sammenligne strenge
Fra : Leonard

Dato : 11-11-05 14:27

Jeg vil gerne tjekke om alle strengene i $_POST-arrayet er ens.
Dette for at undgå et stigende problem med at nogen submitter til en
formular med den samme mailadresse i alle felterne.

Men hvordan sammenligner jeg flere strenge end 2?

($str1==$str2==$str3) giver en syntaksfejl.

--
mvh Leonard
Har du kigget på: http://dk.php.net/ el. http://www.webcafe.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-11-05 14:33

On Fri, 11 Nov 2005 14:26:41 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Jeg vil gerne tjekke om alle strengene i $_POST-arrayet er ens.
>Dette for at undgå et stigende problem med at nogen submitter til en
>formular med den samme mailadresse i alle felterne.

Jeg tror ikke, du løser problemet. Typisk er det alle felter *undtagen
ét*, der rummer den samme e-mail-adresse (typisk en tilfældigt
genereret én under samme domæne, som der POST'es til). Det sidste felt
indeholder så nogle ekstra linjer i håb om at få påvirket extra
headers-feltet for mail() i php.

--
- Peter Brodersen

Fra : Leonard

Dato : 11-11-05 14:48

Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> wrote:

> [...]
>genereret én under samme domæne, som der POST'es til). Det sidste felt
>indeholder så nogle ekstra linjer i håb om at få påvirket extra

OK, har du så en anden løsningsmulighed?
Jeg kunne også bare tjekke på 3-4 af de kendte felter, som skal
udfyldes og som ikke fornuftigt kan indeholde det samme, typisk er der
felter til email, navn, adresse og postnr. Disse 4 bør jo altid være
forskellige.

Og findes der en nem syntaks tilat sammenligne 4 variabler?

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 11-11-05 15:13

On Fri, 11 Nov 2005 14:47:44 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

> Og findes der en nem syntaks tilat sammenligne 4 variabler?

if (count(array_unique(array($Var1, $Var2, $Var3, $Var4))) == 1)
echo "Strengene er ens";

Bemærk, at typerne også skal være ens. Hvis en af variablerne
indeholder tallet 2, mens en anden indeholder strengen "2", vil det
ikke fungere. Men så kan du jo typecaste dem.

Venligst
Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-05 15:04

Leonard skrev:

> Men hvordan sammenligner jeg flere strenge end 2?

Det kan f.eks. gøres med en dobbeltløkke hvis strengene ligger i
et array. Ellers er der kun slavemetoden tilbage.

--
Bertel