hjælp til div + simpelt valuespørgsmål
Fra : Christoffer

Dato : 11-11-05 19:56

Hej!
på min kommende side http://www.buur.info/christoffer/nag/index.php er jeg
stødt på et lille problem. Problemet kan ses ved at ændre på layoutet
(venstre side) fra grå til gul.
Problemet er min "ramme-div" som jeg gerne vil have til at omkranse hele min
side, og danne en kant om siden. Det virker fint i både IE og FF når jeg har
angivet en højde på div'en, og angivet højde på de indestående elementer som
ligger inde i div'en. Men når jeg fjerner højde-definitionerne og tjekker
igen, er det kun i IE at min ramme-div fortsat omkranser hele siden, i FF
kravler den op og ligger ca 20pX under billedet i toppen.
-Altså, for en gangs skyld er det FF som skaber problemet og ikke IE.
HTML validerer, samme gælder for css, dog med nogle advarsler.

Næste spørgsmål.
burde det her ikke virke?
<select size="1" name="farve">
<option>Blå - virker ikke</option>
<option selected="selected" value='graa'>grå</option>
<option value='gul'>gul</option>
</select>
så jeg værdien i f.eks grå, ville blive til graa når jeg senere henter den i
php?

--
Christoffer

Fra : Christoffer

Dato : 12-11-05 21:55

"Christoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> [...]
> -Altså, for en gangs skyld er det FF som skaber problemet og ikke IE.
> HTML validerer, samme gælder for css, dog med nogle advarsler.
Har jeg fået formuleret mig uklart, eller har jeg har jeg bare skabt et
problem som ikke kan løses?
Har ihvertfald rodet med det i 3 dage og er ved at give op.

Problemet er løst.

--
Christoffer