hvad er der af hul gennem via wan???
Fra : gg

Dato : 11-11-05 20:51

Hej

har sat en linux server op til at kører web server, men hvad er der mere hul
gennem fra wan siden på min router, findes der et program til at scanne det
eller ?

Fra : Niklas Petersen

Dato : 11-11-05 21:27

gg wrote:
> har sat en linux server op til at kører web server, men hvad er der mere hul
> gennem fra wan siden på min router, findes der et program til at scanne det
> eller ?

Shields Up er en online service, der tjekker dine porte:

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Fra : gg

Dato : 11-11-05 21:36

Jeg vil gerne ha et program som jeg kan bruge ude fra og gerne til windows,
hvor jeg kan skrive min wan ip og så fortæller den mig hvilke porte der er
hul gennem og hvor langt

Fra : Niklas Petersen

Dato : 12-11-05 01:30

gg wrote:
> Jeg vil gerne ha et program som jeg kan bruge ude fra og gerne til windows,
> hvor jeg kan skrive min wan ip og så fortæller den mig hvilke porte der er
> hul gennem og hvor langt

Udefra kan du se hvilke porte der er åbne, men ikke hvor de eventuel er
nattet hen. Kig i din routers nat-tabel?

Fra : LR-Salg.dk

Dato : 12-11-05 10:10

> Udefra kan du se hvilke porte der er åbne, men ikke hvor de eventuel er
> nattet hen. Kig i din routers nat-tabel?

Hvordan ser jeg om de er åbne ?

Fra : Niklas Petersen

Dato : 12-11-05 11:08

LR-Salg.dk wrote:
> Hvordan ser jeg om de er åbne ?

Enten med Shields UP eller med et portscanner program, fx nmap
http://www.insecure.org/nmap/

Fra : LR-Salg.dk

Dato : 12-11-05 12:34

tak lige hvad jeg skulle bruge