hund i løbetid
Fra : Mette og René

Dato : 11-11-05 13:26

Hejsa

Vores hund er kommet i løbetid for første gang, hun har et par trusser på,
og det går sådan set fint nok, men skal man have flere par så det holdes
bedre rent?(hvis i forstår), og kan man vaske disse trusser i vaskemaskinen?

--
Mette & René

Fra : nana sørensen

Dato : 11-11-05 13:38

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> og det går sådan set fint nok, men skal man have flere par så det holdes
> bedre rent?(hvis i forstår), og kan man vaske disse trusser i

Normalt holder hunden sig fint ren selv. Min lavede ikke et eneste dryp
overhovedet i hendes løbetid. Ros hunden¨når hun selv sørger for det, men
giv hende et gammelt tæppe i kruven( på hendes soveplads.

Fra : Mette og René

Dato : 11-11-05 13:47

> Normalt holder hunden sig fint ren selv. Min lavede ikke et eneste dryp
> overhovedet i hendes løbetid. Ros hunden¨når hun selv sørger for det, men
> giv hende et gammelt tæppe i kruven( på hendes soveplads.

hehe, ja det er så ikke helt nok her, heldigvis er der klinker og laminat
gulv de fleste steder, men ikke overalt

René

Fra : nana sørensen

Dato : 11-11-05 19:17

> hehe, ja det er så ikke helt nok her, heldigvis er der klinker og laminat
> gulv de fleste steder, men ikke overalt
>
> René

Øhm... De lfeste hunde dryppe altså ikke. de slikker sig selv rene. Men
okay.

Køb en af de løbetidsbukser som har en lomme til indlæg. Stjæl konens bind
og put dem i. skiftes et par gange om dagen.

Fra : x Vuf x

Dato : 10-11-05 19:32

On Fri, 11 Nov 2005 19:16:55 +0100, "nana sørensen" wrote:
> [...]

>Køb en af de løbetidsbukser som har en lomme til indlæg.
>Stjæl konens bind og put dem i. skiftes et par gange om dagen.

Og derved lærer hunden så ALDRIG, hvordan den skal holde sig ren!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Mette og René

Dato : 11-11-05 21:41

> Og derved lærer hunden så ALDRIG, hvordan den skal holde sig ren!

hvorfor er der altid en på en eller anden NG der har noget ævl og skul ha
sagt?

René

Fra : Søren LH

Dato : 12-11-05 06:57

> hvorfor er der altid en på en eller anden NG der har noget ævl og skul ha
> sagt?
>
> René
Hvad ævl er der ved det? Efter et par løbetider vil hunden have lært at
holde sig ren. Men det er normalt at der kommer noget dryp ud.

Jeg gør det at jeg lægger de sårbare gulvtæpper væk, og lægge noget ud over
de møbler hunden evt. har det med at komme i. Og så viser hunden de pletter
på gulvet der måtte komme, så den lærer at slikke dem op.

Mvh
Søren

Fra : nana sørensen

Dato : 12-11-05 15:00

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> wrote in message

> hvorfor er der altid en på en eller anden NG der har noget ævl og skul ha
> sagt?
>
> René

Det er jo ikke så ævlet i virkeligheden

Fra : Kosmonauten

Dato : 13-11-05 14:24

"Mette og René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor er der altid en på en eller anden NG der har noget ævl og skul ha
> sagt?
>
> René
Ro på René ;c)
Betragt det som et venligt råd.
Min egen oplevelse af de hunhunde, tæver osv. jeg selv har haft er at det
altid har været et stockholm'sk blodbad den første gang, meeeen de finder
altså hurtigt ud af at gøre sig rene af sig selv, det ligger jo lige som i
"blodet" på dem. Man kan jo altid tage sine forholdsregler, nogle giver dem
et gammelt tæppe i kurven, andre render rundt og løber efter deres hunde med
maske, klorin, gulvskrubbe, en Sussi & Leo plakat og guderne ved hvad, andre
lige som jer vælger at bruge en form for hundebind, og så er der vel det
store flertal som efterhånden har indset at deres hunhunde skam selv tørre
op efter sig hvis der er kommet lidt blod på gulvet.
Skulle det gå helt galt, så er det måske en kærkommen lejlighed til at få
malet væggene ;c)
Men det er jo det der følger med når man har valgt en hunhund ;c)
God søndag til dig og resten af gruppen
Mvh
Martin & Laika

Fra : nana sørensen

Dato : 12-11-05 14:59

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote in message

> Og derved lærer hunden så ALDRIG, hvordan den skal holde sig ren!

Det var jo det jeg sagde, men manden ville ikke høre jo. Jeg giver sgu
ikke min bind på, når den er i løb. Den klarer det fint selv, uden et eneste
dryp. Jeg rooooste hende bare i lange baner, når jeg så at hun selv fiksede
det. Den fattede hun hurtigt, slet ingen behov for bind.

Fra : H.M.

Dato : 12-11-05 16:57

Hej
jeg syntes også du skulle prøve at lade hende klare det selv, da det er mest
naturligt og de har et behov for at holde sig rene, som det blev skrevet kan
den jo ikke det hvis den har trusser på og lære det så heller ikke, har selv
haft en schæfer tæve og hun klarede det hele selv og om morgenen gik hun
rund og undersøgte om der evt. skulle være en lille plet hun havde overset i
nattes løb, jeg syntes det er synd for hunden at give den noget på, har fået
en lille tæve hvalp igen og hun kommer også til at klare det selv, måske med
lidt hjælp i starten
hilsen
hanne

Fra : x Vuf x

Dato : 16-11-05 23:25

On Sat, 12 Nov 2005 14:59:13 +0100, "nana sørensen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote...

>Det var jo det jeg sagde, men manden ville ikke høre jo.

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

> [...]
>i lange baner, når jeg så, at hun selv fiksede det.
>Den fattede hun hurtigt, slet ingen behov for bind.

Nemlig Nana. Og KUN sådan lærer hunden at klare sig selv!

Fra : nana sørensen

Dato : 18-11-05 12:50

> Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Tak fordi du siger at jeg er en gud. LOL Ej, jeg forstår hvad du mener.
Jeg vil hellere have at min hund selv ordner det, i stedet for at den skal
snaske rundt i et mere eller mindre grumset bind hele tiden.

> Nemlig Nana. Og KUN sådan lærer hunden at klare sig selv!

Hun har faktisk aldrig dryppet. Eller været særlig løbetidsbesværlig. At
Peanut så var nødt til at have et par anti-parre bukser på i hele perioden,
det var så en anden sag. LOL Øv, hvor han hadede det de første par dage.

Fra : x Vuf x

Dato : 17-11-05 13:52

On Fri, 18 Nov 2005 12:50:14 +0100, "nana sørensen" wrote:
> [...]

>Jeg vil hellere have, at min hund selv ordner
>det, i stedet for at den skal snaske rundt i
>et mere eller mindre grumset bind hele tiden.

Det er da også nedværdigende for hunden!

> [...]
>særlig løbetidsbesværlig. At Peanut så var nødt
>til at have et par anti-parre bukser på i hele
>perioden, det var så en anden sag. LOL Øv, hvor

I grinede vel også godt af den stakkels Peanut?!
Havde I nu rost ham og sagt, at han var flot og dyyygtig,
så var han ikke blevet flov og sur.

Fra : nana sørensen

Dato : 18-11-05 15:08

> Det er da også nedværdigende for hunden!

Jah... Det er det. Plus at det ikke gavner ret meget.

> I grinede vel også godt af den stakkels Peanut?!
> Havde I nu rost ham og sagt, at han var flot og dyyygtig,
> så var han ikke blevet flov og sur.

Ha... Nej, vi grinede ikke af ham. Han var tværtimod verdens fiiineste hund,
der skulle have kiiiks og neeej hvor var han flot og farlig fræk i sin
dragt. Det er vikelig ikke flovhed. Han har altid fået
jeg-kan-ikke-gå-syndrom når man har givet ham andet end gåtur-selen på. LOL

Fra : x Vuf x

Dato : 17-11-05 20:38

On Fri, 18 Nov 2005 15:07:34 +0100, "nana sørensen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> wrote...

>Jah... Det er det. Plus at det ikke gavner ret meget.

Nej føj. Addrr...bare tanken...

> [...]
>ikke flovhed. Han har altid fået jeg-kan-ikke-gå-syndrom når
>man har givet ham andet end gåtur-selen på. LOL

Hihihi...Hvad har vi dog gjort, siden vi skal straffes med
så'n nogle overforkælede stædige møghunde! ;-D

Fra : nana sørensen

Dato : 19-11-05 18:08

> Nej føj. Addrr...bare tanken...

Jah... jeg tænker. En hunds lugtesans er så god at den må føle at den
STINKER hele tiden med sådan et par bukser på.

> Hihihi...Hvad har vi dog gjort, siden vi skal straffes med
> så'n nogle overforkælede stædige møghunde! ;-D

He... Min Baby, den mindste, hun er komplet ligeglad. Jeg har præsteret at
sy en spids hue i leopardstof til hende og give hende den på. LOL For sjov
selvfølgelig... Jeg er ike tilhænger af hundetøj, borset fra hvis det er
virkelig koldt, men for dælen... Det er sgu skægt.