Error og/eller warning
Fra : Carlsen

Dato : 11-11-05 19:50

Når man tjekker sin side for valiering kommer der Errors og Warnings op.
Hvad er forskellen på de to? Skal både warnings og errors rettes?

Mvh
-LC
--
"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-11-05 20:07

It happens that Carlsen formulated :
> Når man tjekker sin side for valiering kommer der Errors og Warnings op. Hvad
> er forskellen på de to? Skal både warnings og errors rettes?

Error er en fejl, warning er en advarsel - man bør ikke have nogen af
dem på en side i produktion. Scriptet kan som regel godt køre selvom
der er warnings, men det er jo klart bedst hvis de ikke er der.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-11-05 20:14

On Fri, 11 Nov 2005 19:49:53 +0100, "Carlsen" <carlsens@webspeed.dk>
wrote:

>Når man tjekker sin side for valiering kommer der Errors og Warnings op.
>Hvad er forskellen på de to? Skal både warnings og errors rettes?

Valideringen går primært på syntax. Hvis der ikke er "Errors", så er
det (syntaktisk) valid kode.

Men derudover har W3C været så venlige at påpege, at det fx ikke er så
smart ikke at angive en baggrundsfarve etc. Det er "Warnings".
Sæt dig ind i problematikken omkring fx manglende baggrundsfarve og
tag så stilling til, hvad du vil gøre ved det.

Jeg plejer oftest at følge advarslerne i "Warnings", fordi de som
regel er fornuftige. Men der kan da være undtagelser, hvor jeg ikke
gør det (eller ikke gider :).

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-05 20:25

Carlsen skrev:

> Når man tjekker sin side for valiering kommer der Errors og Warnings op.
> Hvad er forskellen på de to?

Errors skal rettes, warnings kan ignoreres. Jeg retter altid det
hele.

Denne skelnen mellem fejl og advarsler går igen i mange
programmeringssprog hvor fejl betyder at programmet slet ikke kan
køre, og advarsler at det nok kan køre, men måske ikke gør det
som man regner med.

>Skal både warnings og errors rettes?

Du kan lige så godt vænne dig til at rette det hele med det
samme. Det er jo ikke sådan at du vil se advarsler hver gang. Når
først de par fiduser du mangler at lære, er blevet rutine, ser du
dem næsten ikke mere.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-11-05 22:54

Bertel Lund Hansen skrev:

> Denne skelnen mellem fejl og advarsler går igen i mange
> programmeringssprog hvor fejl betyder at programmet slet ikke
> kan køre, og advarsler at det nok kan køre, men måske ikke gør
> det som man regner med.

I html/css-sammenhæng vil en fejl dog normalt ikke få "programmet"
til at holde op med at køre. Browserne har lov til at gætte på hvad
den rigtige kode er - og det er de ofte ganske gode til.

Det er ikke noget forsvar for at skrive fejlbehæftet kode - der er
ingen garanti for at browseren håndterer lige netop de fejl som man
har lavet i et bestemt dokument, korrekt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen