Olivers kattemad?
Fra : Gainsbourg

Dato : 12-11-05 05:15

Jeg er blevet gjort opmærksom på Olivers produkter som jo både er billige og
bliver leveret til døren. Men kan deres kattemad stå mål med Science Diet og
Royal Canin som vi indtil nu har fodret med og er glade for?

Nogen der vil dele overvejelser og anbefalinger?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. Vi har ingen kasterede hankatte med udsatte urinveje, overvægtige katte
eller katte med helbredsproblemer - kun yngre og sunde hunmisser.

Fra : fam. Ager

Dato : 12-11-05 09:08

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> P.S. Vi har ingen kasterede hankatte med udsatte urinveje, overvægtige
> katte eller katte med helbredsproblemer - kun yngre og sunde hunmisser.
jeg er gået over på olivers, har altid brugt iams før. og jeg har da aldrig
oplevet noget som de var så vilde med som det her...
mvh. marie

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 12-11-05 10:02

> [...]
>
> P.S. Vi har ingen kasterede hankatte med udsatte urinveje, overvægtige
> katte eller katte med helbredsproblemer - kun yngre og sunde hunmisser.

hej Gainsbourg

Jeg har en 14 år gammel overvægtig hunkat, der for nogle mdr. siden er gået
over på Olivers diæt- og seniorfoder, som hun er meget glad for.
Desværre foretrækker min 7 mdr. gamle skovkat, der selv får RC
killingefoder, også dette seniorfoder fra Oliver, således at jeg må skynde
mig at fjerne gamlemissens madskål, så snart hun selv er færdig med at
spise, da en skovkat helst skal have killingefoder, til den er 1 år. Så når
RC-foderet er spist op, vil jeg gå over til Olivers killingefoder til
skovkatten og håbe, at hun bliver lige så glad for det som for
seniorfoderet.
Mine to hunde fodres efter Barfmetoden, men før i tiden fik de også foder
fra Oliver og var glade for det, men det siger måske ikke så meget, da det
er labber, der æder hvad som helst med begejstring.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Sidsel

Dato : 12-11-05 16:22

Gainsbourg wrote:

> Nogen der vil dele overvejelser og anbefalinger?
<snip>

Jeps, det vil jeg da gerne :)

Jeg har skrevet herinde før at hvis det ikke var fordi at RC leverede
race-specifikt foder, så ville foderet herhjemme helt klart være
Oliver's. Jeg er bange for at kroketterne i Oliver's er for små til at
kunne give vores MCO noget at tygge i, og det er umiddelbart min grund
til at fodre med RC fremfor Oliver's. RC's MCO foder indeholder også
glucosamin som støtte til de store katteracer, hvilket Oliver's desværre
ikke gør. Heldigvis er det ikke sværere end selv lige at købe en smule
glucosamin og tilsætte det til kosten hvis det er ens eneste bekymring.

Ellers kan jeg kun sige at jeg mener at Oliver's foder virker lækkert og
kattene er glade for det. (Og ellers er der jo deres triple-garanti..
som jeg dog aldrig har haft brug for.)

Håber det hjælper lidt :)

- Sidsel