fildeling via Internettet
Fra : TCL

Dato : 11-11-05 22:49

Hej,

Jeg har en Windows 2003 server stående med global IP og den fungere som
Router..

Hvordan deler jeg mapperne på denne, så vi kan komme til dem fra andre
computere?

Det fungere fint med fildeling på LAN, men vi vil gerne dele mapperne
over Internettet

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-11-05 23:19

TCL <runner@csloke.dk> crashed Echelon writing

> Det fungere fint med fildeling på LAN, men vi vil gerne dele mapperne
> over Internettet

Åbne for Netbios, hvis der er lukket i firewallen/NAT tabellen.

Brugerne tilgår så mapperne ved at skrive
\\Global IP eller dns navn\share navn fx
\\80.196.67.210\kunder

Dog burde du nok finde en anden metode at dele filerne på eller i det
mindste bruge noget VPN før der kan opnåes netbios adgang.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas L

Dato : 21-11-05 15:26

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Dog burde du nok finde en anden metode at dele filerne på eller i det
> mindste bruge noget VPN før der kan opnåes netbios adgang.

Det lykkedes ikke.

Jeg kan sagtens få det til at virke på LAN, men det vil ikke virke via
Global IP, hvor jeg skriver \\ip adresse\mappe

--
TCL
-- www.salgs-job.dk --

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-11-05 17:36

Thomas L <runner@csloke.dk> crashed Echelon writing

> Jeg kan sagtens få det til at virke på LAN, men det vil ikke virke via
> Global IP, hvor jeg skriver \\ip adresse\mappe

Og hvilken løsning valgte du? Den usikre eller sikre?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo Møller

Dato : 15-11-05 20:08

Howdy

Overvej evt FTP server - måske http://www.cerberusftp.com/ kan opfylde
dine krav istedet

Vi ses

/Bo

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-11-05 22:44

Bo Møller wrote:
> Howdy
>
> Overvej evt FTP server - måske http://www.cerberusftp.com/ kan opfylde
> dine krav istedet

ja kanon simpelt program, der aldrig svigter

--
*** Calle ***

Fra : Bo Møller

Dato : 15-11-05 20:11

Howdy

overvej evt en FTP server istedet. Kig på Cerberus
http://www.cerberusftp.com/

Happy sharing

/Bo

Fra : Bo Møller

Dato : 22-11-05 17:42

husk at du i din router skal opsætte portforwarding....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-11-05 23:12

"Bo Møller" <bo.h.moeller@gmail.com> crashed Echelon writing

> husk at du i din router skal opsætte portforwarding....

Hvorfor svarer du mig, jeg har ikke brug for portforwarding.

--
Bjarke Andersen