Familiær gåen efter mand ej bold
Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-05 18:31

Fundstændig irrelevant for artiklens indhhold om Kierkegaard
forskning, skriver en Informations-journalist idag at "Ulrik Højs
mægtige pen tager svigersønnen Garff i skole". Dvs bryder den gode
medieregel om at debat bør være em emne og ikke personer.

Jeg har ellers haft lidt utilpashed ved at jeg nævnte mit slægtskab
til EL-overborgmesterkanddaten, fordi jeg vidste at det ville øge
sandsynligheden for at den altid useriøse avisjornalist ville optage
indlægget, når det fik præg af sladder. Det virkede, og da det
politiske indhold var vigtigt, var det ufine trick retfærdiggjort,
nogenlunde.

Information har ikke sådan undskyldning, de kontrolerer selv hvad
trykkes. En god etisk regel er at være knap så uetisk som skurkene -
være lidt bedre end dem.

At gå efter bolden og ikke efter manden er uetisk, men i beskeden
målestok som min kan det forsvares.