det, der er tilbage, næppe er værd at skrive hjem
om. Til gengæld er den danske stat blevet tilsvarende mægtigere og
mægtigere end nogen sinde før. Er det den vej, vi skal gå ?

Steen Hjortsø

Man bør tænke lidt over, om ikke det gamle DDR, som jo af mange opfattes som
et skræmmebillede, ikke endte som sådant, netop på grund af lignende love?
Det er en glidebane, som efter alle historiske erfaringer, vil skabe et
tilsvarende samfund.

Men denne gang er det de borgerlige og liberale, der ellers påstår at hylde
individets frihed, der ønsker at gå denne vej.

Det bør bekæmpes med alle midler..!!

MVH
Egon



contra@tdcspace.dk (13-11-2005)
Kommentar
Fra : contra@tdcspace.dk


Dato : 13-11-05 01:45

Den der standardfrase, "jeg har intet at skjule", er jeg sgu snart
træt af.
Der er masser af mennesker, der har noget at skjule, som de gerne vil
have for sig selv.
Hvis du ikke har fantasi til at have noget, du gerne vil skjule, må
det være dit problem.

Vi andre har r e t til at have noget at skjule.

Det hedder privatlivets fred, og nogle af os vil ikke have den
forstyrret af fuldstændig overflødig aflytning - for slet ikke at
tale om visuel overvågning.

Når du nu ved, hvor let det er at aflytte folk, så ved du vel også,
hvor let det er at videoovervåge folk - i deres eget hjem ?

Steen Hjortsø


Jim (13-11-2005)
Kommentar
Fra : Jim


Dato : 13-11-05 01:55

<contra@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:1131842723.341853.304630@o13g2000cwo.googlegroups.com...
Den der standardfrase, "jeg har intet at skjule", er jeg sgu snart
træt af.
Der er masser af mennesker, der har noget at skjule, som de gerne vil
have for sig selv.
Hvis du ikke har fantasi til at have noget, du gerne vil skjule, må
det være dit problem.

Vi andre har r e t til at have noget at skjule.

Det hedder privatlivets fred, og nogle af os vil ikke have den
forstyrret af fuldstændig overflødig aflytning - for slet ikke at
tale om visuel overvågning.

Når du nu ved, hvor let det er at aflytte folk, så ved du vel også,
hvor let det er at videoovervåge folk - i deres eget hjem ?

*********************************************
Hvis du mener, at politiet overhovedet gider at spilde deres tid med at
aflytte dig, så er det vel fordi, du er medlem af HUT, Al-Qaeda eller lign.
organisation.
Hvad gør du, når du befinder dig på bus- eller togstationer? Der bliver du
fulgt med adskillige kameraer. Du er sikker på, at du ikke er en anelse
paranoid?

Man foretager ikke overflødig aflytning. Det er der simpelthen ikke tid til.
De har vigtigere ting at tage sig til end at lytte til dine personlige
samtaler med din mor.

J.



contra@tdcspace.dk (13-11-2005)
Kommentar
Fra : contra@tdcspace.dk


Dato : 13-11-05 02:43

Det må man dæleme håbe, at de har. Hvis det er terrorister, de
bruger tiden på at fange - og gerne før de bliver det - skal de ikke
høre et ondt ord fra undertegnede, tværtimod.

Men det har jeg og en masse andre mennesker ingen som helst tillid til,
at en sådan teknisk ressource kun bliver brugt til.
Tilfældigvis ved jeg, at overvågning inkl. visuel overvågning i
folks private hjem m.m.m. sker i titusindvis af tilfælde - her i
Danmark, og at det har været sådan i mange år.

Din tillid til, at politimæssig eller militær overvågning altid
foregår på strengt professionel og reglementeret vis er ikke kun
rørende, den er uhyggelig for en mand, der faktisk selv ved, hvor let
det er at gå over stregen.

Steen Hjortsø


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste